Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Victor skrev:
2522994Du har ju en Sportster och det är ju ingen Riktig HD™
Precis som en Monster 600/750 eller vad de nu kallas inte är en Riktig Ducati™.
Precis som att en folka är en fattigmansporsche. Close but no cigarr.
Det är fakta och alla är överens om det här på forumet, bara att anpassa er allså.

Haha! Ironin lever. :klappar Ja, halleda..!

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Gå på den lokala pizzerian och mucka i stället.. :D

Bara för att några av er ställt in hojarna och är bittra och griniga behöver ni väl inte dra igång en scen här.. :tuttar

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Biker66 skrev:
2523332 Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
De övriga hojåkarna byter några ord som vanligt, pratar och skrattar.
Ducatisterna, niente.

När jag sedan läser ditt inlägg faller bitarna på plats...
Jag har iaf roligare när jag kan umgås med andra hojåkare ;)

Jo, du ansträngde ju verkligen dig för att språka med oss. :confused:

Att vi var lite stumma kan ju bero på att dina kompisar (kallade "de övriga hojåkarna" ovan), ett gäng gubbar på Varaderos, precis frågat oss om inte din hoj också var en Ducce... :gnissla

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..
Vilken ovanligt korkad inställning...
Kör Ducce och Honda. Är medlem på SH med sporthojströja och kan inte fatta varför detta inte skulle gå att kombinera? Det ena utesluter definitivt inte det andra. Ducce = Sporthoj :yoparty
Att man sen "bråkar" med jappsåkare i Duccekretsar är lika självklart som tidvatten och lika omöjligt att göra något åt. Det bråkas ju rätt rejält på andra hållet också... :näsblod men att inte vilja ha med någon på en tur beroende på vilken tröja han/hon bär eller vilken hoj han/hon kör är ju helknäppt.

EDIT: Såvida det inte är en kille på Sukka som heter Sandstream då alltså... :tungan :D

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Snail_shell skrev:
2523385
Bara för att några av er ställt in hojarna och är bittra och griniga behöver ni väl inte dra igång en scen här.. :tuttar

Det är höst även på sporthoj. Det blir bara värre och värre... :gnissla

Ducati for life

Guest
Keihin skrev:
2523259 Varför ska man egentligen ha en tröja över skinnstället? Är det istället för skinnväst för att verka lite outlaw? Har aldrig sett nån tävlingsförare köra med tröja över stället pga kyla. Företrädesvis verkar yngre personer, dvs snorhyvlar under 30, tycka det är ett "måste" med tröja över stället. Förklara nu för fan varför det är så viktigt, annars lackar jag fan till :huvet

/K

word!!!

"Att äga en Japs hoj är som att äga en Toyota, driftsäkert men astråkigt" :trött

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Till dig med DUCCE !!!

Jisses har ni inget viktigare att fokusera på, har du ingen sprucken vipparm eller fransig kamrem du kan sitta å beundra istället?

Att ni orkar bry er om tröjor å annat.

Ni lägger ut förmögenheter på att piska era gammla spaggehojar att ens komma i närheten av vad en std japs lämnar effektmässigt med katalysator å allt. Sluta klanka på japanernas tekniska övermakt.
För mig är det helt ok det ni gör men klanka f-n inte på oss med sunda hjärnor!

Japs åkare har minst lika kul för halva priset!
:D

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
sandstream skrev:
2523315Därför att SH vore rätt trist om man inte kunde smågnabbas lite med glimten i ögat.

Jag har ett par gånger tagit upp det här med Ducati och den påhittade själen som får en del att tro att deras hoj skulle var något speciellt och då brukar de vanligtvis mekande Ducati-ägarna älga in från sina garage och tangentborden glöder i deras iver att försvara sitt val av hoj.
Sånt är kul :)

Tja..., var och en väljer ju klart själv vad man vill lägga tiden på.., men att lägga ner sådan tid på det som du gör kännetecknar väl mer någon form av brist i ditt liv... :hihi

Tror faktiskt det är du som ständigt försöker försvara ditt val av hoj genom dina inlägg :rofl :rofl :rofl

Jag behöver inte försvara mitt val av hoj överhuvudtaget..., att var och en är nöjd med sin hoj är väl det enda som är viktigt :va

Vad det gäller "själ", så är det väl det som designern lagt ner av sin själ i hojens design..., tilltalar designen en tycker man den har själ..., annars inte...

Ducati for life

Guest
Triggerhappy skrev:
2523448 Till dig med DUCCE !!!

ja för det är ju vad de är värda efter 4 månader...

:corn

Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Keihin skrev:
2523259 Varför ska man egentligen ha en tröja över skinnstället? Är det istället för skinnväst för att verka lite outlaw? Har aldrig sett nån tävlingsförare köra med tröja över stället pga kyla. Företrädesvis verkar yngre personer, dvs snorhyvlar under 30, tycka det är ett "måste" med tröja över stället. Förklara nu för fan varför det är så viktigt, annars lackar jag fan till :huvet

/K

Anledningen till att tävlingsförare aldrig kör med tröja är för att man blir så varm av att köra på bana...Det blir man ju inte på samma sätt på landsväg.

Jag brukar ha tröja över mitt skinnställ på tidig vår & sen höst för att jag är så fruktansvärt FRUSEN av mig brrr..... och aldrig kunnat köra på den tiden annars. Men jag brukar alltid bulta på mig så mycket kläder det bara går under skinnstället först, när inte det går så får tröjan eller tröjorna (när det inte räcker med en för kylan) åka på...Brukar inte se så mycket folk som åker med tröjorna på sommaren...Hm...tycker de att det är ballt så får de ju tycka det.
En tröja är ju bara en tröja. Finns så mycket annat man kan störa sig på om man nu måste störa sig på någonting.:D :hihi

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Keihin skrev:

/K

Bad ass outlaw mother fucker utan respekt för nåt..

Du har missat hela livsstilen..
Väst fladdrar för mycket när det går 200+

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Triggerhappy skrev:

Jisses har ni inget viktigare att fokusera på, har du ingen sprucken vipparm eller fransig kamrem du kan sitta å beundra istället?

Att ni orkar bry er om tröjor å annat.

Ni lägger ut förmögenheter på att piska era gammla spaggehojar att ens komma i närheten av vad en std japs lämnar effektmässigt med katalysator å allt. Sluta klanka på japanernas tekniska övermakt.

Och det är inte nog med det! Ducatisternas avoga inställning gränsar inte bara mot er mina riskokande bröder!

Det värsta är att Ducatiklubben har nattliga seanser i KKK-stil där de trycker upp obscena tröjor med "Harry Parkinson Motorshaker" och annat stötstångsfientligt!!

Djefla grisar!!! :mad:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Triggerhappy skrev:

Men vi låter inte som amfetaminstinna illrar när vi kommer åkande.. :D

Solid snake

Guest
Triggerhappy skrev:
2523448

999R (L2) 110 kw - 150 hp @ 9750 rpm.

Desmosedici RR (L4) 195 hästar med katalysator, 205 utan.

Teknisk övermakt från japsarna säger du.... :rolleyes:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jörgen Karlsson skrev:
2523254
Tror jag kan ha sett dig på Rörken (med Noice?) men minns ej vad du hade för hoj och vad det var för skick på den, så jag kan inte tracka dig riktigt än :va
/J
Du är den andra som säger det men nej, jag var inte där med Noice.
Däremot har jag varit med på en gruppkörning och spanat in din krompråm. Det var förmodligen en helgdag och jag kan ha haft passagerare. Bild på min fantastiska skönhet finns nog i min profil.

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2523470 Och det är inte nog med det! Ducatisternas avoga inställning gränsar inte bara mot er mina riskokande bröder!

Det värsta är att Ducatiklubben har nattliga seanser i KKK-stil där de trycker upp obscena tröjor med "Harry Parkinson Motorshaker" och annat stötstångsfientligt!!

Djefla grisar!!! :mad:

:rofl :rofl

VA FAN Jörgen..
Du fick ju inte berätta om det... :mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati