Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
felstavning

NoFearGirl skrev:
2534680 Herregud vilken låååååång tråd. Faktum kvarstår, fick jag välja vilken hoj som helst skulle det bli en ducce. :yoparty Duccati gör de absolut snyggaste bågarna. Glöm alla r1:eek:r, hornets(fy fan) och gxxxxxersss eller vad de nu heter! :arsele :arsele
:D :D

hmm..kanske ska nämna att jag har haft äran att äga en ducce...

Du får köra min när du vill...

Last edited:

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
2542926 Såja såja lilla bubben...., inte tända till nu... :pannkyss , trampade jag på en öm tå...:va
Var det :dricka eller snacket om banor med korta rakor...:hihi
Ja, du trampade på tån som varje gång undrar varför en del ska göra sig dummare än vad de troligen är. Samma tå som också undrar varför man besvarar ett inlägg man inte förstår med något nytt svammel. Den tån är helt blå i dag och meningen med den här från början roliga tråden försvinner så sakta...

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
sandstream skrev:
2543392 Ja, du trampade på tån som varje gång undrar varför en del ska göra sig dummare än vad de troligen är. Samma tå som också undrar varför man besvarar ett inlägg man inte förstår med något nytt svammel. Den tån är helt blå i dag och meningen med den här från början roliga tråden försvinner så sakta...

Är inte hela tråden en massa svammel, tänk om intresset för att minska olyckor hade varit lika stort..... :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
2543392 Ja, du trampade på tån som varje gång undrar varför en del ska göra sig dummare än vad de troligen är. Samma tå som också undrar varför man besvarar ett inlägg man inte förstår med något nytt svammel. Den tån är helt blå i dag och meningen med den här från början roliga tråden försvinner så sakta...

:klappar :klappar Over and out.....

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
sandstream skrev:

Du kanske borde fundera på hur du uttrycker dig eftersom dina inlägg enligt dig ofta misstolkas. Har inte orkat gräva i tråden men erinrar mig om att det är så. Har jag fel?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
sandstream skrev:

Du är inte medveten om att det allra mesta sagt av de allra flesta i den här tråden inte är seriöst. Jag har tolkat det som att du helt enkelt tagit det mesta i den här tråden för allvarligt, du borde kanske tänka till igen innan du ger dig in i oseriösa diskussioner. T.ex. Ducati for life gjorde allt för att reta upp dig och lyckades över förväntan, *¨`'"#Superlight#"'`¨* och de andra lyckas helt enkelt väldigt bra med det för att du verkar inte förstå att man faktiskt kan skämta om sitt eget märke. Om du läser tråden igen och tänk dig att allt som skrivs är ironiskt och återkom sen.

De allra flesta vet förmodligen att jappsar är snabbare, har mer effekt och så vidare men för en del räcker inte det. För min del skulle jag aldrig vilja köra japps på gata - dock så ska jag köpa en Sukka att köra bana med, det blir billigast så. Ta ett djupt andetag, lugna ner dig och läs igenom allt igen med tre skopor salt...

sandstream

Guest
Hedgehog skrev:
2543441 Är inte hela tråden en massa svammel, tänk om intresset för att minska olyckor hade varit lika stort..... :)
Jag tycker mest det är kul att retas lite med Ducati-folket och de flesta av dem svarar med glimten i ögat men en del tar det uppenbarligen på allvar, folk som i normala fall inte är så bra på att argumentera (därmed inte sagt att jag skulle vara någon mästare på det) och då brukar det spåra ur efter ett tag.
Fakkverk skrev:
2543452 Du kanske borde fundera på hur du uttrycker dig eftersom dina inlägg enligt dig ofta misstolkas. Har inte orkat gräva i tråden men erinrar mig om att det är så. Har jag fel?
Jag förstår misstanken men i den här tråden rör det sig tyvärr om en del om varken kan eller vill förstå och de kör med en argumentationsreknik som jag ibland här på tjejens skola eller grabbens dagis :hihi
imaster skrev:
2543473 Du är inte medveten om att det allra mesta sagt av de allra flesta i den här tråden inte är seriöst. Jag har tolkat det som att du helt enkelt tagit det mesta i den här tråden för allvarligt, du borde kanske tänka till igen innan du ger dig in i oseriösa diskussioner. T.ex. Ducati for life gjorde allt för att reta upp dig och lyckades över förväntan, *¨`'"#Superlight#"'`¨* och de andra lyckas helt enkelt väldigt bra med det för att du verkar inte förstå att man faktiskt kan skämta om sitt eget märke. Om du läser tråden igen och tänk dig att allt som skrivs är ironiskt och återkom sen.

De allra flesta vet förmodligen att jappsar är snabbare, har mer effekt och så vidare men för en del räcker inte det. För min del skulle jag aldrig vilja köra japps på gata - dock så ska jag köpa en Sukka att köra bana med, det blir billigast så. Ta ett djupt andetag, lugna ner dig och läs igenom allt igen med tre skopor salt...
Du kan vara helt lugn, jag hetsar inte upp mig nämnvärt i en sån här tråd men skrattar gärna gott åt roliga och fyndiga inlägg. I övrigt, se ovan.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Varför kör jag Ducati

Jag har följt denna tråd med stort intresse från start. Den annars så sansade Sandstream har inte varit sig lik i denna tråd.

Men men, jag skall försöka förklara varför jag kör Ducati. Inte så mycket ironi och smutskastning och det blev en aning långt, men hoppas att det ryms här ändå.

Jag har sedan början på 80 talet varit en motorcykelnörd och för mig har det endast varit japanska motorcyklar som varit intressant.

När jag sent omsider tog körkort så skaffade jag mig en Katana. Fantastisk motorcykel som jag köpte med hjärtat. Hojen efter det blev en R1. Samma sak där, köpte med hjärtat. Tredje hojen köptes inte med hjärtat utan där fick plånboken bestämma, det blev en äldre CBR 600. Inte lika roligt som dom andra. Men nu kände jag att jag ville utöka mina referensramar till något annat än en japanare med rakfyra.

Jag har alltid suktat efter Ducatis hypermodeller främst av följande anledningar. Utseendet, motorn, ljudet samt att den är så fantastiskt rolig att köra på kurvvägar med.

I somras dök ett lämpligt objekt upp och jag slog till. Jag köpte med hjärtat och jag är mycket nöjd med köpet såhär långt.

Inköpspriset var humant, stora 2000 milaservicen inklusive remmar, filter, oljor och ventiljustering var iofs inte jättebillig (ca 6000 kronor) men ok, att köra den är en totalupplevelse med mycket pulver i motorn, mycket bra väghållning, och som sagt ljudet. Dessutom är den vacker som attan.

Ducatiklubben kändes självklar att gå med i med bl a ett vettigt forum, bankörningar och bullerfond.

Men som nybliven ägare till en italiensk hoj så kan jag inte låta bli att slås av vi och dom mentaliteten bland oss hojåkare. Blir lite mycket ibland av den varan. Lite trist faktiskt.

Denna tråd har harit en riktig berg och dalbana med roliga inlägg från bl a nogger och Triggerhappy samt lite tristare inlägg utan den där glimten i ögat från andra.

Och angående tröjfrågan som tråden inleddes med. Det är väl upp till var och en. Vi är väl individer med egen fri vilja, jiises :huvet .

Hoppas att vi syns på vägarna nästa år :tummenupp .

Mina 20 lire (sorry, kunde inte låta bli :tungan )

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ducce klubben är det enda som gör mig intresserad...tänk att gå med i en klubb med så många bankörningar, så billigt å så förmånligt + att det är ett slags nerd-nirvana utan dess like.
En hel klubb med betalningsvilliga mobboffer.
Grappa stinkande människor med bladmått i ena handen och loctite flaska i andra handen.

Kolla i landets alla depåer...ser ni oljefläckarna med ett depåtälts mellanrum...rad efter rad. Det är ducceklubbens bankörningar...alla vråltrimmade Hypersports med fanatiska ägare som spenderar timmar med att få den optimala set-up´en på bakre avgaskammen. På banan är det endast flickvännerna som sitter å puttrar runt på sina monster´s å känner sig som vinnare för en sekund som motpol till loosern med en 100´000:- hoj (som han lagt 40´000 på för att få ut nästan orginaleffekt) och olja upp till hakan och "skall bara fixa...." som vanligaste ursäkten....

He he.....*jag lubbar NUUUUUUU*

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Triggerhappy skrev:
2543711 Ducce klubben är det enda som gör mig intresserad...tänk att gå med i en klubb med så många bankörningar, så billigt å så förmånligt + att det är ett slags nerd-nirvana utan dess like.
Grappa stinkande människor med bladmått i ena handen och loctite flaska i andra handen.

Kolla i landets alla depåer...ser ni oljefläckarna med ett depåtälts mellanrum...rad efter rad. Det är ducceklubbens bankörningar...alla vråltrimmade Hypersports med fanatiska ägare som spenderar timmar med att få den optimala set-up´en på bakre avgaskammen. På banan är det endast flickvännerna som sitter å puttrar runt på sina monster´s å känner sig som vinnare för en sekund som motpol till loosern med en 100´000:- hoj (som han lagt 40´000 på för att få ut nästan orginaleffekt) och olja upp till hakan och "skall bara fixa...." som vanligaste ursäkten....

He he.....*jag lubbar NUUUUUUU*

Exakt så är det i klubben och på bankörningarna..

Fast vi tycker det är grymt kul när vi får vara med på blandade körningar.
Då behöver vi bara ta med kött för ris finns det gott om.. :tummenupp

Edit.. *jag jagar....*

Last edited:

sandstream

Guest
smilee skrev:
Inköpspriset var humant, stora 2000 milaservicen inklusive remmar, filter, oljor och ventiljustering var iofs inte jättebillig (ca 6000 kronor) men ok, att köra den är en totalupplevelse med mycket pulver i motorn, mycket bra väghållning, och som sagt ljudet. Dessutom är den vacker som attan.
En sån motivering tycker jag är klockren! :tummenupp

Det är först när folk börjar blanda in floskler som "gjorda med kärlek", "den har en själ", "ingen löpandeband produkt" och allt annat konstigt de kan komma på som jag bara måste ifrågasätta.
smilee skrev:
Men som nybliven ägare till en italiensk hoj så kan jag inte låta bli att slås av vi och dom mentaliteten bland oss hojåkare. Blir lite mycket ibland av den varan. Lite trist faktiskt.
Ja, det är trist och det är väldigt konstigt att folk som köra tex Yamaha och Suzuki inte ser på varandra som vi och dom...

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
sandstream skrev:
2543749
Ja, det är trist och det är väldigt konstigt att folk som köra tex Yamaha och Suzuki inte ser på varandra som vi och dom...

Jamen det gör Ni ju i vissa trådar här.. eller?

mera ..
2takt mot 4 takt.
1000 mot 750 mot 600..
916 modeller mot 999 orna

finns säker mer..

Men det är ju alltid, oftast iaf, med glimten i ögat, hoppas jag.. svammel svammel..

sandstream

Guest
emullo skrev:
Fast vi tycker det är grymt kul när vi får vara med på blandade körningar.
Frågan är varför ni ska få vara med på "våra" körningar. Vi får ju inte vara med på era.

Man kanske skulle dra ihop ett par körningar nästa år för enbart japanska hojar. Gissar att många skulle undra vad fan vi höll på med, "Varför får inte alla vara med?".

emullo skrev:
2543761 Jamen det gör Ni ju i vissa trådar här.. eller?
Jo, men det är inte på samma nivå som när Ducati kommer på tapeten.
I de trådarna finns det ju fakta att gå efter och inte bara en oförstålig "känsla", "själ" etc etc.

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
emullo skrev:
2543761 Jamen det gör Ni ju i vissa trådar här.. eller?

mera ..

916 modeller mot 999 orna

finns säker mer..

..

Finns det inre stridigheter mellan 916 och 999 modellerna....shit i helsike här skall det frossas. Jag återkommer med lite smällkarameller :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
sandstream skrev:
2543771 Frågan är varför ni ska få vara med på "våra" körningar. Vi får ju inte vara med på era.

Man kanske skulle dra ihop ett par körningar nästa år för enbart japanska hojar. Gissar att många skulle undra vad fan vi höll på med, "Varför får inte alla vara med?".

Om du startar Suzuki-klubben så kommer jag inte undra vad fan du höll på med, då kommer jag anmäla mig med banhojen och köra då också... :tungan

Nä men allvarligt talat så handlar det ju om en klubb. Om du så startar Hembioklubben och anordnar bankörningar för folk med hembiosystem över 50 kkr så tror jag fortfarande inte att nån skulle bry sig... ;)

Dan_ne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Ducati Monster 9
BridgeMill skrev:
2521877 Japp har två på jobbet som åker "diselmoppe" (Ducati), de gillar inte japs och hävdar bestämt att deras maskiner är unika och har personlighet...

jag bryr mig inte, alla har vi olika smak och tycke, för jag vet ju att min hoj är den snyggaste och bästa som finns :rofl :mattias

diselmoppe... o så åker du på en Hornet, :gnissla

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Triggerhappy skrev:
2543711 Ducce klubben är det enda som gör mig intresserad...tänk att gå med i en klubb med så många bankörningar, så billigt å så förmånligt + att det är ett slags nerd-nirvana utan dess like.

*ironi off*

ducceklubben verkar vara den roligaste mc-klubben :tummenupp

Det närmaste jag varit en ducce är en provkörning av Multistrada, skitskön hoj som nästan svänger av sig själv. Tyvärr den enda fula duccen. Gick med i ducceklubben på grund av detta. Kul att kolla forumet och läsa tidningen.

Klubben och bankörningarna är nog den största anledningen till att jag skulle köpa en ducce.

Det där löjliga pratet om handgjord, exklusiv mm är största anledningen till att inte köpa ducce. Det räcker med att besöka fabriken för att den illusionen ska gå i kras.

*ironi on*

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Va!? Jag pratar fan i mig inte med "folk" som kör Yamaha. Det här är vad de får av mig :arsele

Å kawasakiägare sedan, hur löjlig får man vara? :lol

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
sandstream skrev:
2543771 Frågan är varför ni ska få vara med på "våra" körningar. Vi får ju inte vara med på era.

Ja.. det är ju en klubbgrej, Finns det inga Ninja klubbar, gixxer klubbar eller liknande som har bankörningar enbart för deras märke?

Annars går det att starta, men glöm inte att göra mig till hedersmedlem
eftersom jag kom med idén..:tummenupp

Jo, men det är inte på samma nivå som när Ducati kommer på tapeten.
I de trådarna finns det ju fakta att gå efter och inte bara en oförstålig "känsla", "själ" etc etc.

Aha..I see, okej då kör vi på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...