Ducati

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Dino Velvet skrev:
Jag vill gärna bli medlem i DucatiStockholm. Hur blir man "hang-around"? Snälla, snälla AMullo.....

*tssk, tssk* Vet inte. Du måste ha fett med kred på gatan, kört från polisen minst en gång (på cykelväg gäller), ha kunnat ragga 2 16-åriga brudar på McDonalds och kunna stava till ductai. :D :rofl :D

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
amullo skrev:
*tssk, tssk* Vet inte. Du måste ha fett med kred på gatan, kört från polisen minst en gång (på cykelväg gäller), ha kunnat ragga 2 16-åriga brudar på McDonalds och kunna stava till ductai. :D :rofl :D

:skrattaåt :dricka

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
amullo skrev:

Jaha du, och hur kommer det sig att du får vara med då Anders?
Räcker det med ett rätt av fyra eller? :D

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
En hojfråga, vilket numera verkar ovanligt i den här tråden :mad: bland alla Sveavägsraggare...

Jag har bara ett 180 bakdäck på min 916 biposte, det verkar fel. Jag tycker 190 är lite smalt (har alltid kört 200). Passar ett 200 bak eller måste jag byta hoj?

/K

martan

Posör, #2428
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916, Ducati 998BP 1:9
Keihin skrev:
En hojfråga, vilket numera verkar ovanligt i den här tråden :mad: bland alla Sveavägsraggare...

Jag har bara ett 180 bakdäck på min 916 biposte, det verkar fel. Jag tycker 190 är lite smalt (har alltid kört 200). Passar ett 200 bak eller måste jag byta hoj?

/K

190 sitter som standard!:mattias
180 funkar utmärkt!

/M

martan

Posör, #2428
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916, Ducati 998BP 1:9
Keihin skrev:
OK, nu var ju inte frågan 180 eller 190 :pangihuve Frågan var om 200 gick på min 916 biposte, cipisco?!

/K

Varför så brett?
Fälgen är 5,5 tum om jag inte missminner mig och borde således
passa bäst till 180!

/M

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
martan skrev:
Varför så brett?
Fälgen är 5,5 tum om jag inte missminner mig och borde således
passa bäst till 180!

/M

Jag är van vid 200, det känns lite slingrande med 180-190. Känns stadigare med 200 på bana. Sen är det ju snyggare :tummenupp

/K

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Keihin skrev:
Jag är van vid 200, det känns lite slingrande med 180-190. Känns stadigare med 200 på bana. Sen är det ju snyggare :tummenupp

/K

Absolut snyggare med 200 än 180, och stadigare rakt fram är det ju också. Kan tänka mig att 916 blir lite orolig med smala däck på.

Kör på 200! Det funkar på min polares hoj.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Keihin skrev:

/K

180 är ju helt klart det du ska ha på om du kör bana, mycket lättare att svänga och byta spår med.

Men om du envisas med 200 ska du köpa en 6" fälg.
Fast det är ju mest poser däck..

PS.
Sen att race däck är mest populära i 180 dimensionen kan du ju tolka hur du vill :confused: :va

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
emullo skrev:
180 är ju helt klart det du ska ha på om du kör bana, mycket lättare att svänga och byta spår med.

Det gäller att ta rätt spår från början :tummenupp och sen vill jag ha ordentligt med gummi i backen för att kunna gaza på ordentligt ut ur kurvorna, därför 200 på bana!

/K

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
PeGe skrev:
Jaha du, och hur kommer det sig att du får vara med då Anders?
Räcker det med ett rätt av fyra eller? :D

Vadå ett rätt... Jag har ju inte haft ett rätt på länge. :fatta!

Och vad gäller däck är det onödigt att köra bredare än 180. Det blir bara trögt och långsamt i svängarna jämfört med 200 däck.

Men.. Vill man åka i stan o imponera på småglin så.. :brinnerup

Med Pirelli Supercorsa SC2 eller SC1 så lär det knappast vara däcket som är oroligt. Skulle snarare gissa på att fjädringen är felinställd...

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
amullo skrev:
200 däck.

Men.. Vill man åka i stan o imponera på småglin så.. :brinnerup

Småglin? Brudar, Glenn, brudar! Varför har du Ducati då, inte för att impa alltså :rolleyes: Nä visst... Jag säger bara Sveavägen och Ducati Stockholm...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin skrev:
Småglin? Brudar, Glenn, brudar! Varför har du Ducati då, inte för att impa alltså :rolleyes: Nä visst... Jag säger bara Sveavägen och Ducati Stockholm...

Joo´rååå. Det är därför jag köpte ducce. För att impa på småbrudarna. Det är därför jag kör med 180 däck istället för 200.. :fatta!

Och sen talar du om en adress och om en firma igen.. *suck* tydligen så är det inte bara norrlänningar som är tröga.

DucatiStockholm är ett FÖRETAG.
Sveavägen är EN GATA.

Men vi syns väll nästa sommar på bankörningarna.. Så får du se hur mycket posör jag är. :)
Märk väl. Jag säger inte att jag är snabbast.. Men jag är F*n inte långsam heller.

Günther

Guest
Ash! Vad mycken jag har missat under de dagen då jag måste jobba!

Mycket Rolig att läsan om Raceutmaning, däck frågor, men roligast var BMW hängetitten! :tummenupp TACK TSRD! Mycket rolig, ja!!
Jag har haft manga BMW innan jag provade Ducati. Tyckte de var schön Motorräden, men nu är det bara Italienska älskarinnan som gälla.

Warum ska du ha så breda backdäcken Keihin? Det blir svårt i svängen på banan. Fast det är snyggt, det håller jag med om. Doch så har jag provat flera olika däcken till min FILAstrada utan att bli riktigt nöjd.

Just nu så kör jag Pirelli Scorpion sync på gatan och Slicks på banan.
Once you tried slicks, you don't go back!!

Någon som has provat kolfiberfelgen på sin Ducati? Det ska vara riktigt fin!

Amullo: Har du finden något intressant Multistradaobjekt som jag ska titta på?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Günther skrev:
Amullo: Har du finden något intressant Multistradaobjekt som jag ska titta på?
´

Nein. Jag har tyvärr inte hittat någon i Tyskland.
Däremot har jag fått priser på dem här i Sverigem inkl inbyte på min 748:a.

En -03 GRÅ med 8000Km på mätaren inkl. väskor ( :näsblod ) för SEK 93.500:-
En -03 RÖD med 0km (Ny) för SEK 103.900:-
En -03 SVART med 10000Km på mätaren, orginal för SEK 90.000:-

Om du hittar liknande för mindre pris så är det intressant.

Så det är mest en frågan om vem som ger bra betalt för min 748 i inbyte. Inte för att jag är snål, men jag gillar inte att ge bort pengar heller.

Sedan får man lägga ner lite pengar.
7000:- Öhlinsbakdämpare
8000:- Remus Avgassystem

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Och sen talar du om en adress och om en firma igen.. *suck* tydligen så är det inte bara norrlänningar som är tröga. Det här är ju personangrepp, vad anser moderatorn om sådant?

DucatiStockholm är ett FÖRETAG.
Sveavägen är EN GATA. Vafan menar du? Du har ju skrivit i din signatur att du är medlem i Ducati Stockholm. Att Sveavägen är en gata kan diskuteras då den heter Svea"vägen".

Men vi syns väll nästa sommar på bankörningarna.. Så får du se hur mycket posör jag är. :)
Märk väl. Jag säger inte att jag är snabbast.. Men jag är F*n inte långsam heller. Anytime dude, anytime. Har kört en del streetracing så det kan bli kul!

/K

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...