GSXR1100R skrev:Handledsskada pga aphängning i det Italienska styret?
Knappast! Beror troligen på allt "handarbete" som han måste utföra för att motarbeta den nästan konstanta resning som upp-står av att köra Ducce
GSXR1100R skrev:Handledsskada pga aphängning i det Italienska styret?
GSXR1100R skrev:Handledsskada pga aphängning i det Italienska styret?
DuccePidde skrev:Klart man kör Ducati när man kommit till insikt,tog mig iof 10 år innnan jag bytte från Japanskt till Italienskt. Hade börjat tappa gnistan lite på att köra hoj, men det kom allt tillbaka nu när jag blivit Ducceförarare och 27 år fyllda.
Hightuned skrev:Känner igen mig där, första gång jag såg in 916 så tänke jag att det där är den snyggast mc jag någonsin sett en sån ska jag ha!. Då var dock motorcyklar ett nyväck intresse efter som jag inte kört hoj sen jag gjort mig av med min 125a. Jag hade dock istället pysslat med jänkebiar och var stenhårt övertygad om att rå motorstyrka var den ända som räknades och att bromsar och väghållning var för kärringar. Detta fick till föjad att jag rynkade på näsan när jag såg att en vanlig 916 bara hade 108 kusar(sps´n hade jag inte råd), varpå Ducati sjönk avsevär anseende i mina ögon. Jag averkade en gsx1100r och zx7r vilka båda blev skrot, när det fanns ekonomi för hoj igen så sket jag i alla varningar och köpte hojen jag alltid velat ha(sanning med modifikation jag, vill hellre ha en 998R men den kostar ju lite väl mycket) och upptäckte att effekten räcker utmärkt till mig, och det är först över 240 man börjar märka att pollarna istallet inte är så många.
DuccePidde skrev:Så var inte min första Ducati upplevelse, jag tänkte fan vilket mäktigt Ljud!! En sådan skulle man haft
En stor fördel med 900ss:en är att den inte ligger i 7:ans försäkring, vilket har STOR betydelse för plånboken. Jag betalar 5700 Hel/helår och 3000 i självrisk vilket någ får annses som billigt i hoj sammanhang.
Silwer skrev:Jag har inget possitivt att säga om Ducati............sura miner o hat i blickarna, jag vet...........men det beror ju på at jag inga erfarenheter har heller.
K-Micke skrev:Lätt fixat, det är bara att provköra. Det räcker oftast för att öppna ögonen på dom blinda.
IO skrev:
pajo skrev:Knappast! Beror troligen på allt "handarbete" som han måste utföra för att motarbeta den nästan konstanta resning som upp-står av att köra Ducce
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |