Skitenkelt.
Bort med alla kåpdelar,baklyse,blinkersar,batteri,kabelstam,bränslepump,bränsleslangar,lite stag och fästen......ja,du hajar
Skitenkelt.
Bort med alla kåpdelar,baklyse,blinkersar,batteri,kabelstam,bränslepump,bränsleslangar,lite stag och fästen......ja,du hajar
Har en fundering som jag gärna vill ha svar på....
Oljan i kopplings hydraulen är mörk. Har det något att göra med att den har torrkoppling ?? Säljaren hade kollat upp det med Ducati och de påstod att det var pga att de kom damm från kopplingen. Inte något större problem enligt dom ?? Stämmer detta ??
Ducati 900 SS = ~84bhp, 225km/h, V2:a
Honda CBR 900 = ~130bhp, 274km/h, Rak 4:a
Kawasaki ZX-9R = ~141bhp, 280km/h, Rak 4:a
Hoj!
Har precis köpt mig en Monster M900 och har lite funderingar kring kopplingen.
Tidigare klåpare har "sågat" av kopplingshandtaget och lyckats spräcka locket till cylindern. Dock är det fortfarande tätt. Skulle vilja sätta dit en plastbehållare med skruvlock, vart köper jag dessa utbytesdetaljer?
Han har även kört med mycket lite vätska, kan kopplingen ta skada av detta?
Tycker den hugger ganska mycket, svårt att krypköra, måste möta med gas, svårt att byta lameller själv på en torrkoppling?
Hoj!
Har precis köpt mig en Monster M900 och har lite funderingar kring kopplingen.
Tidigare klåpare har "sågat" av kopplingshandtaget och lyckats spräcka locket till cylindern. Dock är det fortfarande tätt. Skulle vilja sätta dit en plastbehållare med skruvlock, vart köper jag dessa utbytesdetaljer?
Han har även kört med mycket lite vätska, kan kopplingen ta skada av detta?
Tycker den hugger ganska mycket, svårt att krypköra, måste möta med gas, svårt att byta lameller själv på en torrkoppling?
...någon som kan peka mig till rätt sida för anmälning/etc...
Tackar så mycket
Ja visst är inte 748:an snabbast i stan, men tror jag klarar mig bra länge med det ~240km/h den kan uppbåda (då det är min första hoj och jag föredrar bra köregenskaper än att kunna dra 250km/h+ på någon raksträcka), den jag köpte ska vara chippad + lite trimmad och spotta ut 110 bhp också.Jag kan även glädja dig med att idag på Kinnekulle så var det en snubbe på en 748E (snik-modellen) som var helt grym, i kurvorna plockade han de flesta av oss. Givetvis fick han stryk på långrakan, men det struntar man ju i, det är ju bara en transportsträcka!
Kommer nog vara fast i Ducati träsket resten av livet, det långa målet är att köpa en 1198 när dem har blivit några år och landar på runt ~75.000 beg. Tänkte bättre o börja med en lite mindre variant, om jag skulle krascha den pga. det är min första hojGrattis! Det låter som om det inte blir din sista Ducce
/Markus
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |