Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Triggerhappy skrev:
2543935 Jag dremlade hål för projektorlyset igår !!! snart jällar !!

MÄHHHHHH, nu såg ja ju vem det var :D :D

Varför kom ni inte förbi i går ?? Så jälla bra väder var det ju inte :gnissla

De va ju grymm fint väder å bra före :), körde me kamera å på och skulle filma fåglar men de blev mest blå himmel hela tiden......

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ducisfun skrev:
2543977 De va ju grymm fint väder å bra före :), körde me kamera å på och skulle filma fåglar men de blev mest blå himmel hela tiden......

Sluta wheela gubbe...du kommer bara att slå dig. Allra helst på de där skitsulorna !!
Hittade en sida du inte har råd att surfa på: www.veetwo.net

PS lägg in en bild på din R nu också...blingpöjk !!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
*Superlight* skrev:
2543937 Skönt för Sandream..., då har han sommar ett par månader till...:D

Sant....

Kanske säkrare väder på Brno?

Men men, vi får se vad plånboken säger när det är dags att boka...:D

...Vänta här nu, egen plånbok ???? Du hade väl helspons på yamma va.. :tungan tänkte på eran ERF satsning... ingick inte träningslägret i BRNO i det paketet :va

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Triggerhappy skrev:
2543975 Väntar på en inbjudan.... :D

Enkelt! Gå med i Ducceklubben, spraya hojen röd (fritt val!) sätt på duccedekaler, dra ut två tändstift, sätt en cd-spelare fasttejpad på lämpligt ställe på hojen med ljud från ducceklubbens körningar, på med solbrillorna & smilet så ses vi!:tummenupp :D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ducati Girl skrev:
2544016 Enkelt! Gå med i Ducceklubben, spraya hojen röd (fritt val!) sätt på duccedekaler, dra ut två tändstift, sätt en cd-spelare fasttejpad på lämpligt ställe på hojen med ljud från ducceklubbens körningar, på med solbrillorna & smilet så ses vi!:tummenupp :D

Jäkla hojrasist.....:mad: :D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nogger skrev:
2544012 ...Vänta här nu, egen plånbok ???? Du hade väl helspons på yamma va.. :tungan tänkte på eran ERF satsning... ingick inte träningslägret i BRNO i det paketet :va
HOJ: Nada inte strada ?!?!?!?!?...
så svarten är såld och nu blir det rejs hoj :tummenupp

Spekulation:
125Junior, inte troligt
250SP, Inte så troligt
250R, Ingen människa har råd !
BoTT på en Ducce, MUHAhahahaAHAHAhahaahahaHA.
Rookie600, mnjaeee
Rookie1000: MYCKET TROLIGT :yoparty På en ducce: INTE troligt :rolleyes:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Nogger skrev:
2544012ingick inte träningslägret i BRNO i det paketet :va

Nope, det är på Hungaroring....

Triggerhappy skrev:
2544033 HOJ: Nada inte strada ?!?!?!?!?...

Spekulation:
125Junior, inte troligt
250SP, Inte så troligt
Rookie600, mnjaeee

Hade inte du saker o göra i garaget....:7peta

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Triggerhappy skrev:
2544060 Vad jag gör i garaget är min ensak:cdevil

:rolleyes:

Vem VILL egentligen veta det?:rodnar

:D :D

För övrigt så vill jag bara kommentera..

VOLVO!
g0037.jpg

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det är rätt kul med klubbens bankörningar, även om just det inte var anledningen till mitt ducceval.. Jag blev helt enkelt mobbad av brorsan att köpa ducce som första hoj. Jag provade IOFS en GSX-R600, men tyckte att den var svårkörd i förhållande till duccen (konstig koppling, förmodligen felinställd vajer eller nått). Jag skulle köpa en 750SS, men säljaren var duktig.. Jag klev ut efter 30 min. med kontrakt på en 748 istället. Jäääääligt mysko, men man får väl skatta sig lycklig att han kunde sälja, men inte klarade mina prutningskunskaper så bra.

Men idag så är man ju märkesfanatiker och komplett idiot vad gäller hojvalet. Jag har testat andra och de funkar bra och går bra, men jag känner mig liksom mer "hemma" på duccarna.. Nästa oavsett model.

Att hojen saknar effekt skiter jag i.. min 748 är inte starkast, så för mig är det bara att byta till en 996 eller större för att få mer pulver än vad jag klarar iallafall.. Andrahandsvärdet likaså.. jag köpte min 1997:a år 2002 och får idag ett prisras som ligger på runt 26K (om jag byter in den mot en annan ducce vill säga). prisras på 26k på en gammal ducce tycker jag är ok.. servicekostnaderna är låga eftersom jag gör en heldel själv. Försäkringen är löjligt billig på 3,5k hel/hel. Hojen har gått äver 4500 mil utan problem.. jo.. det har pajat 3 grejer för mig.. Laddningen, som tog 5 min. att fixa, bakre hubben som kostade 3500:- och sisst en oljekylare som läckte efter en lowsider (mer mitt eget fel egentligen).

Bankörningarna kostar 300-400 kr per dag och man ligger i grupper där man inte trängs och skuffas och där avkörningar är ganska ovanliga.. oftast klarar man sig utan avkörningar under en bandag.. ibland händer det, men oftast inte i snabbaste grupperna.

Att man sen har en hoj som fortfarande är snyggast (enligt mig då´rå) hjälper upp det hela..

:tungan

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
amullo skrev:
2544141 Det är rätt kul med klubbens bankörningar, även om just det inte var anledningen till mitt ducceval.. Jag blev helt enkelt mobbad av brorsan att köpa ducce som första hoj. Jag provade IOFS en GSX-R600, men tyckte att den var svårkörd i förhållande till duccen (konstig koppling, förmodligen felinställd vajer eller nått). Jag skulle köpa en 750SS, men säljaren var duktig.. Jag klev ut efter 30 min. med kontrakt på en 748 istället. Jäääääligt mysko, men man får väl skatta sig lycklig att han kunde sälja, men inte klarade mina prutningskunskaper så bra.

Men idag så är man ju märkesfanatiker och komplett idiot vad gäller hojvalet. Jag har testat andra och de funkar bra och går bra, men jag känner mig liksom mer "hemma" på duccarna.. Nästa oavsett model.

Att hojen saknar effekt skiter jag i.. min 748 är inte starkast, så för mig är det bara att byta till en 996 eller större för att få mer pulver än vad jag klarar iallafall.. Andrahandsvärdet likaså.. jag köpte min 1997:a år 2002 och får idag ett prisras som ligger på runt 26K (om jag byter in den mot en annan ducce vill säga). prisras på 26k på en gammal ducce tycker jag är ok.. servicekostnaderna är låga eftersom jag gör en heldel själv. Försäkringen är löjligt billig på 3,5k hel/hel. Hojen har gått äver 4500 mil utan problem.. jo.. det har pajat 3 grejer för mig.. Laddningen, som tog 5 min. att fixa, bakre hubben som kostade 3500:- och sisst en oljekylare som läckte efter en lowsider (mer mitt eget fel egentligen).

Bankörningarna kostar 300-400 kr per dag och man ligger i grupper där man inte trängs och skuffas och där avkörningar är ganska ovanliga.. oftast klarar man sig utan avkörningar under en bandag.. ibland händer det, men oftast inte i snabbaste grupperna.

Att man sen har en hoj som fortfarande är snyggast (enligt mig då´rå) hjälper upp det hela..

:tungan

Du skrev inget om känslan *besviken*

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
amullo skrev:
2544141 Jag blev helt enkelt mobbad av brorsan att köpa ducce som första hoj.

Mobbad.. Mobbad!! HA..

Du fick skjuts av mig en gång sen var det klart..
-"Fan vilken själ hojen har!"
-"A, den får mer själ när man kör och känner på känslan"
-"Sån köper jag dIrEkCt" !!!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
*Superlight* skrev:
2544050 Nope, det är på Hungaroring....

....det verkar passande för dig och va på "Hangaroundring" i så fall....:tummenupp :pannkyss

Triggerhappy skrev:
2544033 HOJ: Nada inte strada ?!?!?!?!?...

Spekulation:
125Junior, inte troligt
250SP, Inte så troligt
Rookie600, mnjaeee

....du vet hur det är man sitter i förhandlingar med fabriken i japan...:rodnar Eller så va det ngn annan man förhandlade med... Locket ska läggas på brunnen och grisen ska matas, kompisar med duccar ska skjutsas eftersom deras hojar inte går... osv....

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...