Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nogger skrev:
2544212 ....det verkar passande för dig och va på "Hangaroundring" i så fall....:tummenupp :pannkyss

....du vet hur det är man sitter i förhandlingar med fabriken i japan...:rodnar Eller så va det ngn annan man förhandlade med... Locket ska läggas på brunnen och grisen ska matas, kompisar med duccar ska skjutsas eftersom deras hojar inte går... osv....

Jaja...preppad K5/6´a är ju min lilla gissning :yoparty

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Triggerhappy skrev:
2544175 Du skrev inget om känslan *besviken*

Och Känslan att få gränsla en äkta handbyggd kvalitetsmotorcykel som är motsvarighete till bilvärldens Ferrari och starta upp den själfulla motorn gav mig insikten om att detta är vridets kung på gatan precis som i WSBK och klarar hur höga varv som helst med sin effektiva desmodromiska ventilstyrning, lätta rörram chassie och sina extremt snabba styregenskaper.

Nöjd nu?:D
:crash

emullo skrev:
2544198 Mobbad.. Mobbad!! HA..

Du fick skjuts av mig en gång sen var det klart..
-"Fan vilken själ hojen har!"
-"A, den får mer själ när man kör och känner på känslan"
-"Sån köper jag dIrEkCt" !!!
:rofl :rofl :rofl

Så var det:fakta

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
amullo skrev:
2544265 Och Känslan att få gränsla en äkta handbyggd kvalitetsmotorcykel som är motsvarighete till bilvärldens Ferrari och starta upp den själfulla motorn gav mig insikten om att detta är vridets kung på gatan precis som i WSBK och klarar hur höga varv som helst med sin effektiva desmodromiska ventilstyrning, lätta rörram chassie och sina extremt snabba styregenskaper.

Nöjd nu?:D
:crash
Nu lät du som en Ducce ponke :tummenupp

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Triggerhappy skrev:
2544252 Jaja...preppad K5/6´a är ju min lilla gissning :yoparty

...märket har man ju "konstigt" nog fastnat för, kanske beror på att jag åker 2-2500 mil/år (varav 10-15 bandagar om året, sista året som instruktör) och dom 3 senaste (k1,k3,k5) har jag INTE haft ett enda fel på eller att dom på annat sätt strejkat.... Vänta :va nu ska vi se va jag tittar på för märke.. SUZUKI :tummenupp P.S Det är bara för känslan dessutom...:D Känslan av att veta att den ställer upp i alla väder och alla lägen....:)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nogger skrev:
2544283 ...märket har man ju "konstigt" nog fastnat för, kanske beror på att jag åker 2-2500 mil/år (varav 10-15 bandagar om året, sista året som instruktör) och dom 3 senaste (k1,k3,k5) har jag INTE haft ett enda fel på eller att dom på annat sätt strejkat.... Vänta :va nu ska vi se va jag tittar på för märke.. SUZUKI :tummenupp P.S Det är bara för känslan dessutom...:D Känslan av att veta att den ställer upp i alla väder och alla lägen....:)

Beskrev du inte just en hårt trimmad Ducce ?? :D

amullo skrev:
2544294 Jag kan jag med när jag vill..:tungan

Lr hur....du är ju en rad 4á innerst inne fångad i en tvåcylindrig värld...kom ut ur garderoben nu...vi vet att du vill slänga dina desmodromiska vippor och trädda in i en ordningsam värld där cylindrarna står på rad och ventilfjädrar faktiskt betyder nått.

Du är välkommen till oss....släpp taget

Gör det bara....

Last edited:

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
amullo skrev:
2544327 hehehehhehehehehhehe

Jag är smyradis...

hehehehehehehhehe
:D :D :D :D :D
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Kanske dax för den dagliga bönen :D
Knäböj och tillbe med alla Ducatisters bön
"Taglione vår som är i himmelen,
Helgad vare din ventilstyrning
Tillkomme din tvångsstyrning
Ske din vippa, såsom vid öppning, så ock vid stängning
Vårt dagliga muller giv oss idag och förlåt oss vår varvning
liksom vi förlåta de som med ventilfjäder åka
Och inled oss icke i rad4 utan fräls oss ifrån högvarv
Ty bottenvridet är ditt och twinnen och körglädjen
i evighet

Amen

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Triggerhappy skrev:
2544298 och ventilfjädrar faktiskt betyder nått.
Psssst, ska jag berätta en hemlis? Duccarna HAR ventilfjädrar!! :D

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Nogger skrev:
2544283 ...märket har man ju "konstigt" nog fastnat för, kanske beror på att jag åker 2-2500 mil/år (varav 10-15 bandagar om året, sista året som instruktör) och dom 3 senaste (k1,k3,k5) har jag INTE haft ett enda fel på eller att dom på annat sätt strejkat.... Vänta :va nu ska vi se va jag tittar på för märke.. SUZUKI :tummenupp P.S Det är bara för känslan dessutom...:D Känslan av att veta att den ställer upp i alla väder och alla lägen....:)

Det du beskriver är precis de erfarenheter JAG har av Ducce...., jag kör visserligen bara 15-2000mil per säsong men över 20 bandagar per år (förra året 26), varav många som instruktör :tummenupp

Har bara haft ett problem..., att laddningen lade av efter jag gått omkull i en oljepöl..., men det had ju aaaaaldrig hänt om jag kört k1, k3..., eller gud förbjude k5....:rolleyes:

Låter som vi fastnat för våra respektive hojar av iaf en gemensam anledning..., fast min har själ..., o ramen går inte mitt av...:pannkyss

sandstream

Guest
Bonnie skrev:
Varför verkar guzzifolket vara mer avspända än duccefolket?
Mitt tips är att det beror på att de inte lider av samma mindervärdeskomplex som många Ducati-ägare gör. De vet att deras hojar inte är på samma nivå som japanernas men de skiter de i och kör sin grej utan att hymla.

*Superlight* skrev:
Vadå..., ska du lämna tråden....:D
Den glädjen skulle jag aldrig ge dig men jag slutar att svara på din pubertala inlägg, en hackig skiva är roligare att lyssna på än att läsa dina intetsägande inlägg.
(Se så, svara nu med en massa smileys :rolleyes: )

Last edited:

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
sandstream skrev:
2544613 Mitt tips är att det beror på att de inte lider av samma mindervärdeskomplex som många Ducati-ägare gör. De vet att deras hojar inte är på samma nivå som japanernas men de skiter de i och kör sin grej utan att hymla.

Känns lustigt att se dig tala om komplex..., fast å andra sidan så borde ju du om någon vara insatt i det...:rofl

sandstream

Guest
amullo skrev:
Jag provade IOFS en GSX-R600, men tyckte att den var svårkörd i förhållande till duccen (konstig koppling, förmodligen felinställd vajer eller nått).
Det kräver sin man att köra en Gixxer. Vill man ha lite nättare saker i plockepinn-version så är Ducati ett bra val så jag tycker att du gjorde rätt ;)

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
sandstream skrev:
2544633Den glädjen skulle jag aldrig ge dig men jag slutar att svara på din pubertala inlägg, en hackig skiva är roligare att lyssna på än att läsa dina intetsägande inlägg.
(Se så, svara nu med en massa smileys :rolleyes: )

Håller med dig..., har du inget vettigt svar att ge..., så är det bättre att vara tyst... (censurerad smiley)

Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
sandstream skrev:
2544613 Mitt tips är att det beror på att de inte lider av samma mindervärdeskomplex som många Ducati-ägare gör. De vet att deras hojar inte är på samma nivå som japanernas men de skiter de i och kör sin grej utan att hymla.

Visst kan jag erkänna har liten ... men den fylls med minst 1 liter blod när jag gränslar en ducce......antar att man kan kalla den penisförlängare...

Jo- Sand(y)streem du har gjort rätt hojval med fel valrätt medans jag har inga andra val, skulle gå emot min livstil med nåt annat (läs japs).

Eller förresten hur var det nu med ramarna ?!:D

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
2544635 Håller med dig..., har du inget vettigt svar att ge..., så är det bättre att vara tyst... (censurerad smiley)
Precis ett sånt förvrängt svar som bara får dig att framstå som pubertal, lägg ner nu innan vi skrattar ihjäl oss :rofl

Last edited:

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
*Superlight* skrev:
2544918 ...Du verkade mycket gladare på forumet förr...

Jag har egentligen inte något i tråden att göra (då man hamnat någonstans "mitt emellan" lägrena), men ... ouch, Sandstream - den kulan borde ha känts ...:) :)

Fortsätt gärna förgylla tillvaron för oss - vi väntar med spänning på upplösningen av detta verbala 30-åriga krig - och vilken hoj vi bör införskaffa när elsystemet havererat och britten gått upp i lågor...:tummenupp

sandstream

Guest
roffe_s skrev:
2545242 Jag har egentligen inte något i tråden att göra (då man hamnat någonstans "mitt emellan" lägrena), men ... ouch, Sandstream - den kulan borde ha känts ...:) :)
Lösa skott känns inte :D
Kolla vad tråden heter så förstår du.
roffe_s skrev:
Fortsätt gärna förgylla tillvaron för oss - vi väntar med spänning på upplösningen av detta verbala 30-åriga krig - och vilken hoj vi bör införskaffa när elsystemet havererat och britten gått upp i lågor...:tummenupp
Kan bli svårt, *!*#*jättelätt*#! lockar inte fram någon större lust att diskutera något med sin Lunar-taktik.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha