Ducati

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Yamaha XV 1000 SE Midnight Special TILL SALU!
amullo skrev:
Vad gäller Bimota så finns det ett flertal modeller, men precis som emullo skriver så TROR jag inte att det finns några med Aprilia motor.

Vill man ha en stor twin så finns väll SB (SuzukiBimota)modellerna med TL1000 motor

På DB modellerna (DucatiBimota) så förekommer enbart desmodue 900 motorn, ibland trimmad, förutom nya DB5;an som kommer med 1000DS motorn. Dock lär den hojen inte hamna under 280.000:- på gatan i Sverige. Tyvärr.

Vill du ha tips om at hitta DB2 och/eller DB4 så är nog Tyskland det landet som ligger närmast som har några att välja på. Dock bör du tänka på att Bimota inte är den enklaste hojen att hitta reservdelar till. Så man bör nog inte ha "tummen mitt i handen" om man väljer detta märke. Dock så är det j*vligt roliga och bra hojar. Kolla med Bimota på forumet här. Han har ganska bra koll på vad o vart som det går att hitta exemplar.

Tack amullo! En SB (tita jag kan!) låter interesant! Men vill hellst ha en som låter mycket!

/Affe

Günther

Guest
amullo skrev:
På DB modellerna (DucatiBimota) så förekommer enbart desmodue 900 motorn, ibland trimmad, förutom nya DB5;an som kommer med 1000DS motorn. Dock lär den hojen inte hamna under 280.000:- på gatan i Sverige. Tyvärr.

Amullo: GET A F**king grip!
Alla vet ju att Bimota använda andra motorer också än Desmodue 900.
Jag var inte någon Bimota expert, men DB1 S använde 750 Pantah Motoren. Det gjorde även DB1SR
Glöm inte att Tesi 1/D använde den fina 851-motoren!!
:kocko

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
emullo skrev:
Affe. Checka denna då.. en supermono, låter nog grymt, och är billig i försäkring! :tummenupp

LÄNK:Supermono

Den där är GRYMT häftig. :Bugar

Synd bara att man inte kan få tag på en Ducati Supermono för gata. :Bugar :Bugar

Günther skrev:
Amullo: GET A F**king grip!
Alla vet ju att Bimota använda andra motorer också än Desmodue 900.
Jag var inte någon Bimota expert, men DB1 S använde 750 Pantah Motoren. Det gjorde även DB1SR
Glöm inte att Tesi 1/D använde den fina 851-motoren!!
:kocko

Aja.. Visst är det så. Men jag antog att vår gode vänn Affe var intresserad av en någorlunda modern hoj. DB2, DB3 och DB4 har ju 900 motorn.
Tesi´n har ju genom sin tillverkning haft en del olika alternativ, men att få tag på en sådan är ju inte speciellt enkelt/billigt. Jag talade alltså om de modeller som finns att köpa för rimliga pengar.

Du har helt rätt Günther. Jag skulle givetvis tagit upp dem i räkningen. En Tesi hade ju definitivt inte varit fel, men enligt de som provat så är det en grymt konstigkänsla att bromsa utan att hojen niger fram..

Last edited:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Hårda pix

amullo skrev:
*tssk, tssk* Vet inte. Du måste ha fett med kred på gatan, kört från polisen minst en gång (på cykelväg gäller), ha kunnat ragga 2 16-åriga brudar på McDonalds och kunna stava till ductai. :D :rofl :D

Skit också... Det var tuffa krav. Har ni såna där coola tröjor? En sådan kan jag väl få på nästa klubbkörning. Lovar att ta med mig 16-åriga tjejer :tummenupp

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
200=poser

Keihin skrev:
Det gäller att ta rätt spår från början :tummenupp och sen vill jag ha ordentligt med gummi i backen för att kunna gaza på ordentligt ut ur kurvorna, därför 200 på bana!

/K

Är det därför ingen Veidec-förare kör med 200 :rolleyes: :va . Dunlop har ett 190-däck men det är inte bredare (Nej, det är det inte!) utan högre vilket ger större kontaktyta, men samma lättsvängda känsla som ett 180. Det går dessutom utmärkt att göra höga snygga highsiders med :(
Avon har ett 280-däck. Det kanske är något för dig som inte lutar i kurvorna :rofl

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Chronic skrev:
Vi verkar däremot vara bättre på att stava....än du, för vad det är värt :confused:

Den där gillade jag :skrattaåt . Eller jag menar: Denn dääär giladde jagg. Kawwasakki är enn gröön hojj förr dooom soom intte harr rådd meed Duukati.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Dino Velvet skrev:
Skit också... Det var tuffa krav. Har ni såna där coola tröjor? En sådan kan jag väl få på nästa klubbkörning. Lovar att ta med mig 16-åriga tjejer :tummenupp

Nej nej.. Inga tröjor.. Här kör vi med Skinnvästar vettdu! :D
Endast det bästa är gott nog. :D :rofl

Kommer du till Gotland på lördag då?? Eller är älsklingen lite förkylld fortfarande? (emullo skvallrade).

Kommer du med en sånn här är det fet med riiiispekt
superMono93.jpg

Last edited:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Väst=Bäst!

amullo skrev:
Nej nej.. Inga tröjor.. Här kör vi med Skinnvästar vettdu! :D
Endast det bästa är gott nog. :D :rofl

Kommer du till Gotland på lördag då?? Eller är älsklingen lite förkylld fortfarande? (emullo skvallrade).

Älsklingen är precis lika förkyld som efter Knudan. Har kollat lite delar och hört mig för ang. lackering mm. Det verkar inte bli så dyrt (med tanke på att det var så kul :D ). Funderar på att skaffa en annan tank och ha den "gamla" till bananen. Dina puckar gjorde dock ett kanonjobb :tummenupp . Hoppas ni får en fin dag på G-stringen. Som sagt rapport krävs. Kan du inte skicka mönster till skinnvästen så kan jag brodera i vinter :) .

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Hyper skrev:
Ånäh, försök inte! Jag är en dryg 08:a men har lite svackor ibland... ;)

Nej då, du är en snäll 08 med svackor ibland.. :tummenupp
Se upp, svackan närmar sig, vänta bara till söndag.. :gnissla

PS
Ser ut som om det blir regnpuckar på då :(

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Hyper skrev:
Glöm den grabben, du har inte råd... :D

Jag då? Kan jag påverka priset lite månne?
Du vet att jag är utan hoj å kan betala cash redan i eftermiddag!!
:D

Då har du ju råd med lite presenter till barnen i helgen! :tomten
/PG

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
PeGe skrev:
Jag då? Kan jag påverka priset lite månne?
Du vet att jag är utan hoj å kan betala cash redan i eftermiddag!!
:D

Då har du ju råd med lite presenter till barnen i helgen! :tomten
/PG

Huvudsaken är, om du köper hojen, att du har råd att sponsra mig nästa sommar.. ;-)

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
emullo skrev:
Huvudsaken är, om du köper hojen, att du har råd att sponsra mig nästa sommar.. ;-)

klart jag har! Det lär ju inte kosta många kronor å köpa sponsorplats hos dig...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring