Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
amullo skrev:
Skall man slänga in en bild på en knäckt ram så bör man ju för kännedom även redogöra för omständigheterna. Annars är det inte ens kul.. eller informativt
Precis!
De få fall jag känner till som gäller R1000 verkar alla bero på yttre åverkan och som en MC-mekaniker skrev i en annan tråd hade han fått in ett antal hårt kraschade R1000 utan problem med ramen.

Frågan är varför vi ska fortsätta med den här tråden, de vettiga Ducati-ägarna har ju redan svarat som så många gånger tidigare och det är bara ett fåtal fanatiker kvar som efter dryga 30 sidor fortfarande inte förstått nånting.

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
sandstream skrev:
2532550 Precis!
Frågan är varför vi ska fortsätta med den här tråden, de vettiga Ducati-ägarna har ju redan svarat som så många gånger tidigare och det är bara ett fåtal fanatiker kvar som efter dryga 30 sidor fortfarande inte förstått nånting.

Vilka är de som du tycker e vettiga då?? :va

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
sandstream tycker att jag är vettig för jag har ett citat av honom i min signatur. Dessutom är jag inte fanatiker, bara väldigt förtjust i min Ducce (och andra Duccar också för den delen) :)

Håll nu med mig sandstream :4skrika

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
2532550 Precis!
De få fall jag känner till som gäller R1000 verkar alla bero på yttre åverkan och som en MC-mekaniker skrev i en annan tråd hade han fått in ett antal hårt kraschade R1000 utan problem med ramen.
Hähä, nu är du rätt rolig :D

emullo skrev:
2532491 Godmorgon!
Hej :hej

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Superlight skrev:
2532501 Godmorgon, en ny hård arbetsdag på SH framför sig :näsblod

Som vanligt.. Bara fram med 3 explorer fönster..

Denna tråd, officiella tråden och google..:D

God morgon förresten!

Jag bjur på kaffe till alla deltagare. Ladda ner bilden och skriv ut den. Mal ner och tillsätt hett vatten.
kaffe_02.jpg

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
sandstream skrev:
2532550 Frågan är varför vi ska fortsätta med den här tråden, de vettiga Ducati-ägarna har ju redan svarat som så många gånger tidigare och det är bara ett fåtal fanatiker kvar som efter dryga 30 sidor fortfarande inte förstått nånting.

Kanske dags att sammanfatta tråden :tummenupp

Ducce känner av trycket från marknaden och satsar allt på att erövra 40 plussare som gillar bekväma hojar som Multistrada/ST, lite retrohojar åt 50 plussarna som vill ta en sväng till korvmojjen och snacka med trajjagubbarna samt lite yngre folk som tycker att Monster ser häftiga ut.

Det där med sporthojar har man egentligen givit upp när 999 floppade och nu finns bara några hardcore fans kvar som kör omkring med 90 tals hojar och likt gamla trajjaägare hävdar att det finns ingen bättre hoj.

När sedan det inte går att motivera myten om extremt moderna och komplexa motorer är man tvungen att krypa till korset och halvera servicepriserna på 2007 modellerna. :näsblod

Låt ducce vara ifred och tvinga dem inte vara något de inte är, dvs bättre än alla japs i kurvan. :rolleyes:

PS: Monster s2r 1000 röd/vit är fortfarande den snyggaste hojen på marknaden :tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
amullo skrev:
2532610 Som vanligt.. Bara fram med 3 explorer fönster..

God morgon förresten!

Jag bjur på kaffe till alla deltagare. Ladda ner bilden och skriv ut den. Mal ner och tillsätt hett vatten.
kaffe_02.jpg

Svin !

Vettigt kaffe å kvalitets föda som Pizza är ju det enda Italienarna fått till...den där koppen hade jag gärna sörplat på medans jag ristade in satanistiska ramsor på en ducce sving !!

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Bonnie skrev:
2532611
Ducce känner av trycket från marknaden och satsar allt på att erövra 40 plussare som gillar bekväma hojar som Multistrada/ST,

Jag är numera +40 och säger aldrig en ST elller Multi!

Bonnie skrev:
2532611
finns bara några hardcore fans kvar som kör omkring med 90 tals hojar och likt gamla trajjaägare hävdar att det finns ingen bättre hoj.

Ja, jag kör 90-talshoj för den är snygg. Prestanda motormässigt, nja.

Bonnie skrev:
2532611
När sedan det inte går att motivera myten om extremt moderna och komplexa motorer är man tvungen att krypa till korset och halvera servicepriserna på 2007 modellerna.

Jag tror faktiskt att det tar lite tid att ställa ventilspel och således kostar det pengar. Reservdelar för Ducati är såvitt jag vet inte dyrare, utan snarare tvärtom, än för japs.

Bonnie skrev:
2532611
Låt ducce vara ifred och tvinga dem inte vara något de inte är, dvs bättre än alla japs i kurvan.

Det beror väl på vem som kör? Har kört om japs och blivit omkörd av japs i kurvor.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Triggerhappy skrev:
2532627 Svin !

Vettigt kaffe å kvalitets föda som Pizza är ju det enda Italienarna fått till...den där koppen hade jag gärna sörplat på medans jag ristade in satanistiska ramsor på en ducce sving !!

*Asgarv*:D

Slit det med hälsan.. Just såfär ser det faktiskt ut när jag sörplar i mig första koppen på jobbet. Tack gud för en bra kaffemaskin på jobbet.

Pizza avnjuts bäst (enligt min smak) på Il Forna Da Pino på Sveavägen, bara ett stenkast från McDonken. Kostar $$$, men vem bryr sig.. JAG KÖR DUCCE!:tungan

Ducati for life

Guest
sandstream skrev:
2532550 Precis!

God förmiddag alla glada mc fanatiker :näsblod

Hahahahaha - men det är väl du som inte fattat nånting :gnissla vi "fanatiker" har sedan länge förstått vad det handlar om att äga Ducce!:tungan

amullo skrev:
2532610 Som vanligt.. Bara fram med 3 explorer fönster..

God morgon förresten!

kaffe_02.jpg

mmmm...mums vad gott det där såg ut kompis!

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
sandstream skrev:
2532550 Precis!
De få fall jag känner till som gäller R1000 verkar alla bero på yttre åverkan

Nähä..., så du menar alltså att Suzukis ramar spruckit pga att man faktiskt använt hojen...:va :rolleyes:

.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Fanatism (av lat. fanaticus "inspirerad", "besatt", "förryckt") är en allmän, pejorativ benämning på religiösa eller politiska riktningar som driver sin sak utan någon hänsyn till rationella argument.:fakta

Nu ska jag ut i garaget och smeka min übersnabba Ducce, sen ska jag ta en espresso, laga lite pasta, hälla upp ett glas italienskt vin & inventera mitt grappaförråd. Självklart iförd mina Ducatikläder.

f.ö. har Nogger sagt att han tyckte det var kul att köra Ducati :tungan

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nogger skrev:
2532334 ...ja för bilden och händelsen med den kraschade Suzukiramen där var det nog bara hallon och glass och ballonger !!! så den låter vi vara "ostraffad"/ej kommenterad eller hur... Dvs skillnad på folk och ducatiåkare va ?

Lägg ner..., du förstår precis vad jag menar..., varför skulle det vara skillnad på folk :va

Tyckte det var onödigt att göra ett skämt av ett inlägg där någon blivit så pass skadad att han låg i koma...., men han körde ju Ducati så du tyckte väl det var ok...:va , skillnad på folk o folk eller hur var det...

Vid bilden på Suzukiramen stod det inget om någon svårt skadad..., eller missade jag något :va

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
betsy skrev:
2532802 Fanatism (av lat. fanaticus "inspirerad", "besatt", "förryckt") är en allmän, pejorativ benämning på religiösa eller politiska riktningar som driver sin sak utan någon hänsyn till rationella argument.:fakta

Nu ska jag ut i garaget och smeka min übersnabba Ducce, sen ska jag ta en espresso, laga lite pasta, hälla upp ett glas italienskt vin & inventera mitt grappaförråd. Självklart iförd mina Ducatikläder.

f.ö. har Nogger sagt att han tyckte det var kul att köra Ducati :tungan

..... :pannkyss

*Superlight* skrev:
2532803 Lägg ner..., du förstår precis vad jag menar..., varför skulle det vara skillnad på folk :va

Tyckte det var onödigt att göra ett skämt av ett inlägg där någon blivit så pass skadad att han låg i koma...., men han körde ju Ducati så du tyckte väl det var ok...:va , skillnad på folk o folk eller hur var det...

Vid bilden på Suzukiramen stod det inget om någon svårt skadad..., eller missade jag något :va

....tror du killen bara reste sig och gick därifrån med den skadan på ramen...?:va Förresten va va det som va ett skämt, det jag skrev hävdas på ex antal sidor på det här forumet... är det alltså en osanning..?? eller rentav en myt, eller kanske bara en känsla ??

Last edited:

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nogger skrev:
2532811 ..... :pannkyss

....tror du killen bara reste sig och gick därifrån med den skadan på ramen...?:va Förresten va va det som va ett skämt, det jag skrev hävdas på ex antal sidor på det här forumet... är det alltså en osanning..?? eller rentav en myt, eller kanske bara en känsla ??

Till skillnad från dig så TROR jag inget..., varken du eller jag vet väl hur det gick för den killen/tjejen..., men inte fan hade jag dragit ett skämt om Suzukis ramar om det stått att killen/tjejen hade hamnat i koma..., för det hade kännts jä.... smaklöst...

DU gör dig bara löjlig nu när du försöker försvara att du gjorde ett skämt av inlägget där Falappa hamnade i koma, så lägg ner det nu..., ok

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
2532550 Precis!
De få fall jag känner till som gäller R1000 verkar alla bero på yttre åverkan...
Ok, ska vi ta dem ett och ett, fallen. Vi kan börja med det på Brno. Vilken yttre åverkan tycker du att det verkar bero på där? :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
*Superlight* skrev:
2532854 Till skillnad från dig så TROR jag inget..., varken du eller jag vet väl hur det gick för den killen/tjejen..., men inte fan hade jag dragit ett skämt om Suzukis ramar om det stått att killen/tjejen hade hamnat i koma..., för det hade kännts jä.... smaklöst...

DU gör dig bara löjlig nu när du försöker försvara att du gjorde ett skämt av inlägget där Falappa hamnade i koma, så lägg ner det nu..., ok

....har varken tid lust eller ork och sätta mig och gå igenom den här tråden och se div platser där du "gjort dig löjlig" ! För övrigt så är nog den stora skillnaden på folk och folk i det här sammanhanget är nog att du har tagit den här tråden på väsentligt mkt större allvar än undertecknad ! Om du verkligen tar det så hårt det som jag skrev (du försvarar falappas ställning/roll det som skedde honom i det här sammanhanget som det vore en nära släkting)... då har du problem (i mina ögon) !!! Eller för mkt tid över, jag har definitivt haft det dom här två dagarna som jag skrivit i den här tråden annars skulle jag varit borta för länge sen...

Hoppas du har skrivit saker med glimten i ögat..... annars blir jag oroad:rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar