Ducatiklubben VS Sporthoj 2?

• Thread starter Ducati for life
  • Start date

Var det bra att den förra Ducatiklubben VS Sporthoj? tråden stängdes?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Dr.Bike

Guest
Superlight skrev:
2551505 Exakt, men inte kör man med Agip-olja för det. Även om det är en snygg logga. Den har, hmm, hur ska jag förklara det - en själ.

HAHA där kom DET!

(viskar: Agip och andra medelhavsbaserade oljebolag gör inte de bästa oljorna)

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Dr.Bike skrev:
2551479 Nja, han har tydligen mekat Ducce sedan Dacke, om det är en märkesverkstad vet jag inte.

Jodå, det är den enda riktiga märkesverkstaden vi har :tummenupp

Dr.Bike

Guest
Superlight skrev:
2551532 Snälla, jag behöver väl inte lägga till en rolig gubbe för att budskapet ska gå fram?

Nix
Jag skrattar gott ändå. Jag ser väl att det är humor!
Men liiiiite är det väl sant oxå!? ;)

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
2551613 Var mest oroad över att doktorn snackade om något som hade med Ducatiloggan o göra, you know what I mean, yeh, eyh. ;)

I sure know...:hihi

Dr.Bike skrev:
2551605Men liiiiite är det väl sant oxå!? ;)

Liiiiite, hur vågar du :fatta!

Last edited:

Fist Woman

Guest
allvarligt talat, är det någon som fått ett haveri på sin Ducati orsakat av AGIP eller Shell?

Kvaliteten på de ingående delarna är så dålig att de inte spelar någon större roll vilket märke av smörjmedel som används.
Ducatis tillverkningsprocess har förvisso blivit bättre och dugligheten har ökat, men de har långt kvar till Hondas nivå.

Och det är inte konstigt.

Ducatis tillverkningsvolymer är förhållandevis låga och för att inte kostnaderna för deras artiklar skall rusa i höjden så kan de inte anamma samma tillverkningsprocesser som de lite större tillverkarna.

Tror någon att tex att Savio Plastica skulle kunna leverera någonting överhuvudtaget till Toyota eller Honda? Nej, de skulle inte ens kvalificera sig som leverantörer av emballage!!

Men till Ducati och Moto-Guzzi är de hovleverantörer utan robotplockning, Iso-certifiering eller statistisk processtyrning.

Livet är hårt för den som är liten och svag. Det är naturens lag.

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Fist Woman skrev:
2551628 allvarligt talat, är det någon som fått ett haveri på sin Ducati orsakat av AGIP eller Shell?

Haveri..., vet ej, men sabbat kammar = ja... och det är illa nog

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Zee skrev:
2551420 Kan nog inte hålla med dig alls där, hörruru. Inte alls. Sandström är ....

Äsch Sacki, Sandstream vet allt för väl att jag driver med honom. Det tar emot
att erkänna, men i många trådar, speciellt typ "Bombrepa på Bogan"-trådar,
så är han faktiskt en sann hjälte som orkar argumentera mot glinen som alla
får ståfräs när någon drar förbi en 50-skylt i 190.

ursäkta mig om jag inte tar dig på allvar. Inte ens lite.
Sedär, du har greppat det i alla fall - det var inte meningen att det skulle tas på allvar!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
stronzo skrev:
2551649 Äsch Sacki, Sandstream vet allt för väl att jag driver med honom. Det tar emot

Visste väl det. :) Tänkte endå att lite cudos är vår Sandy värd efter allt det senaste bjäfset här omkring. Inlägget var väl inte riktat direkt mot dig kanske, utan mer som en reaktion på de senaste dissikeringarna. Nog om det, vi lovorder honom inte för mycket så han kanske blir en sån där kaxig rejsputte (speciellt nu nästa säsong när han ska rasta rizlagixxern i riktiga rejs). :)

stronzo skrev:
2551649
Sedär, du har greppat det i alla fall - det var inte meningen att det skulle tas på allvar!

Jag visste det, det ger resultat när jag käkar havregrynsgröt till frukost. :banana

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Fist Woman skrev:
2551231 Sporthoj är bra mycket roligare än ducceklubben.
Det lär man tycka även om man åker Ducati om man alldeles så lite vidsynt.
Snacket inom Ducceklubben är ett som ett snacket på ett fängelse, alla är så jävla positiva och kreativa men diskussionerna rör sig endast inom en tight märkessfär och skulle någon kliva utanför så blir denne betraktad som en golare.
Ducceklubben är bra mycket sämre än hojarna, som i och för sig är rätt dåliga, inget snack om det.

Här blir man åtminstone motargumenterad, till och med jag tillåts existera.

Fan tjeyen. Du är hård mot dom mjuka.. cooooolt:yoparty :yoparty :yoparty

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Maverick_ou812 skrev:
2551986 Å gomorron... Vill bara meddela att jag idag åker in om Biscaya för att titta på några ras och pratar oljor och haverier. Återkommer med utförlig rapport. :)
:D

Jag säger som Superlight.. Ingen j*vla shell i min moppe! Här är det OKQ8 som gäller. 4500 mil och inte en vippa har behövt bytas.

sandstream

Guest
stronzo skrev:
Själv har jag varken tid, lust eller kunskap att kommentera i samtliga trådar, men dessa egenskaper besitter tack o lov vissa andra.
"Bättre att tiga och låta alla tro att man är dum, än att öppna munnen och avslöja sig" :hihi
Du är varmt välkommen att skriva i racingforumet, som du märkt behövs inga förkunskaper, skriv bara vad du tycker och tror så ska du se att det ordnar sig :tummenupp
Zee skrev:
2551420 Kan nog inte hålla med dig alls där, hörruru. Inte alls. Sandström är en av de mer kunnigare, mest sakliga och mest argumenterande aktiva medlemmar på detta forumet. Han bemöter alltid övriga medlemmar med respekt och god ton. He never fires unless fired upon. Och knappt då heller. Och det menar jag verkligen! :Bugar

Däremot har vi en hel drös rejsputtar som vet hur det egentligen är ( :rolleyes: ). Om du nu orkar läsa alla rejstrådar men inte orkar göra din egen röst hörd får du ursäkta mig om jag inte tar dig på allvar. Inte ens lite.
Fan vad dyrt det här blir :D

stronzo skrev:
2551649 Äsch Sacki, Sandstream vet allt för väl att jag driver med honom. Det tar emot
Fuck, 100:- till att skicka :D

Last edited:

sandstream

Guest
Jag kom precis på varför Ducati-klubben har en bullerfond :fattartil
Ljudet gör att Ducati-föraren tror att det går fortare än det faktiskt gör!

matbr

Vaddå såssiå #2304?
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Öh, hoj?
WilleZL skrev:
2550272 Jag giller din avatar. Den kvinnan e inte sann.
He, he.

Jag noterar WilleZL och Triggerhappy i medlemsregistret för "Byråkratkoftans MC", sandstream är i nuläget toppnamnet på väntelistan. Tyvärr finns koftorna bara i mossgrönt än så länge. För beställning återkom med storlek och nick-text.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...