Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Äre sant att Ducatis ramar brukar gå av nära styrhuvudet utan synbar anledning? Ibland när föraren bara kör rakt fram. Är det verkligen så låg kvalitet på dem :confused:

Fast det kanske bara är på en viss modell?

I övrigt, manja gatto, kids :D

Lekkim skrev:
2530426 Grappa är gott, basta! Wanna race?!
Jo, på ett helt allmänt plan stämmer utsagan. Fast buteljerna ni satt klubbens emblem på smakar inte gott. Kan ge mig fan på att en kemisk analys skulle påvisa spår av industrisprit, ebola och toarens.

Last edited:

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Muz 718cc
Bingo skrev:
2531005 Äre sant att Ducatis ramar brukar gå av nära styrhuvudet utan synbar anledning? Ibland när föraren bara kör rakt fram. Är det verkligen så låg kvalitet på dem :confused:

Fast det kanske bara är på en viss modell?

I övrigt, manja gatto, kids :D

Jo, på ett helt allmänt plan stämmer utsagan. Fast buteljerna ni satt klubbens emblem på smakar inte gott. Kan ge mig fan på att en kemisk analys skulle påvisa spår av industrisprit, ebola och toarens.

Det är inte utan anledning dom spricker utan pga att svetsarna på fabriken är bakfulla på den dåliga klubbgrappan som SDK sponsrar dom med för att kunna hålla liv i myten, min ducce är så gammal att den hann bli klar innan dom korkade upp den första flaskan och således är den utan sprickor runt styrhuvudet. Dom övriga går inte att köra rakt fram med för då riskerar dom att spricka! Så ligger det till! Vad trodde ni?:tungan
Edit: Katt är mums!

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Hyper skrev:
2530816 Hur mycket du än sminkar en gris är det fortfarande en gris....

Så sant (Månster är ju ingen riktig Ducati har jag läst på SH :rolleyes: )

Bifogat

• grismonster tryne.jpg
    grismonster tryne.jpg
    33.9 KB · Visningar: 77

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Bingo skrev:
2531005 Äre sant att Ducatis ramar brukar gå av nära styrhuvudet utan synbar anledning? Ibland när föraren bara kör rakt fram. Är det verkligen så låg kvalitet på dem :confused: .

Nja .. Detta var på äldre SS modeller, tidigt 90tal typ och dom få det hänt har fått ny ram på garanti.
Vad jag har förstått så uppkom sprickan ofta vid ett borrat hål tex för ramNrbrickan.
ckcrackside.jpg

Tydligen så spricker ramarna på vissa jappsar med. Då även dessa vid något dumt placerat hål.

Skillnaden är väl att jappsarna var på nyare modeller, men alla lär vi oss av våra misstag.:arsele

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
LiNiC skrev:
2531279 Nja .. Detta var på äldre SS modeller, tidigt 90tal typ och dom få det hänt har fått ny ram på garanti.
Vad jag har förstått så uppkom sprickan ofta vid ett borrat hål tex för ramNrbrickan.
ckcrackside.jpg
Jaja, men det där är ju bara en spricka. Jag menar att ramen lär ha gått tvärt av på någon modell, så att föraren gått omkull. Sen snackas det iofs också om sprickor( på en annan modell), fast där uppstår de under tanken. Var det också Ducati :confused:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nogger skrev:
2530699 Han kan väl inte ljuga heller ! Att säga att hon va myndig (i sammanhanget) vore som att säga att en twin har mer vrid än en literhoj från japan... :yoparty *BRANDFACKLA* here we go again...

Ehh?

Vridet köper jag..
Hur giftermål med en 13-åring kom in i bilden har jag tyvärr inte riktigt klart för mig.. Antar att anspelningen gäller första tillverkning på 916 som var 1994..

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Bingo skrev:
2531320 Jaja, men det där är ju bara en spricka. Jag menar att ramen lär ha gått tvärt av på någon modell, så att föraren gått omkull. Sen snackas det iofs också om sprickor( på en annan modell), fast där uppstår de under tanken. Var det också Ducati :confused:

Under tanken har jag inte hört tals om... men det e ju inte omöjligt.
Att infästningen till tanken har jag hört om men det tror jag beror på att vissa av "våra"modeller har en ledad tank. om man inte tänker sig för kan man ju tappa tanken på "fel" håll och knäcka till tanken i in fästningen , precis som om en dörr blåser upp.
Men det är ju bara spekulationer från min sida.

Annars har vi en fin spricka här
untitled.jpg

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
När man var riktigt liten så körde man svenskt ...
Sedan blev det japanskt och japanskt och japanskt och jap .....
Och så blev man "påtvingad" ett annat japanskt märke av svenska generalagenten för detta märke, osv ...
Numer pröjsar jag mina hojar själv.

Då kollar man ju runt och provar och värderar och testar igen tills man vet vad man vill lägga sina pengar på.
Och, det blir som det blir när man har ca 35 års erfarenhet från landsväg och bana .. den mest prisvärda hojen, allt inberäknat, utkristalliseras och den köper man :yoparty

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Bingo skrev:
2530076 Jorå, Millen har dessutom jädrans fina fälgar. Såna kostar väl 25 k typ till din cykel. Sen kan man jämföra såna, för farten oväsentliga, detaljer som gaffelkronan. Suzukis ser pinsam ut i jämförelse.

The economic man, som är en ekonomiskt rationell figur, bryr sig inte om inköpspriset i sig. Han bryr sig bara om kostnaden för ägandet, den periodiserade utgiften. Den behöver inte vara särskilt mycket högre för den som köper en 999S än för en Gixxer1000.

Huvudet på spiken mannen :tummenupp

sandstream skrev:
2530199 Suzukis andrahandsvärde har iaf jag uppfattat vara likvärdigt med de andra jappsarna (Ducatis har jag ingen koll på).

Som vanligt då eller...:D

sandstream skrev:
2530604 Ja, han tror det och ge dig inte in på att försöka förklara, han har svalt Ducati-myten med pappret på.

Myten var ju sann..., det har vi ju rett ut...:pannkyss

Zee skrev:
2530641 Syntax Error on Line 1, 3, 5. Array out of bounds. Inconsistent code. Check for software failures. Possible boot-ROM error or pasta cookup.

C>:

Den e fejk..., sånadär moderniteter har inte vi på våra hojar....:D

Nogger skrev:
2530319 Krascha på en ducati :confused: :va Går det ??? Dom som är så bra och svänga osv....:tungan

Med tanke på vad som hände vid den kraschen så känns ditt inlägg väldigt onödigt...:rolleyes:

Argyle skrev:

Berätta nu mer om varför Ducati ska lämna MotoGp....

Var det deras twinnar som inte räckte till..., eller...:va :D

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
stronzo skrev:

:whip Han suger fortfarande på den här.......:hihi

elwe skrev:
2532043 När man var riktigt liten så körde man svenskt ...
Sedan blev det japanskt och japanskt och japanskt och jap .....
Och så blev man "påtvingad" ett annat japanskt märke av svenska generalagenten för detta märke, osv ...
Numer pröjsar jag mina hojar själv.

Då kollar man ju runt och provar och värderar och testar igen tills man vet vad man vill lägga sina pengar på.
Och, det blir som det blir när man har ca 35 års erfarenhet från landsväg och bana .. den mest prisvärda hojen, allt inberäknat, utkristalliseras och den köper man :yoparty

Men man får inte göra det utan att på över 30 sidor förklara varför....:fakta

.

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
*Superlight* skrev:
2532134

Med tanke på vad som hände vid den kraschen så känns ditt inlägg väldigt onödigt...:rolleyes:

...ja för bilden och händelsen med den kraschade Suzukiramen där var det nog bara hallon och glass och ballonger !!! så den låter vi vara "ostraffad"/ej kommenterad eller hur... Dvs skillnad på folk och ducatiåkare va ?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Alla vet vi ju att största anledningen till knäckta ramar är yttre påverkan.

Skall man slänga in en bild på en knäckt ram så bör man ju för kännedom även redogöra för omständigheterna. Annars är det inte ens kul.. eller informativt

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar