Ducatihyllningstråd

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
GSXR1100R skrev:
Handledsskada pga aphängning i det Italienska styret?

Knappast! Beror troligen på allt "handarbete" som han måste utföra för att motarbeta den nästan konstanta resning som upp-står :lol av att köra Ducce :yoparty
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
Klart man kör Ducati när man kommit till insikt,tog mig iof 10 år innnan jag bytte från Japanskt till Italienskt. Hade börjat tappa gnistan lite på att köra hoj, men det kom allt tillbaka nu när jag blivit Ducceförarare och 27 år fyllda. :banana :tummenupp
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
DuccePidde skrev:
Klart man kör Ducati när man kommit till insikt,tog mig iof 10 år innnan jag bytte från Japanskt till Italienskt. Hade börjat tappa gnistan lite på att köra hoj, men det kom allt tillbaka nu när jag blivit Ducceförarare och 27 år fyllda. :banana :tummenupp

Känner igen mig där, första gång jag såg in 916 så tänke jag att det där är den snyggast mc jag någonsin sett en sån ska jag ha!. Då var dock motorcyklar ett nyväck intresse efter som jag inte kört hoj sen jag gjort mig av med min 125a. Jag hade dock istället pysslat med jänkebiar och var stenhårt övertygad om att rå motorstyrka var den ända som räknades och att bromsar och väghållning var för kärringar. Detta fick till föjad att jag rynkade på näsan när jag såg att en vanlig 916 bara hade 108 kusar(sps´n hade jag inte råd), varpå Ducati sjönk avsevär anseende i mina ögon. Jag averkade en gsx1100r och zx7r vilka båda blev skrot, när det fanns ekonomi för hoj igen så sket jag i alla varningar och köpte hojen jag alltid velat ha(sanning med modifikation jag, vill hellre ha en 998R men den kostar ju lite väl mycket) och upptäckte att effekten räcker utmärkt till mig, och det är först över 240 man börjar märka att pollarna istallet inte är så många.
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
Hightuned skrev:
Känner igen mig där, första gång jag såg in 916 så tänke jag att det där är den snyggast mc jag någonsin sett en sån ska jag ha!. Då var dock motorcyklar ett nyväck intresse efter som jag inte kört hoj sen jag gjort mig av med min 125a. Jag hade dock istället pysslat med jänkebiar och var stenhårt övertygad om att rå motorstyrka var den ända som räknades och att bromsar och väghållning var för kärringar. Detta fick till föjad att jag rynkade på näsan när jag såg att en vanlig 916 bara hade 108 kusar(sps´n hade jag inte råd), varpå Ducati sjönk avsevär anseende i mina ögon. Jag averkade en gsx1100r och zx7r vilka båda blev skrot, när det fanns ekonomi för hoj igen så sket jag i alla varningar och köpte hojen jag alltid velat ha(sanning med modifikation jag, vill hellre ha en 998R men den kostar ju lite väl mycket) och upptäckte att effekten räcker utmärkt till mig, och det är först över 240 man börjar märka att pollarna istallet inte är så många.

Så var inte min första Ducati upplevelse, jag tänkte fan vilket mäktigt Ljud!! En sådan skulle man haft :Bugar
En stor fördel med 900ss:en är att den inte ligger i 7:ans försäkring, vilket har STOR betydelse för plånboken. Jag betalar 5700 Hel/helår och 3000 i självrisk vilket någ får annses som billigt i hoj sammanhang. :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
en sådan här tråd behövs ju inte, de som är italienska fans är ju helt övertygade, inget rubbar dem i vilket fall, den andra tråden var fan så mycket roligare då en del faktiskt blev ganska sura över i deras ögon påhopp mot deras märke.

Jag har inget possitivt att säga om Ducati............sura miner o hat i blickarna, jag vet...........men det beror ju på at jag inga erfarenheter har heller.
Som Trådstartaren sa en gång, mest bang for the buck så kan man sudda bort Ducati, jag åker hoj för att det är kul inte för att jag lever mitt märke.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
DuccePidde skrev:
Så var inte min första Ducati upplevelse, jag tänkte fan vilket mäktigt Ljud!! En sådan skulle man haft :Bugar
En stor fördel med 900ss:en är att den inte ligger i 7:ans försäkring, vilket har STOR betydelse för plånboken. Jag betalar 5700 Hel/helår och 3000 i självrisk vilket någ får annses som billigt i hoj sammanhang. :)

Jo först gång jag hörd en ducce var och 916 med termignione-pipor som drov oväg från McD på sveavägen och det var vekligen som om åskan gick mella kåkarna och jag blev mycket iponerad för att sånt avgrundsvrål hade jag aldrig tidigar hört från en hoj! :Bugar
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Silwer skrev:
Jag har inget possitivt att säga om Ducati............sura miner o hat i blickarna, jag vet...........men det beror ju på at jag inga erfarenheter har heller.

Lätt fixat, det är bara att provköra. Det räcker oftast för att öppna ögonen på dom blinda. :blah
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top