Ducati

Hygge

Smurf
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Gingri
Hoj
Lifan LF125-T6
Jag har åkt monster 600 i 2,5 säsonger, och tycker det är en kul hoj för en billig peng. Förra sommaren betalade jag 2300:- helförsäkring helår hos Folksam=banåka ok! Jag skaffade hojen för att ta mc kort, vilket gick lysande!
Förra säsongen började jag köra bana, och märkte ganska snart att då vill man ha lite mer, men ändå går det ha väldigt högt tempo på banan och på krokiga vägar behöver man inte bli så mycket efter snabbare hojar..
Nackdelen är ju att original tar i backen ganska enkelt, så ett högt draget system och andra fotpinnar är nästan ett måste om man vill köra med goa nerlägg..
Numera har jag en 900 som är dörolig på bananen!!

/ Hygge
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Lucci skrev:
eee ja skulle ALDRIG nedvärdera enDucati!!! :mad: om ja skulle göra d skulle ja då ha ägt en monster 600 me termigioni helsysem -98 eller skulle ja då ha en ducati 916sps -97 med lite termigioni och annat godis i mitt garage just nu !?!?!?!?!?!?!?! :va


:tummenupp :tummenupp killen kör väl burgman....va de för skithoj :va
en skoter, snälla :Bugar

fan...nu blir annu mer sugen på ha en ducce :)
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
ni måste ha missförstått mig ja menar att dom som äger företaget och designerna är typ 50år, men visst deras hojar utstrålar äldre racehojar så f det är schysst. jag försöker INTE ned värsdera nått! :fatta!
DUCATI FOR LIFE!
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Hygge skrev:
Jag har åkt monster 600 i 2,5 säsonger, och tycker det är en kul hoj för en billig peng. Förra sommaren betalade jag 2300:- helförsäkring helår hos Folksam=banåka ok! Jag skaffade hojen för att ta mc kort, vilket gick lysande!
Förra säsongen började jag köra bana, och märkte ganska snart att då vill man ha lite mer, men ändå går det ha väldigt högt tempo på banan och på krokiga vägar behöver man inte bli så mycket efter snabbare hojar..
Nackdelen är ju att original tar i backen ganska enkelt, så ett högt draget system och andra fotpinnar är nästan ett måste om man vill köra med goa nerlägg..
Numera har jag en 900 som är dörolig på bananen!!

/ Hygge

grymt som f*n :yoparty
bra pris hos FB ser jag :tummenupp :)
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Panos skrev:
hehe....håller med dig :) en kollega från stockholm har en ducati 916 -94 el -95 tror jag......iaf en som är trimmad....han kommer från ludvika, jobbar som mcbud.....ingen du känner :va :) foggy-trimmad :va finns det nåt som heter så? :)


JO.. jag vet vem det är tror jag. Preppad av Sköld va? :tummenupp
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
emullo skrev:
JO.. jag vet vem det är tror jag. Preppad av Sköld va? :tummenupp

tror det var så :va :)
hans laddningsregulator brann upp för ett tag sen...
....om jag inte minns fel :va :)
han kör knappt med den :)
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Panos skrev:
tror det var så :va :)
hans laddningsregulator brann upp för ett tag sen...
....om jag inte minns fel :va :)
han kör knappt med den :)

Jo, troligen han, har bara träffat på honom en gång,
men det verkar vara en trevlig bajker.. :tummenupp
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
emullo skrev:
Jo, troligen han, har bara träffat på honom en gång,
men det verkar vara en trevlig bajker.. :tummenupp


rolig som f*n är han :lol
du få ut o jaga honom på stan när det börjar bli varmt ute :)
han kör en svart bmw650dakar med boxlåda bak :yoparty :tummenupp
 

diesafe

Rocksteady Cool
Gick med
21 May 2003
Ort
Estocolmo
Hoj
Ducce SS1000
Panos skrev:
tror det var så :va :)
hans laddningsregulator brann upp för ett tag sen...
....om jag inte minns fel :va :)
han kör knappt med den :)

Det är väl Thomas du pratar om va? Jobbade med honom för några år sen, han köpte en original-snabel av mig till sin hoj. Hälsa så mycket! :tummenupp

Och att laddregulatorn som sitter på original brinner är tyvärr ett mycket vanligt fel på hyprarna. :(
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
diesafe skrev:
Det är väl Thomas du pratar om va? Jobbade med honom för några år sen, han köpte en original-snabel av mig till sin hoj. Hälsa så mycket! :tummenupp

Och att laddregulatorn som sitter på original brinner är tyvärr ett mycket vanligt fel på hyprarna. :(


jupp....thomas ja :)
ska hälsa nästa gång jag snacka med honom :yoparty

laddningsregulatorn.....när bytte de ut dem (var det -00 eller) :va

:) :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
sandstream skrev:
Du är modig du! :D

Äh, jag gör bara mitt bästa för att inte folk ska bli lurade.
Fast folk verkar inte vara speciellt tacksamma....
Men det är väl kanske deras problem, inte mitt.

Lucci skrev:
ni måste ha missförstått mig ja menar att dom som äger företaget och designerna är typ 50år, men visst deras hojar utstrålar äldre racehojar så f det är schysst. jag försöker INTE ned värsdera nått! :fatta!
DUCATI FOR LIFE!

Du, jag förstår inte ett ord. Eller enskilda ord förstår jag men när de sätts i meningar kan jag inte tyda det. Sorry.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Victor skrev:
Äh, jag gör bara mitt bästa för att inte folk ska bli lurade.
Fast folk verkar inte vara speciellt tacksamma....
Men det är väl kanske deras problem, inte mitt.



Du, jag förstår inte ett ord. Eller enskilda ord förstår jag men när de sätts i meningar kan jag inte tyda det. Sorry.


:va :7peta
 

Teddan

Medlem
Gick med
6 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
.
Monster 600 kanske inte är den rappaste hojen man kan tänka sig. Det är inte en sporthoj. Men är man medveten om det och är ute efter något lugnt och sansat så passar den nog till det mesta.

Ok, jag måste hålla med vissa andra att Monster har väldigt dålig markfri gång original, allt möjligt skrapar i. Och det känns lite lustigt när fasta pryttlas som dämpare skrapar i och bakhjulet lättar... :gnissla

Har du tålamod och kan spara lite till så skulle jag nog göra det, en Monster 900 Monster som du nämde t.ex... Eller varför inte en 748.

Jag gick ner mig i Ducceträsket med en Monster 750 och nu står man här med en 996 SPS... Ack och ve, vilken osis. :rolleyes:
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Teddan skrev:
Monster 600 kanske inte är den rappaste hojen man kan tänka sig. Det är inte en sporthoj. Men är man medveten om det och är ute efter något lugnt och sansat så passar den nog till det mesta.

Ok, jag måste hålla med vissa andra att Monster har väldigt dålig markfri gång original, allt möjligt skrapar i. Och det känns lite lustigt när fasta pryttlas som dämpare skrapar i och bakhjulet lättar... :gnissla

Har du tålamod och kan spara lite till så skulle jag nog göra det, en Monster 900 Monster som du nämde t.ex... Eller varför inte en 748.

Jag gick ner mig i Ducceträsket med en Monster 750 och nu står man här med en 996 SPS... Ack och ve, vilken osis. :rolleyes:


grymt :tummenupp det var bara en idé, fick ett erbjudande och tackat nej till
det :) blir det ducce, så blir det garanterat en 996sps eller 998R :yoparty men det lär ju ta ett tag att spara ihop till en sån :(
det är iaf en dröm jag har :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Drömmar e fina. Själv kör jag hellre en ekonomiskt hållbar ducce än ingen alls.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
yonsson skrev:
Drömmar e fina. Själv kör jag hellre en ekonomiskt hållbar ducce än ingen alls.


coolt :yoparty
vem vet....det kanske koller en snart, det vet man aldrig :)
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Jag har haft två skojiga säsonger med en Monster 600. Det är ingen raket men en väldigt körglad cykel. Motorn har i mitt tycke ett fint register med en liten topp vid 7.000 rpm. Chassiet lämnar tyvärr en del att önska vid forcerad körning. Vid kurvtagning över 140 km/h var min lite "svajig", likaså på bana.

Hojen är förvisso inte konstruerad för dessa ändamål men den fungerar perfekt i lagom tempo på landsvägen och är en njutning att köra i stan.

Jag hade en Dark av 99- års modell. Den har enkelskiva fram men med ett fantastiskt bett. Dessa modeller bör vara några tusenlappar billigare.

Summering:

Kul hoj för den som inte har bråttom!

Bild på min föredetta (vi har separerat, hon blev våldtagen av släkting :gnissla ):

viewphoto.php



/ Johan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top