Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Argyle skrev:
2522188 HAHAHA lol det finns ju en anledning till varför Ducati lämnade MotoGP TWIN suger SOM FAN.

Hehe, Ducati är med i MotoGP i allra högsta grad. Flera segrar iår dessutom. Iofs kör de ju med en V4 om jag minns rätt.

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
PeGe skrev:
2521984 Du gjorde helt rätt som lämnade tröjan hemma. Då man är ute och åker med de stora grabbarna så går tröjor fetbort!
Dessutom ska du ha cred för att du visste din plats i kön, dvs sist, där Japsen hör hemma. :tummenupp

:klappar
Så är det!
har man en ducce i garaget så vet man att japanerna är roliga men kommer alltid sist........ I alla fall så länge vägen svänger! :D
Och snälla nån då! Tröja utanpå stället :dummer.........

sandstream

Guest
Precis som Teddy får jag lite obehagliga vibbar när jag läser sånt här. Antingen är du med oss eller emot oss kör ju många trevliga gäng med, som HA, skinnhuvuden, nassar, rasister osv.

Att reta folk som kör Ducati är dock väldigt tacksamt eftersom de tar allt som personlig kritik och de som skriker mest saknar ofta all typ av självdistans.

Hade någon av min "hojkompisar" sagt något liknande så hade jag önskat honom en trevlig tur och bett honom att aldrig mer höra av sig :tummenupp

GARAGERÄV skrev:
2522328 :klappar
Så är det!
har man en ducce i garaget så vet man att japanerna är roliga men kommer alltid sist........ I alla fall så länge vägen svänger! :D
Jo, vi såg det på BoTT på LMS i somras.
Varenda Ducati vart ifrån åkt av en standard KTM Duke :rofl

Last edited:

ElTempoGigante

ElTempoGigante
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Yamaha XT660R -04
GARAGERÄV skrev:
2522328 :klappar
Så är det!
Och snälla nån då! Tröja utanpå stället :dummer.........
Ja det är inte sommar längre, titta ut ur garaget så får du se:tummenupp

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Som om ducatiister skulle va ett folkslag som hatar sporthojare. Visst, vi driver med med japzåkare och andra men man får ju ta allt med en nypa salt!

Jag har inte vart på en enda banåkningen utan min kära sh-tröja sen jag fick den. :tummenupp

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
ElTempoGigante skrev:
2522371 Ja det är inte sommar längre, titta ut ur garaget så får du se:tummenupp

Du har rätt! Va faaan det är ju helt svart ute!
Ok nu får du ha din tröja! :tummenupp

Det är väl så att om man (som jag) åker ducce så måste man ta livet lite med en klackspark! Det har väl hänt att min ducce har stannat någon gång :) och då har inte mina (japan åkande) vänner varit så himla sena med att gadda ihop sig...... Skönt att få ge tillbaka ibland! :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Eftersom vi som kör Ducce har lämnat "min hoj är mycket starkare och går mycket snabbare än din"-stadiet bakom oss (och inträtt i "min hoj låter mycket mer än din"-stadiet istället) har vi också insett att mest effekt inte alltid har roligast. Har man mindre effekt får man ha mer humor, det är därför vi gärna har jappsåkarna längst bak i fältet, de är inte lika roliga helt enkelt... :tungan

Vafan, bara för man råkar äga en hoj av ett visst märke som har en klubb, får man inte skämta om andra hojar då? Vem i hela världen är seriös när det kommer till hur andra ska se ut, vilka hojar de ska åka och hur de ska bete sig? Ta det med tre skopor salt och skratta åt det, seriöst, livet är för kort för att tas på allvar.

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Muz 718cc
ElTempoGigante skrev:
2522371 Ja det är inte sommar längre, titta ut ur garaget så får du se:tummenupp

Inte för att vara ironisk eller så, men hjälper verkligen en tröja över skinnstället när det är kallt? En jacka som är vidtät funkar, det vet jag, men en tröja, (oavsett text på) borde det väl blåsa rakt igenom? :va

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Låter som om det är din kompis som har dåligt självförtroende, tror knappast att ducatisterna skulle ta illa upp om man har en sh-tröja på sig!

Har spelat golf, men gav upp det eftersom det var en jävla massa dresscodes och uppföranderegler hela tiden, sen var det iofs en ganska tråkig "sport" också.....
Är det likadant med mc så flyttar jag fan till norrland och köper skoter istället :tungan

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Millihaff skrev:
2522472 Inte för att vara ironisk eller så, men hjälper verkligen en tröja över skinnstället när det är kallt? En jacka som är vidtät funkar, det vet jag, men en tröja, (oavsett text på) borde det väl blåsa rakt igenom? :va
Funkar faktiskt väldigt bra. Dessutom är den lite lagom regntät! :va Kan åka genom en skaplig rengskur utan att bli blöt om skinn-jackan när man har tröjan på sig, medans byxorna är dyngsura.

Lilldocke

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Ducati 916sps
Tja, det är väl som med allt som håller folk samman - det kan vara kul att gadda ihop sig och snacka lite skit om hela världen utanför. Det betyder knappast att man ska ta det på blodigt allvar... Tror säkert att du hade fått gliringar för tröjan, men inte att någon hade tyckt att det var ett problem på riktigt.

För mig personligen betyder tröjan "glana omkörningar i hysteriskt tempo på allmänna vägar" efter att ha mött några körningar under sommaren. :mad: Är dock helt säker på att jag skulle överleva en körning med någon i tröja!:krama

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
Gottschalk skrev:
2522477 Låter som om det är din kompis som har dåligt självförtroende, tror knappast att ducatisterna skulle ta illa upp om man har en sh-tröja på sig!

Har spelat golf, men gav upp det eftersom det var en jävla massa dresscodes och uppföranderegler hela tiden, sen var det iofs en ganska tråkig "sport" också.....
Är det likadant med mc så flyttar jag fan till norrland och köper skoter istället :tungan

Hmmm nu när jag kommer att tänka på det..... Råkade åka till stranden i danmark på semestern i bara jeans och....... tröja! Faaan! Det funkade ju att åka i!
Men det är klart, utanpå min goretex jacka hade det sett lite lustigt ut :D
Förresten.... den var varm och skön tidigare i dag! :)

ElTempoGigante

ElTempoGigante
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Yamaha XT660R -04
Millihaff skrev:
2522472 Inte för att vara ironisk eller så, men hjälper verkligen en tröja över skinnstället när det är kallt? En jacka som är vidtät funkar, det vet jag, men en tröja, (oavsett text på) borde det väl blåsa rakt igenom? :va
Det blir en otrolig skillnad=)

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
sandstream skrev:
2522344

Jo, vi såg det på BoTT på LMS i somras.
Varenda Ducati vart ifrån åkt av en standard KTM Duke :rofl

Jag måste va den dummaste jävel som finns, jag trodde att det var killen på KTM´n som körde ifrån killaran på Ducatis.

Jag kan visst aldrig fatta att det är motorcyklarna som kör och inte förarna.:rolleyes:

sandstream

Guest
mloren skrev:
2522549 Jag måste va den dummaste jävel som finns, jag trodde att det var killen på KTM´n som körde ifrån killaran på Ducatis.
Jag kan visst aldrig fatta att det är motorcyklarna som kör och inte förarna.:rolleyes:
Och jag måste vara nästan lika trög, vad fan är "killaran" :va
En släkting till varanen?

Konstigt att inte duccarna vann, de ska ju gå så mycket bättre när det svänger :hihi

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
lilltryne skrev:
2522372 Jag har inte vart på en enda banåkningen utan min kära sh-tröja sen jag fick den. :tummenupp
Den såg jag inte när jag behövde oljetrasor på Monzta sist, det va ju synd för då har den gjort nytta. :hihi
För inte hade du väl tänkt ha den på dej :7peta
Nä, nä hädan efter får du beställa dina tröjor här

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
sandstream skrev:
2522594 Och jag måste vara nästan lika trög, vad fan är "killaran" :va
En släkting till varanen?
:tummenupp

Konstigt att inte duccarna vann, de ska ju gå så mycket bättre när det svänger :hihi
Det kanske stämde för många år sedan men det motsvarar inte verkligheten idag, vilken japanare som helst med massa R är minst lika bra eller bättre.

Att det sen är roligare med en 996á är ju en annan femma.
(ja, jag har haft i princip varenada japansk R-cykel som kommit ute sen slutet på 80-talet):tummenupp

Det viktiga är att man är nöjd med den knarr man har o sen är det skit samma vad andra kör.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept