Ducati

LeChef

Jag kan slå riktig Bearnaise!
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Monster fully dressed!!!!!
amullo skrev:
Nix. Erbjudandet gäller enbart Kehin och V-gurra. They have earned it.

Vad gäller din hoj, så pyser man ju ifrån den på trean.. så det är ju ingen match! :D :tummenupp

Jag ska byta hoj jag lovar, ngn som har ett bytes förslag!?

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Superlight skrev:
Synd att man missade körningen, men hade storfrämmande av ett gäng gamla hojpolare i helgen :banana :fyllisar :yoparty
Jorå, jag hörde det!! Kul att ni har som hobby å ringa å väcka folk på fyllan framåt 5 på morgonen...
Well well, det lät som ni hade roligt i alla fall...
:fyllisar

Chronic skrev:
När någon vurpade tog de rörbussen ut på banan, lyfte in killen och körde till Lasarettet. Ljusår ifrån det vanliga med ambulanser, flaggvakter och Wienerbröd. Billigare och bättre?

Rörbussen?
Det måste vara nåt nytt påfund! Den 17:e Juni fick man minsann vänta på ambulansen. Ingen hade varit gladare än jag om rörbussen funnits då...
Billigare än Ambulans? - Tveksamt, men däremot bättre än å vänta i ca 45 minuter... :crash :död

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
LeChef skrev:
amullo skrev:
Nix. Erbjudandet gäller enbart Kehin och V-gurra. They have earned it.

Vad gäller din hoj, så pyser man ju ifrån den på trean.. så det är ju ingen match! :D :tummenupp !?

Jag ska byta hoj jag lovar, ngn som har ett bytes förslag!?

Nja.. Kanske en Multi? Jag funderar på en sånn.

PeGe.
Vi tänkte föreslå ägarna att namnge din kurva som PeGe´s Kurva... :3freak :gnissla

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
PeGe skrev:
Jorå, jag hörde det!! Kul att ni har som hobby å ringa å väcka folk på fyllan framåt 5 på morgonen...

Vaddå :confused: Det var ju du som ringde :va

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
PeGe skrev:

Rörbussen?
Det måste vara nåt nytt påfund! Den 17:e Juni fick man minsann vänta på ambulansen. Ingen hade varit gladare än jag om rörbussen funnits då...
Billigare än Ambulans? - Tveksamt, men däremot bättre än å vänta i ca 45 minuter... :crash :död

Rörbuss = begrepp som för mig omfattar i princip alla branscher samt deras behov av ett minibussliknade fordon. :näsblod

Flaggvakter och ambulans och mackservering kostar nog mera att hyra in än att åk-polarna hystar in en i "bussen" när man vurpar, tror du inte?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Finns en point i svamlet om bredare däck.. körde på 180-slicks tidigare, nu helt enorma 195/70, bra möe mer fäste... Svängandet funkar ändå, det är bara att brottas :rolleyes:

/B

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Chronic skrev:
Rörbuss = begrepp som för mig omfattar i princip alla branscher samt deras behov av ett minibussliknade fordon. :näsblod

Flaggvakter och ambulans och mackservering kostar nog mera att hyra in än att åk-polarna hystar in en i "bussen" när man vurpar, tror du inte?

Jo, jag hajjade vad du menade med rörbussen.
Men menar du på fullaste allvar att man kan skippa flaggvakter och lita på att åk-polarna fixar deras jobb medan de är ute å kör åxå? :kocko

Kan rapportera att till och med med flaggvakter runt banan så kan man ha oflytet å bli liggandes osedd i närmare 5 minuter...

Le Chef!: Skaffa dig en Multi! Jag kommer ihåg hur mycket du dregglade över min efter att ha fått provat den i 5 kilometer!

Amullo: varför föreslog ni inte det? De hade nog gillat förslaget! :rofl

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
PeGe skrev:
Jo, jag hajjade vad du menade med rörbussen.
Men menar du på fullaste allvar att man kan skippa flaggvakter och lita på att åk-polarna fixar deras jobb medan de är ute å kör åxå? :kocko

Kan rapportera att till och med med flaggvakter runt banan så kan man ha oflytet å bli liggandes osedd i närmare 5 minuter...

Jo, jag vet ju vad de gör där, och att det är bra för mig att de finns. Men finge jag välja mellan 900,- per körning inkl entonaget ovan eller 300,- per körning utan allt så vet jag ju vad ska skulle välja, iaf innan jag har vurpat rejält :näsblod

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Bj.O.rn skrev:
Finns en point i svamlet om bredare däck.. körde på 180-slicks tidigare, nu helt enorma 195/70, bra möe mer fäste... Svängandet funkar ändå, det är bara att brottas :rolleyes:

/B

Hehehehe, även en blind höna etc :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Chronic skrev:
PeGe skrev:
Jo, jag vet ju vad de gör där, och att det är bra för mig att de finns. Men finge jag välja mellan 900,- per körning inkl entonaget ovan eller 300,- per körning utan allt så vet jag ju vad ska skulle välja, iaf innan jag har vurpat rejält :näsblod

Du har uppenbarligen inte vurpat rejält...

Ligger man fastklämd under en hoj som är tokhet och det luktar/rinner bensin, så vill man gärna att någon kommer ganska omgående.. Eller vad säger du PeGe...

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Bj.O.rn skrev:

/B

Vet att du vet, men för er andra så ger detta större kontaktyta, dock inte så mycket bredare däck om man har rätt tryck/fälg.

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
amullo skrev:
Kommer V-gurra till vår Midlandadag nästa sommar skall jag se till att han får dispens, så vi får se hur snabb hans V-min egentligen är. Även här betalar jag avgiften för att få se hur bra väghålllningen blir.

//amullo

Kul! Gratis bankörning tackar man ju inte nej till! Gäller det bara Midlanda?
Och är du i den positionen i klubben(Ducati Stockholm) att du kan utlova både dispens och gratis körning?
Eller gratis och gratis, du har ju lovat att betala. :tummenupp

Jag vill ju som du förstår ogärna sätta mig å toura ner till banan med min race-preppade hoj för att bli motad vid grinden för att jag har en snabbare och fräckare hoj än klubbmedlemmarna.

Vilka datum är det som gäller?
Har ni någon körning nu i Oktober?
Kommer den där B.J.O.R.N till Midlanda också? Då kan man ju slå flera flugor i en smäll ju...

/VG

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
V-Gurra skrev:
Kul! Gratis bankörning tackar man ju inte nej till! Gäller det bara Midlanda?
Och är du i den positionen i klubben(Ducati Stockholm) att du kan utlova både dispens och gratis körning?
Eller gratis och gratis, du har ju lovat att betala. :tummenupp

Jag vill ju som du förstår ogärna sätta mig å toura ner till banan med min race-preppade hoj för att bli motad vid grinden för att jag har en snabbare och fräckare hoj än klubbmedlemmarna.

Vilka datum är det som gäller?
Har ni någon körning nu i Oktober?
Kommer den där B.J.O.R.N till Midlanda också? Då kan man ju slå flera flugor i en smäll ju...

/VG

Jag har positionen Kontaktman för region Stockholm i Svenska Ducati Klubben. Jag har inverkan på vilka som får dispens för körning på våra klubbkörningar tillsammans med andra som ingår i Bankommitén.

Våran körning kommer förmodligen att ske under Juni eller Juli nästa år och det finns inga planer på en oktoberkörning. Vad gäller om Bj.O.rn kommer eller ej så får han svara på det. :Bugar

Vad gäller tidtagning runt banan så är det inte tillåtet pga. det är en trafikövning. Dock finns det ju inget som säger att man inte kan "kompisköra" under ett pass. OBSERVERA att det som diskuteras här är bankörning, inte 0-100 eller 402 meter.

Någon klubb med namn Ducati Stockholm existerar inte. :fatta!

Jag drar ett PM till dig när datum är fastsatt (Sker förmodligen till PåTvåHjul mässan i Feb. 2005) så att du kan planera minst tre månader i förväg så att du inte får ett förbehåll precis innan.

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Dino Velvet skrev:
Vet att du vet, men för er andra så ger detta större kontaktyta, dock inte så mycket bredare däck om man har rätt tryck/fälg.
Dino: Bytt åsikt om breda däck?

amullo skrev:
Som alla säkert märkt så har inte jag, emullo eller hyper varit med under diskussionerna som skett de senaste dagarna..

Jovisst snurrar universum runt er :rolleyes:

Förresten, tack för inbjudan till gratis bankörning! Jag tror jag väljer Kinnekulle om det går bra? Har kört en del bil där så där hittar man runt. Kan tänka mig att ställa upp som instruktör och visa spårval för de som tycker att de behöver det. Iofs vore det kul att se V-Gurra regera (NOT!), så lite sugen blir man allt på Midlandabanan :lol

/K

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
amullo skrev:
Jag har positionen Kontaktman för region Stockholm i Svenska Ducati Klubben. Jag har inverkan på vilka som får dispens för körning på våra klubbkörningar tillsammans med andra som ingår i Bankommitén.
Bra, då kanske en liten Hynda får vara med och leka:) Snäääällllaaa amullo.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Nope

Keihin skrev:
Dino: Bytt åsikt om breda däck?
/K

Nä. Däcken jag och Bj.O.rn kör på är inte av den typen du menar. Vi har racingdäck. Du snackar posördäck. Men vi skiter i detta nu och gör som Amullo säger. Vi tar några "kompisvarv" nästa säsong.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Bj.O.rn skrev:

/B

Är det "vanliga" däck/däckdimensioner eller mer anpassade för race? typ som de där kralle däcken de lanserade i sommras ?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin skrev:
DinoKan tänka mig att ställa upp som instruktör och visa spårval för de som tycker att de behöver det

Vi tackar naturligtvis för erbjudandet, men faktum är attbåde jag, emullo och hyper brukar spendera en 6-7 bandagar per år på banan och hittar mer än väl på Kinnekulle.

Efter senaste omdragningen av banan och med ny asfalt är den en dröm att köra på, även om TV-kurvan fortfarande är lite konstig om man inte väljer rätt spår med MC.

Normalt går klubbens bankörning i samarbete med Triumph klubben, Laverda Klubben, Moto Guzzi Klubben samt MCHK-Väst (Klassik racing).

Jag skickar dig ett PM efter PåTvåHjul mässan så att du har gått om dit att förbereda dig på körningen och att planera ev. ledighet och liknande. Vi vill ju, ingen av oss, att tillfället går förlorat.

Anledningen till att jag väntar med datum till efter PåTvåHjul är att det är vid den mässan som SDK presenterar sin bankörningskalender för kommande året.

OBSERVERA: Undantaget för just V-Gurra är pga. diskussionerna som hafts angående vilken hoj och förare som är snabbast. Annars gäller normala regler på klubben körningar. ALLTSÅ: MC av märket Ducati, eller MC med Ducati motor. Undantag beslutas på plats av Bankommité medlemmar och göres endast i yttersta undantag.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
emullo skrev:
Är det "vanliga" däck/däckdimensioner eller mer anpassade för race? typ som de där kralle däcken de lanserade i sommras ?

Ja, dom jag körde på när vi träffades på Knudan var Dunlop 190. Samma som bl a Kralle och Petjo använder. Det heter nästan likadant som Sportmax-däcket som säljs i affären (detta säljs också säklart) men det är inte samma. Mitt var dock lite väl "använt" (om du kommer ihåg). Kommer inte ihåg exakt vad det heter, men jag kan gå ner i garaget och kolla om du vill.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept