"fullt justerbar framgaffel från showa" På min -98 Monster va det oxå showa gaffel. Fanns bara två lägen. För hård eller för mjuk
Gnäll inte, den är fortfarande justerbar Tänk om det inte funnits TVÅ lägen, då hade den varit hälften så lyxig
"fullt justerbar framgaffel från showa" På min -98 Monster va det oxå showa gaffel. Fanns bara två lägen. För hård eller för mjuk
Sen finns det ju klubben så klart. Har tyvärr gått utför sista tiden med andra kvinnliga ordföranden på raken. Fick sälja duccen och köpa en HD istället.
Kanske köper en ducce igen när det är ordning på styret...
----------------------------------------------------------------------
Varför är det ett problem? Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har? du borde sagt din åsikt på årsmötet.
lycka till med din HD.
Pinnbultarna till cylindrarna kan gå av. Inte så jobbigt om det är främre men lite mer jobb om det är bakre.
Kul att fixa med dom är t.ex. högrekomp, lite större cylindrar och kammar.
Så mitt råd är: KÖP EN SL
Gnäll inte, den är fortfarande justerbar Tänk om det inte funnits TVÅ lägen, då hade den varit hälften så lyxig
Jag antar att författaren som skrev inlägget om kvinnlig ordis har använt sig av en ganska så vanlig teknik, både inom tal- och skriftspråk. Ironi tror jag den kallas, men jag är inte helt säker då jag inte behärskar tekniken alls.
/Mackan
Sen finns det ju klubben så klart. Har tyvärr gått utför sista tiden med andra kvinnliga ordföranden på raken. Fick sälja duccen och köpa en HD istället.
Kanske köper en ducce igen när det är ordning på styret...
----------------------------------------------------------------------
Varför är det ett problem? Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har? du borde sagt din åsikt på årsmötet.
lycka till med din HD.
Vilken modell funderar du på?
Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har?
När jag köpte min första MC så klev jag in och skulle titta på en 750SS..
Åka 2 så skulle jag titta på Multistrada, ST eller KANSKE SS modellerna.
Sitta två på en 916/996/998 GÅR, men det är inte kul. Ännu mindre kul på 999 och 848/1098 är på sin höjd en nödplats.
Multistrada ser ut som den gör.. Halvkåpa modell BMW GS eller Yamaha TDM.
Skillnaden mellan S (sport) och SS (Supersport) är utrustningsnivån.
750 sport har samma motor som 750 SS (Supersport), nämligen en tvåventilad 750cc på 70 och några hästar.
Skillnaden mellan dem är att SS har fullt inställbar fjärding och aluminium sving mot sportens stålsving och "enbart förspänning" fjädring. Oftast har SS modellen bättre bromsar än Sport, men det beror också på motorstyrka.
Jag vill vara noggrann och påpeka att skillnaden i effekt mellen Ducati´s 2 resp. 4 ventilade motor är STOR! Tro inte att en 750 sport ger i närheten av samma effekt som en 748..
alla duccar som slutar med en nolla (600, 620, 750, 800, 900, 1000, 1100) är tvåventilade med en enkel överliggande kamaxel
Dessa är främst monterade i "gat" cyklar typ Monster, Sport, Supersport, Multistrada, Hypermotard.
alla som slutar med en siffra (748, 851, 888, 916, 996, 998, 749, 999, 848, 1098, ST4) har 4 ventiler per cylinder och dubbla överliggande kamaxlar. Dett ger mer effekt överallt och sitter oftast i sportigare chassien (kallade Hyper, Hypersport eller Superbike, men även i vissa Monster modeller (S4 S4R S4RS) och någon enskilld annan typ Streetfighter och ST4 resp ST4s
det ær GAY med ducati! køp inte!
Psst... du glömde ST3:an...
Våt resp. torrkoppling på Ducati´s modeller är lite beroende på motor.
Torrkoppling har:
alla 2v 900cc eller mer (Monster, SS, Multistrada, Hypermotard mm)
alla 4v motorer från 748 till 1198 (848 undantaget, den har våtkoppling)
Vilken modell funderar du på?
Köp en japanare så du slipper vibrera sönder när du är ute och kör..........
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|