Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Maverick_ou812 skrev:
2538852 Apapapapap... :mattias SRW är ingen "riktig" bana, den har ju inga låååånga raksträckor där man kan få upp gixxrar, rettor och blejdar i 250++ km/h så då blir det ju inte ett rättvist rejs...

Flåt...:rodnar...glömde att japsarnas överlägsenhet inte gäller på banor utan långa rakor.....:hihi

Maverick_ou812 skrev:
2538852P.S. Imorgon tittar jag på en 916 D.S. :)

Gött mos!!!:tummenupp

Kom gärna förbi verkstan om du är på det hållet, Maffan o jag fixar på Rettan där imorrn!

sandstream skrev:
2536346 Vad skulle du göra om du fick trettiburtonelva miljarderstriljoner?
Svaret på den frågan är ungefär lika intressant som svaret på om jag skulle köra en sponsrad Ducati.

nä, det är det inte...., seså svara nu på frågan...:D :D :D :pannkyss

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
General E skrev:
2538652
Appropå själ hit och små serier dit:
I den gamla markandsföringsbibeln Kotler "The principles of marketing", så står det en kul sak.
-Ett företag som inte kan ta hem de stora volymerna bör satsa på mindre och mer nichade marknader.

Nobelpriset till Kotler för denna sensationella upptäckt!

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
zeo skrev:
2538972 Tack du också :) . Jag vet inte vad det blir nästa gång. Väntar på Ducatis efterföljare till 999/749 (ducati 1188?).
Hoppas det blir nåt som väcker habegär, annars får jag övertala min kompis att sälja sin pedantskötta 996 till mej :gnissla

Ska hålla lite utkik om jag ser ngn till salu så hojtar jag till. :tummenupp
996an är ju inte helt fel den heller...:D

Maverick_ou812 skrev:
2538852
P.S. Imorgon tittar jag på en 916 D.S. :)

Vart har du hittat den någonstans? :gnissla Lycka till med köpet!:)
Köper du den & kör förbi verkstan i Veberöd imorgon så får jag kanske se den?
Kör nog en sväng dit imorgon också. :D

Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
K-Micke skrev:
2539243 Nobelpriset till Kotler för denna sensationella upptäckt!

:gnissla :gnissla :gnissla

:hihi Ska nominera honom till nästa gång. :yoparty

Alltså poängen är att små serier och saker med "själ" till en exklusiv grupp är B-alternativet. INTE något företaget väljer, utan en image man resignerar till när man inte klarar konkurrensen runt de stora grupperna.

Edit Äh det hade jag ju redan skrivit.

:gnissla

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
sandstream skrev:
2538705
Vi får väl försöka få med grabbarna på en riktig bankörning nästa sommar och se vad deras standardhojar har att hämta. :D

Klart det blir banåkning i sommar..alla skall bli tokspännande med alla Duccar i rookie 1000 *ASFLABBAR*

Vet att det finns mycket duktiga piloter som kör duccar...så jag gör mig inga illusioner, men inte f-n ser man dem på rejs....då spakar de hellre riskokare.

Givetvis blir det vanliga bandagar också..de duccar jag haft å göra med har nog inte vart riktigt represantiva för elitskiktet av förare (tomtom har jag åkt med på gata å han e snabb som attan:tummenupp ). Men givetvis kommer jag å Sandström på ALLA SDK´s bankörningar och blir förnedrade.
Jag kan ha kanindräkt på mig :D

***Sandstream...håll truten nu...jag kirrar ju in oss på 15 bankörningar nu...***

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Triggerhappy skrev:
2539623 Klart det blir banåkning i sommar..alla skall bli tokspännande med alla Duccar i rookie 1000 *ASFLABBAR*

Vet att det finns mycket duktiga piloter som kör duccar...så jag gör mig inga illusioner, men inte f-n ser man dem på rejs....då spakar de hellre riskokare.

Givetvis blir det vanliga bandagar också..de duccar jag haft å göra med har nog inte vart riktigt represantiva för elitskiktet av förare (tomtom har jag åkt med på gata å han e snabb som attan:tummenupp ). Men givetvis kommer jag å Sandström på ALLA SDK´s bankörningar och blir förnedrade.
Jag kan ha kanindräkt på mig :D

***Sandstream...håll truten nu...jag kirrar ju in oss på 15 bankörningar nu...***

app app vänta lite nu sandis och trigger...Jag kan se ut som en glass.. * allt för dom 15 körningarna som hägrar* + känslan att få gasa på rakan för det är det enda man gör med en japs, man skiter på sig så fort det svänger för då kommer alla duccar från tidigt 90-tal och monster 600:eek:r och rundar en på yttern samtidigt som dom bara har en hand på styret och när dom passerat så blir man alldeles yr och knappt kommer ihåg om det va vänster eller högervarv man åkte, då tittar man upp och ser alla duccar som har stannat utmed banan och ser vilken riktning dom har fronten... Sen får man äntligen se en raka då man kan förnedra igen för det är bara det man lever för och så fortsätter det så där varv efter varv och bandag efter bandag ehhhhh eller kanske ändå inte:va I fablernas värld :)

Last edited:

sandstream

Guest
Triggerhappy skrev:
2539623 Klart det blir banåkning i sommar..alla skall bli tokspännande med alla Duccar i rookie 1000 *ASFLABBAR*
Jag letar som en tokig efter en begagnad 999. Med tanke på dess förträfflighet när det svänger kommer jag att leka hem Rookie 1000 nästa år.
Varför har ingen tänkt på detta tidigare :va
Triggerhappy skrev:
:nicka
Maverick_ou812 skrev:
2538852 Apapapapap... :mattias SRW är ingen "riktig" bana, den har ju inga låååånga raksträckor där man kan få upp gixxrar, rettor och blejdar i 250++ km/h så då blir det ju inte ett rättvist rejs...
En gokart-bana kanske skulle passa era pastakokare? :arsele

Vågar nästan sätta ett paket spagetti på att de här två kör Ducati: :sissy

sandstream

Guest
Nogger skrev:
2539898+ känslan att få gasa på rakan för det är det enda man gör med en japs, man skiter på sig så fort det svänger för då kommer alla duccar från tidigt 90-tal och monster 600:eek:r och rundar en på yttern samtidigt som dom bara har en hand på styret och när dom passerat så blir man alldeles yr och knappt kommer ihåg om det va vänster eller högervarv man åkte....
Precis så kände jag på Gelleråsen sist, någon idiot hade lagt in en kurva på banan och min japanska riskokare gick inte att svänga. Med en Ducati hade "olyckan" aldrig inträffat, de kan tydligen t.o.m köra i rondeller med sina hojar.

*Superlight* skrev:
2540093 Du vet att du ber om det omöjliga va....:va
:såjaponken

Last edited:

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
sandstream skrev:
2540085En gokart-bana kanske skulle passa era pastakokare? :arsele

SRW skulle jag knappast vilja kalla gokartbana längre..., då den är längre än Knutstorp..., dock är rakorna inte så långa...., men det spelar klart ingen roll när man kör en så överlägsen hoj som dig :)

http://www.sturupraceway.se/Banan.aspx

Du är välkommen ner nästa sommar,... vi dömmer inte ut någon pga hojmärke...:pannkyss

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
2540111 SRW skulle jag knappast vilja kalla gokartbana längre..., då den är längre än Knutstorp..., dock är rakorna inte så långa...., men det spelar klart ingen roll när man kör en så överlägsen hoj som dig :) Du är välkommen ner nästa sommar,... vi dömmer inte ut någon pga hojmärke...:pannkyss
Jaha, då var vi där igen, problem med läsförståelsen. Läs om mitt inlägg som du citerar så inser du (kanske) att det inte var SRW jag syftade på.

Knutstorp skulle jag vilja prova och vem vet, det kanske bli en tävling där nästa år.

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
sandstream skrev:
2540857 Jaha, då var vi där igen, problem med läsförståelsen. Läs om mitt inlägg som du citerar så inser du (kanske) att det inte var SRW jag syftade på.

ok...., jag citerar ditt svar på Mavericks inlägg angående SRW..., men då helt plötsligt handlar det inte längre om SRW.

Mycket :dricka igår eller.....

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
2541285 ok...., jag citerar ditt svar på Mavericks inlägg angående SRW..., men då helt plötsligt handlar det inte längre om SRW. Mycket :dricka igår eller.....
Men snälla lilla du, läs igen så kanske du förstår :rolleyes:
Börjar bli lite tröttsamt att behöva upprepa allting för att ni ska kunna hänga med men vi får väl ta det igen då :gnissla

Maverick nämner en SPECIFIK bana, jag föreslår en helt annat TYP av bana.
Så, har poletten möjligtvis trillat ner nu?

HerrTigen

a shadow in the dark side of the morgue
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ducati 996
och här i vm i pajkastning är läget mycket oroligt det står o väger från två läger men publiken väntar på ,,,,,,,,,,,............ja vad väntar vi på
kör hårt det e både nyttig ock roande läsning i väntan på motorsport weekend
på juruspått

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
sandstream skrev:
2541615 Men snälla lilla du, läs igen så kanske du förstår :rolleyes:
Börjar bli lite tröttsamt att behöva upprepa allting för att ni ska kunna hänga med men vi får väl ta det igen då :gnissla

Maverick nämner en SPECIFIK bana, jag föreslår en helt annat TYP av bana.
Så, har poletten möjligtvis trillat ner nu?

Såja såja lilla bubben...., inte tända till nu... :pannkyss , trampade jag på en öm tå...:va

Var det :dricka eller snacket om banor med korta rakor...:hihi

HerrTigen skrev:
2542496 ja vad väntar vi på

Fråga Sandröm, han har sääääkert ett bra svar...:rolleyes: :D

Last edited:

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Saxat från Wikipedia "duccemyten"

Vi behöver förstå hur mc-världen har förändrats. Det är mycket svårt att vara duccatist i vår sköna nya värld. Modernisering har alltid varit en smärtsam process. Ducceägare känner sig isolerade och vilsna när mc-världen utsätts för genomgripande förändringar och tillvaron blir främmande och oigenkännlig.

Duccatisterna tycker att de bekämpar krafter som hotar de heligaste värdena. I mc-världen är det mycket svårt att se med japs-ägarnas ögon. Det står klart att moderniseringen har lett till en polarisering av mc-världen, men för att inte konflikten skall fördjupas måste vi ibland söka förstå duccatisternas smärta och synsätt.

Den som uppskattar det moderna japshojarnas friheter och landvinningar, har svårt att förstå vilken sorg och bedrövelse de kan vålla duccatister. Moderniseringen upplevs inte som en befrielse utan som aggressivt övervåld.

Jag förstår att det är svårt att acceptera att 2007 års hetaste duccenyheter är att retro Sport 1000 nu kan ta med en passagerare (den finns även med liten 70 talskåpa) och att retro GT1000 nu finns i ny tvåtons färgsättning.

Ducces hårdaste konkurrenter är trajja Thruxton/Bonneville och HD Sportster. Där tycker jag att alla japsägare kan erkänna att ducce har ett litet övertag när det gäller hk :tummenupp

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Bonnie skrev:
2543243

Jag förstår att det är svårt att acceptera att 2007 års hetaste duccenyheter är att retro Sport 1000

Smaken är ju delad så för vissa är det säkert så..
Men inte för mig.:tummenupp

Annars hoppas jag allt är bra med alla.. kanske..

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Tja....Ducce folk kan ju äta kladdkakor och dricka kaffe iallfall...Tomtom kommenterade sin portion med. "Nu får man trimma lite till" :D

Givetvis står hans ducce nedriven i garaget...som så många andra :arsele

*****JAG VILL HÖRA INSPELNINGARNA FRÅN TEAM REPSOLS DEPÅBOX IFRÅN SÖNDAGEN ******

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Ducati 996SPS
Triggerhappy skrev:
2543311 Tja....Ducce folk kan ju äta kladdkakor och dricka kaffe iallfall...Tomtom kommenterade sin portion med. "Nu får man trimma lite till" :D

Givetvis står hans ducce nedriven i garaget...som så många andra :arsele

*****JAG VILL HÖRA INSPELNINGARNA FRÅN TEAM REPSOLS DEPÅBOX IFRÅN SÖNDAGEN ******

Hojen är hel, jag säger bara till ris och tröj-folket att den är i delar så jag slipper åka med dem.

Go kaka ja :p

/P. Edrosa

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS