Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
Jörgen Karlsson skrev:
2523470 Och det är inte nog med det! Ducatisternas avoga inställning gränsar inte bara mot er mina riskokande bröder!

Det värsta är att Ducatiklubben har nattliga seanser i KKK-stil där de trycker upp obscena tröjor med "Harry Parkinson Motorshaker" och annat stötstångsfientligt!!

Djefla grisar!!! :mad:
Haha, jorå!
Du förresten...vad tar du för räkorna...?

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
PeGe skrev:
2523565 Shittans vilken hoj! En sån skulle man ha!!
Hur går det att spänna fast ett sånt effektmonster på släp till å från bankörningarna??
Finns det inte risk att den sliter sig?

Det problemet har man inte med Duccharna. Fast hellre surra en rem för mycket än en för lite, eller som det heter på italienska Nastro Azzurro.

/Ssss

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
PeGe skrev:
2523565 Shittans vilken hoj! En sån skulle man ha!!
Hur går det att spänna fast ett sånt effektmonster på släp till å från bankörningarna??
Finns det inte risk att den sliter sig?

*ASG* Fy f-n va du e taskig nu :mad:

Ducati Girl skrev:
2523537 Min tröja är en varm-varm tjock modell. Jag ser mest ut som en "uppstoppad korv" när jag har den på mig. Ingen cool-factor här inte... men det är ju inte heller därför jag har den på mig...:hihi Jacka har ofta dragkedjor som kan repa...Och DET vill man ju inte..eller hur!?;) :D
Ducatin är jätterolig att köra på bana. Helt klart!:tummenupp

Skönt att höra att du är varm och nöjd.

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Triggerhappy skrev:
2523572 Den finns inte för oss dödliga ännu nej. Vad jag vet är det väl bara Ducatis utvecklingsfolk som rattar den. Eller har den börjat levereras ?

Beställda av svenska handlare men ej levererade :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hyper skrev:
2523567 Haha, jorå!
Du förresten...vad tar du för räkorna...?
Trålare! Hrmf!!
Räkpriset hade jag faktiskt tänkt fråga dig om. Eller... nej förresten. Ty som Svullo plägade säga: "Liten motor -> Liten räka!" :tungan :hihi

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ducati Girl skrev:
2523597 Eller hur?! :hihi Någon måste ju vara nöjd.:såjaponken
Jag har ju testat även duccar så jag kan med stor säkerhet säga att jag är nöjd !!
Fast kompisens 999R Fila är ju sjukligt söt....den ger mig ett visst "vill ha" begär !!

Last edited:

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Triggerhappy skrev:
2523557
Vad har din kostat i år ? :tummenupp

Min har under de 2åren jag ägt den kostat mig precis över 49000kr totalt inkl köp av en ej ännu monterad vassare motor och en laddregulator som gick sönder vid en krash.

För det har jag en hoj med 125hk/175kg fulltankad vikt, raceöhlinare bak, kittad framgaffel, öhlin styrdämpare, magnesiumfälgar, waveskivor, pwm 6-kolvsok etc etc....

Det innebär att jag har 33000kr att lägga på hojen för att komma upp i din prisklass..., för dom pengarna kan jag få en 996RS motor med 165hk...:D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2523630 Min har under de 2åren jag ägt den kostat mig precis över 49000kr totalt inkl köp av en ej ännu monterad vassare motor och en laddregulator som gick sönder vid en krash.

För det har jag en hoj med 125hk/175kg fulltankad vikt, raceöhlinare bak, kittad framgaffel, öhlin styrdämpare, magnesiumfälgar, waveskivor, pwm 6-kolvsok etc etc....

Det innebär att jag har 33000kr att lägga på hojen för att komma upp i din prisklass..., för dom pengarna kan jag få en 996RS motor med 165hk...:D

125Hk...lr hur !! 110Hk kanske !! Teddans vråltrimmade SPS kommer ju knappt upp i de siffror du nämner!

RS motorn kommer kosta dig 50´000:- i undehåll på 1000mil :D :D så det räknas inte.

Vad jag menade från början är:
Ha kul med va f-n ni än åker, Ducati folk verkar ju ha svårt med att acceptera att man kan ha kul med nått annat än en trilskande spaggehoj!!

Nuff said !

Last edited:

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Triggerhappy skrev:
2523658

Vad jag menade från början är:
Ha kul med va f-n ni än åker, Ducati folk verkar ju ha svårt med att acceptera att man kan ha kul med nått annat än en trilskande spaggehoj!!

Nuff said !

Du läste inte mitt inlägg om volvo va?

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Triggerhappy skrev:
2523658 125Hk...lr hur !! 110Hk kanske !! Teddans vråltrimmade SPS kommer ju knappt upp i de siffror du nämner!

RS motorn kommer kosta dig 50´000:- i undehåll på 1000mil :D :D så det räknas inte.

Bryr mig inte ett dugg om vad "Teddan" kommer upp i med en SPS motor..., min är en preppad 854R...

50k..., yeah right :hihi

alternativet är en helt original 999R motor på 150hk = ännu billigare :)

Faktum kvarstår..., jag har lagt mindre pengar på min hoj på 2 år än vad du gjort på 1....:D

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
Triggerhappy skrev:
2523658 125Hk...lr hur !! 110Hk kanske !! Teddans vråltrimmade SPS kommer ju knappt upp i de siffror du nämner!
Äh, Teddans SPS skulle lätt ha haft 20hk till om han inte druckit så mycket grappa...
Å andra sidan, med så mycket dekaltrimm så behövs dom inte...:D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2523680 Bryr mig inte ett dugg om vad "Teddan" kommer upp i med en SPS motor..., min är en preppad 854R...

50k..., yeah right :hihi

alternativet är en helt original 999R motor på 150hk = ännu billigare :)

Faktum kvarstår..., jag har lagt mindre pengar på min hoj på 2 år än vad du gjort på 1....:D

ha ha...preppad vadå ?? snackar vi 80-talare nu till och med ?

50K ....just det...å det är ju inte ens ett skämt !! Å det vet du...gråt nu !

Om man kan få en 999R Testastretta rova (shit, att jag ens vet va skiten heter) för 30´000 så hajar jag inte varför pojkarna trimmar så förbannat...billigare å enklare att köpa färdigt jue !?!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Triggerhappy skrev:
2523682 Jo, men jag hajjar inte vad du menade så jag låtsas som det regnar !:confused:

Det handlar om att en person som äger en volvo tycker en sak.
Måste alla som äger en volvo tycka likadant?

i klart text.. för dig..

Även fast jag själv äger en Ducati förstår jag att man han kul
på andra hojar.

Jag låtsas oxå som det regnar föresten..

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Hyper skrev:
2523681 Äh, Teddans SPS skulle lätt ha haft 20hk till om han inte druckit så mycket grappa...
Å andra sidan, med så mycket dekaltrimm så behövs dom inte...:D

Fast den har ju inte några dekaler just nu ju....

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Triggerhappy skrev:
2523658Vad jag menade från början är:

Nuff said !

Ööööh, är det inte så att det är du som har svårt att acceptera att man kan ha kul med en Ducce...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept