Ducati?

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
"fullt justerbar framgaffel från showa" På min -98 Monster va det oxå showa gaffel. Fanns bara två lägen. För hård eller för mjuk

Gnäll inte, den är fortfarande justerbar:D Tänk om det inte funnits TVÅ lägen, då hade den varit hälften så lyxig:rolleyes:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Sen finns det ju klubben så klart. Har tyvärr gått utför sista tiden med andra kvinnliga ordföranden på raken. Fick sälja duccen och köpa en HD istället.
Kanske köper en ducce igen när det är ordning på styret...

----------------------------------------------------------------------

Varför är det ett problem? :va Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har? du borde sagt din åsikt på årsmötet.
lycka till med din HD.

Jag antar att författaren som skrev inlägget om kvinnlig ordis har använt sig av en ganska så vanlig teknik, både inom tal- och skriftspråk. Ironi tror jag den kallas, men jag är inte helt säker då jag inte behärskar tekniken alls.

/Mackan

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Ducati vs servicekostnader .1-0till ducce .900 spänn för en 100mila är ju biiillligt. Att det sedan skall bytas remmar vartannat år ,det vill jag inte prata om =)

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Pinnbultarna till cylindrarna kan gå av. Inte så jobbigt om det är främre men lite mer jobb om det är bakre.

Kul att fixa med dom är t.ex. högrekomp, lite större cylindrar och kammar.

Så mitt råd är: KÖP EN SL :tummenupp

Ja har ett 900 monster från -94. Pinnbulten gick av i somras :mad:
Slutade med högkomp, Keihin Flatside och genomgång av toppar.

Ibland leder olycka till större lycka!! :)

...man kan bara inte lägga nog mycket pengar på sin ducce... /"fast i träsket"

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag antar att författaren som skrev inlägget om kvinnlig ordis har använt sig av en ganska så vanlig teknik, både inom tal- och skriftspråk. Ironi tror jag den kallas, men jag är inte helt säker då jag inte behärskar tekniken alls.

/Mackan

Jag har hört talas om tekniken, men har inte heller lyckats med konststycket att framföra den lika bra i skrift som i talat språk.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Sen finns det ju klubben så klart. Har tyvärr gått utför sista tiden med andra kvinnliga ordföranden på raken. Fick sälja duccen och köpa en HD istället.
Kanske köper en ducce igen när det är ordning på styret...

----------------------------------------------------------------------

Varför är det ett problem? :va Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har? du borde sagt din åsikt på årsmötet.
lycka till med din HD.

Jag menade förstås inte allvar med det. Känner ju flera av de som sitter i dagens styre personligen (även av det kvinnliga könet) och det var bara på skoj.

Det är bara så roligt att reta upp folk, en del tar livet, och sitt hojmärke för dagen, på alldeles för stort allvar.

Lycka till med din Ducati.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Vilken modell funderar du på?

Vet inte ännu! Har inte detaljstuderat eller satt mig in i de olika modellerna ännu. Men till utseende så är det väl det här:

Vete tusan vad efterbeteckningarna är, så det är mest en massa kubikdravel. Men alla cyklar i liknande utförande som 1098:an. Har dock svårt att se på bilder om dom är gjorda för passagerare eller inte. Vissa är uppenbart INTE gjorda för medåkning. Men titta får man väl? Hahaha

1098
848
Desmosedici
999
748 Biposto
996
916
998
1000

Ev.
888 (strada?)

Borde väl se till att det blir en med bönpall så att tanten kan åka med (för husfridens skull:gnissla )....

Ett senare "problem" blir att rätta sig efter plånboken!!!! :huvet Tyvärr så finns väl inte en 1098 i annat än i fantasin :näsblod Så då blir frågan: skall man rätta MC-modell efter pluskan eller skall man ge faan i det hela om man inte kan (vill) köpa det man egentligen vill ha?

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
När jag köpte min första MC så klev jag in och skulle titta på en 750SS.. När jag klev ut så hade jag skrivirt på för en 748SP.

Vetif*n vad som hände, men jag var iallafall TOKnöjd.

Skall du ha en både som är billig att äga så är -98:eek:r och äldre billiga att försäkra, men beg. priset är ofta dyrare än nyare hojar eftersom de har otroligt låga premier. Min -98 kostar helförsäkrat mindre än vad halvförsäkring till bilj*veln går på (och det är en äldre dieselbil)!

Åka 2 så skulle jag titta på Multistrada, ST eller KANSKE SS modellerna.
Bäst av dessa är nog ST´n. Finns att få billigt just nu, speciellt ST4 (samma motor som 916) eller ST4s (Samma motor som 996). ST2:an och ST3:an funkar väll.. men det är inga effektmonster.
Annars funkar 1000DS motorn i Multistrada och SS väldigt bra. Jag har sällan haft så kul på en hoj som när jag körde Multi på småvägar.

Sitta två på en 916/996/998 GÅR, men det är inte kul. Ännu mindre kul på 999 och 848/1098 är på sin höjd en nödplats.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
När jag köpte min första MC så klev jag in och skulle titta på en 750SS..

Åka 2 så skulle jag titta på Multistrada, ST eller KANSKE SS modellerna.

Sitta två på en 916/996/998 GÅR, men det är inte kul. Ännu mindre kul på 999 och 848/1098 är på sin höjd en nödplats.

En 750ss är väl en god tanke.

Finns multistradan med helkåpor?

Sitta 2, förstår vad du menar! :D Det var därför jag var tveksam till om vissa verkligen var byggda för att skjutsas på! det ser ut som en bit av en passagerarsadel....

Å vad är det här då? En 750s? Vad skiljer sig från ss modellen? Är det överhuvudtaget jämförbart?
http://www.blocket.se/vi/18920035.htm?ca=11_s

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Multistrada ser ut som den gör.. Halvkåpa modell BMW GS eller Yamaha TDM.

Skillnaden mellan S (sport) och SS (Supersport) är utrustningsnivån.
750 sport har samma motor som 750 SS (Supersport), nämligen en tvåventilad 750cc på 70 och några hästar.

Skillnaden mellan dem är att SS har fullt inställbar fjärding och aluminium sving mot sportens stålsving och "enbart förspänning" fjädring. Oftast har SS modellen bättre bromsar än Sport, men det beror också på motorstyrka.

Jag vill vara noggrann och påpeka att skillnaden i effekt mellen Ducati´s 2 resp. 4 ventilade motor är STOR! Tro inte att en 750 sport ger i närheten av samma effekt som en 748..

alla duccar som slutar med en nolla (600, 620, 750, 800, 900, 1000, 1100) är tvåventilade med en enkel överliggande kamaxel
Dessa är främst monterade i "gat" cyklar typ Monster, Sport, Supersport, Multistrada, Hypermotard.

alla som slutar med en siffra (748, 851, 888, 916, 996, 998, 749, 999, 848, 1098, ST4) har 4 ventiler per cylinder och dubbla överliggande kamaxlar. Dett ger mer effekt överallt och sitter oftast i sportigare chassien (kallade Hyper, Hypersport eller Superbike, men även i vissa Monster modeller (S4 S4R S4RS) och någon enskilld annan typ Streetfighter och ST4 resp ST4s

Last edited:

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Multistrada ser ut som den gör.. Halvkåpa modell BMW GS eller Yamaha TDM.

Skillnaden mellan S (sport) och SS (Supersport) är utrustningsnivån.
750 sport har samma motor som 750 SS (Supersport), nämligen en tvåventilad 750cc på 70 och några hästar.

Skillnaden mellan dem är att SS har fullt inställbar fjärding och aluminium sving mot sportens stålsving och "enbart förspänning" fjädring. Oftast har SS modellen bättre bromsar än Sport, men det beror också på motorstyrka.

Jag vill vara noggrann och påpeka att skillnaden i effekt mellen Ducati´s 2 resp. 4 ventilade motor är STOR! Tro inte att en 750 sport ger i närheten av samma effekt som en 748..

alla duccar som slutar med en nolla (600, 620, 750, 800, 900, 1000, 1100) är tvåventilade med en enkel överliggande kamaxel
Dessa är främst monterade i "gat" cyklar typ Monster, Sport, Supersport, Multistrada, Hypermotard.

alla som slutar med en siffra (748, 851, 888, 916, 996, 998, 749, 999, 848, 1098, ST4) har 4 ventiler per cylinder och dubbla överliggande kamaxlar. Dett ger mer effekt överallt och sitter oftast i sportigare chassien (kallade Hyper, Hypersport eller Superbike, men även i vissa Monster modeller (S4 S4R S4RS) och någon enskilld annan typ Streetfighter och ST4 resp ST4s

Psst... du glömde ST3:an... :tungan :D

umekrla

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
Ducati 1098 -07
Våt resp. torrkoppling på Ducati´s modeller är lite beroende på motor.

Torrkoppling har:
alla 2v 900cc eller mer (Monster, SS, Multistrada, Hypermotard mm)
alla 4v motorer från 748 till 1198 (848 undantaget, den har våtkoppling)

Vilken modell funderar du på?

Litet tillägg här då.

Det finns några till som har våtkoppling förrutom 848. Monster 695 och 696 (vissa monster 620 oxå) samt ST3. Dom sista St4 hade även dom någon form av "wet" clutch (FCC). Tror till o med att den koppling har lite antihopp/slir funktion. (APTC)

Mer info om APTC http://www.sportrider.com/bikes/2004/146_04_ducati_aptc_clutch/index.html

Last edited:

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
SÅLD
Köp en japanare så du slipper vibrera sönder när du är ute och kör.......... :D

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...