Ducatiklubben VS Sporthoj 2?

• Thread starter Ducati for life
  • Start date

Var det bra att den förra Ducatiklubben VS Sporthoj? tråden stängdes?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
Zee skrev:
2548995
Ducatiklubben VS Sporthoj 2
- The search for mo'money!

:hojraket

Out in stores near you, now!

PG-13-rated. All copyrights reserved by sporthoj.com.

:tummenupp
PG? PeGe är hans rätta nick. :fakta

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fist Woman skrev:
2551231 Sporthoj är bra mycket roligare än ducceklubben.
Det lär man tycka även om man åker Ducati om man alldeles så lite vidsynt.
Snacket inom Ducceklubben är ett som ett snacket på ett fängelse, alla är så jävla positiva och kreativa men diskussionerna rör sig endast inom en tight märkessfär och skulle någon kliva utanför så blir denne betraktad som en golare.
Ducceklubben är bra mycket sämre än hojarna, som i och för sig är rätt dåliga, inget snack om det.

Här blir man åtminstone motargumenterad, till och med jag tillåts existera.
Titta, ett inlägg som faktiskt behandlar ämnet i trådrubriken. Unikt?
Får ta o spinna vidare på det hela. Jag håller med, sporthoj.com är bättre än ducceklubben.org. Anledningen till mitt uttalande är en kommentar i en tråd på ducceklubben alldeles nyligen där ALLA (ingen undantagen) på sporthoj betraktades som idioter. Det kan man väl iofs få tycka men då ska man inte starta inlägget med "jag har visserligen aldrig kört med någon på SH men ryktet säger..."
Att vi är en hel del som både är en del av SH och Ducceklubben förstod nog aldrig författaren till inlägget, för honom var det "vi" mot "dom".

Ducceklubben har dock några fördelar mot SH:

1. Bankörningarna - Outstanding till pris och antal tillfällen
2. Den tekniska kompetensen kring Ducati, oslagbar även om man får sålla lite.

Dr.Bike skrev:
2551357 ENDAST Shell Advance tillåts!
Hehhehehehe... *jag skrockar gott* :hihi
Återigen: INGEN vare sig törs eller vill ifrågasätta den gud som ristat i sten vad för ENDA olja som går att köra på.
Trampar man utanför detta, hamnar man i Dantes sjunde nivå i helvetet direkt!!
Nu har du fel doktorn, jag talade om just detta med min Ducatigud och han sa Castrol R4. Så därför rinner det nu Castrol R4 i min SL. :)

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Maverick_ou812 skrev:
2551394 Titta, ett inlägg som faktiskt behandlar ämnet i trådrubriken. Unikt?
Får ta o spinna vidare på det hela. Jag håller med, sporthoj.com är bättre än ducceklubben.org. Anledningen till mitt uttalande är en kommentar i en tråd på ducceklubben alldeles nyligen där ALLA (ingen undantagen) på sporthoj betraktades som idioter. Det kan man väl iofs få tycka men då ska man inte starta inlägget med "jag har visserligen aldrig kört med någon på SH men ryktet säger..."
Att vi är en hel del som både är en del av SH och Ducceklubben förstod nog aldrig författaren till inlägget, för honom var det "vi" mot "dom".

Ducceklubben har dock några fördelar mot SH:

1. Bankörningarna - Outstanding till pris och antal tillfällen
2. Den tekniska kompetensen kring Ducati, oslagbar även om man får sålla lite.

app app app..., glöm inte vinlistan :D

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
stronzo skrev:
2551259
Titta bara in i någon tråd i Racingforumet, det spelar inte så stor roll i vilken
eftersom Sandstream nog lyckats droppa inlägg i samtliga trådar. Där får han
ständigt utstå påhopp och smädelser för sin bristande kunskap i ämnena.[/I]

Kan nog inte hålla med dig alls där, hörruru. Inte alls. Sandström är en av de mer kunnigare, mest sakliga och mest argumenterande aktiva medlemmar på detta forumet. Han bemöter alltid övriga medlemmar med respekt och god ton. He never fires unless fired upon. Och knappt då heller. Och det menar jag verkligen! :Bugar

Däremot har vi en hel drös rejsputtar som vet hur det egentligen är ( :rolleyes: ). Om du nu orkar läsa alla rejstrådar men inte orkar göra din egen röst hörd får du ursäkta mig om jag inte tar dig på allvar. Inte ens lite.

För att återgå till ursprungstramset om Ducatisterna vs. resten av Der Welt vill jag nog säga att det hela utspelar sig med en glimt i ögat och jag är helt övertygad att om vi alla skulle träffas irl (betyder in real life, strontso) skulle vi med all säkerhet skratta åt alltsammans och bara vara MC-entusiaster hela bunten. Jag har själv varit Ducatist och det funkade fint, men det hindrar mig inte från att göra narr av Ducatister när de lägger bollen på mållinjen. Å andra sidan skulle jag lika mycket försvara dem om tillfälle skulle ges och sakfrågan skulle intressera mig.

"här sätter vi in valfri text istället för en smajli för att den lättsamma tonen ska svikta för ett ögonblick och irritera valfri Ducatist som aldrig postar vad han tycker"

Dr.Bike

Guest
*Superlight* skrev:
2551370 Nädu..., endast Q8 SBK :fatta!

:D
Haha...
Det är inte de klistermärken jag sett vid oljepåfyllningsskryvarna på de Duccar som är servade på märkesverkstaden! Särskilt inte i Malmö.

Maverick_ou812 skrev:
2551394Nu har du fel doktorn, jag talade om just detta med min Ducatigud och han sa Castrol R4. Så därför rinner det nu Castrol R4 i min SL. :)

R4 är en fin smörja!
(den med ;))

Last edited:

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Zee skrev:
2551420 Kan nog inte hålla med dig alls där, hörruru. Inte alls. Sandström är en av de mer kunnigare, mest sakliga och mest argumenterande aktiva medlemmar på detta forumet. Han bemöter alltid övriga medlemmar med respekt och god ton. He never fires unless fired upon. Och knappt då heller. Och det menar jag verkligen! :Bugar

Visserligen har det varit aprilväder idag.......

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Dr.Bike skrev:
2551422 :D
Haha...
Det är inte de klistermärken jag sett vid oljepåfyllningsskryvarna på de Duccar som är servade på märkesverkstaden! Särskilt inte i Malmö.

Dekalerna sitter från fabrik, eftersom de har ett avtal med Shell

MC-Servise i Malmö använder inte Shell

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Dr.Bike skrev:
2551422 :D
Haha...

Agip står det på min. Men håller med *Superlight*. Ingen jävla Shell i min moppe.

Dr.Bike

Guest
Zee skrev:
2551420 Kan nog inte hålla med dig alls där, hörruru. Inte alls.... ord ord ord... det hela utspelar sig med en glimt i ögat och jag är helt övertygad att om vi alla skulle träffas irl skulle vi med all säkerhet skratta åt alltsammans och bara vara MC-entusiaster hela bunten. Jag har själv varit Ducatist och det funkade fint, men det hindrar mig inte från att göra narr av Ducatister när de lägger bollen på mållinjen. Å andra sidan skulle jag lika mycket försvara dem om tillfälle skulle ges och sakfrågan skulle intressera mig.

M Y C K E T väl talat :klappar
Och ja, det verkar finnas en HEL del rajjsingkillar som har ALLT väldigt klart för sig. De kan redogöra inte bara ungefär, utan EXAKT vad Rossi tyckte och kände, samt hur Peddo valde att göra osv. Nåde den som har en avvikande åsikt! Jag har själv försökt mig på en match mot åsiktsväderkvarnarna där... ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ducati for life skrev:
2547362
Varför stängs den?

Allt för många sket fullständigt i de regler som försöks upprätthållas.
www.sporthoj.com/regler.php

Jag kan inte heller sitta och radera 50-talet inlägg i en tråd. Det är för mycket jobb.

Många tar sig friheten och skapar en ny tråd med samma ämne och öppet ska kritisera i försök att få opinion mot en stängning eller borttagning av inlägg/trådar. Smått respektlöst som jag ogillar.

Gör rätt och ta det direkt med personen som stängt eller tagit bort tråden.

Förövrigt, så håller jag med tidigare talande om att man behöver tåla ta emot sarkasm och att kunna se saker med glimten i ögat. Tror nog inte en enda här (mer än några få) är arga på något sätt på så sätt att det i verkligheten (utanför forumet) påverkar vänskapen.

Dr.Bike

Guest
Maverick_ou812 skrev:
2551443 Finns det en sån? :va

Nja, han har tydligen mekat Ducce sedan Dacke, om det är en märkesverkstad vet jag inte.

*Superlight* skrev:
2551464 Dekalerna sitter från fabrik, eftersom de har ett avtal med Shell

MC-Servise i Malmö använder inte Shell

Aha! DET skall jag GENAST vidarebefordra till min Ducatiåkande vän i skåne! :) *mys*

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
*Superlight* skrev:
2551472 Stämmer, dom hade ju avtal med Agip tidigare

Exakt, men inte kör man med Agip-olja för det. Även om det är en snygg logga. Den har, hmm, hur ska jag förklara det - en själ.

Dr.Bike

Guest
Superlight skrev:
2551465 Agip står det på min. Men håller med *Superlight*. Ingen jävla Shell i min moppe.

Gött å höra! :rock
Det finns alltså en viss diversifiering i frågan.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring