Ducati

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
V-Gurra skrev:
Vad var det för hoj du körde nu igen??
Å vilken hoj var det du höll på å spara till(om nu inte motorrenoveringen på fornlämningen blev för dyr)??

Till skillnad från inavlade fusknorrlänningar så är jag lite mer objektiv i mina utlåtanden (...eeeh?), så att jag anser fortfarande att 999R rockar bra mycket hårdare än 996S, det är 2 olika hojar typ. Att jag sedan bara har råd att köra en klassiker och drömma om en annan betyder inte att fakta i målet ändras... 996S ÄR antik, i jämförelse med 999R... Hur lessen emullo än blir :tungan .

/T

.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin skrev:
Ojojoj vilket liv det blev. Jag chansade bara lite...

/K

Chansningen var kanske inte så dålig.. Med tanke på att TSRD gärna vill byta upp sig till Hyper.

Han kanske är trött på att folk kör Hypertricket på honom på rakorna.. :tungan

Men han vet till att köra sitt monster också. Det kan intygas.

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
TSRD skrev:
Till skillnad från inavlade fusknorrlänningar så är jag lite mer objektiv i mina utlåtanden (...eeeh?), så att jag anser fortfarande att 999R rockar bra mycket hårdare än 996S, det är 2 olika hojar typ. Att jag sedan bara har råd att köra en klassiker och drömma om en annan betyder inte att fakta i målet ändras... 996S ÄR antik, i jämförelse med 999R... Hur lessen emullo än blir :tungan .

.

Hur menar du?
Har du kört en 999R så att du kan jämföra med 996S(för såna reliker har du väl kört flera stycken)?
Respect i så fall!

Fast jag hajjar fortfarande inte kopplingen till din hoj och att du sparar till en 748...

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
V-Gurra skrev:
Fast jag hajjar fortfarande inte kopplingen till din hoj och att du sparar till en 748...

Men hallå liksom :va , du är ju en självutnämnd trög norrlänning (vilket i sin tur är en skymf mot riktiga norrlänningar), så vi hade inte väntat oss att du skulle hajja :rolleyes: .

Det fanns inga kopplingar mellan mitt hojägande och fossilstatusen på en 996S, det var ju liksom det som var grejjen - jag är inte så pass insnöad på min egen hoj att jag inte kan bedöma andra hojar :7peta ...

/T

.

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Yamaha XV 1000 SE Midnight Special TILL SALU!
Fins Bimota med Guzzi-motor? Jag har inte hitat något om det? Låter interesant!

/Affe

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
V-Gurra skrev:
Du "glömde" att svara på om du kört en 999R så att du kunde jämföra!
Nå?

Dude, då jag är läskunnig :tummenupp och dessutom har ett visst grepp om Duccarna (till skillnad från vissa Fjantahaägare :näsblod ) så räcker det med att ta en titt på specifikationerna för resp hoj, plus att jag har skruvat med dessa hojtyper, för att kunna göra uttalandet att 996S är en helt annan hoj än 999R. Men nej, jag har inte kört en 999R... i det här fallet är det dock inte relevant.

Skulle någon ta en provtur och göra en direkt jämförelse mellan dessa specifika modeller så törs jag sätta mitt Monster mot ditt bojsänke till Vmax att den personen kommer fram till samma slutsats som mig...

Innan du ropar "hej, gratis Monster": För att förtydliga, så att du kan lära dig något om Duccar... 996S är en gatmotorcykel mer några år på nacken, 999R är i princip en racehoj, som dessutom tillhör det senaste som släppts från Bologna... Tror du fortfarande att jag är ute och cyklar i mitt omdöme om dessa hojar så hänvisar jag till yttre geografiska omständigheter :tomten .

/T

.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha