Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
Men det är klart..., jappsarna har alltid varit bra på att kopiera..., och priset för en MotoGp replica blir säkert jääääättebilligt när den är japsproducerad...:rolleyes:
Med tanke på att deras gathojar är betydligt mycket billigare än de italienska plockepinn-modellerna så borde också en GP-replika bli billigare.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
sandstream skrev:
2547030 Med tanke på att deras gathojar är betydligt mycket billigare än de italienska plockepinn-modellerna så borde också en GP-replika bli billigare.

och..., som vanligt så är det bara gissningar från din sida...:pannkyss

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
sandstream skrev:
2547030 Med tanke på att deras gathojar är betydligt mycket billigare än de italienska plockepinn-modellerna så borde också en GP-replika bli billigare.

Det får vi hoppas.. Hur skall de annars kunna sälja till en priskänslig marknad / Priskänsliga konsumenter? :va

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Wagge skrev:
2547055 Ganska otroligt att en tråd som först startade om en tröja kan urarta såhär... :)

Med det visste vi att det skulle. Det gör alla trådar om Ducati..

Men kul är det. :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Wagge skrev:
2547055 Ganska otroligt att en tråd som först startade om en tröja kan urarta såhär... :)

Välkommen till Spotth.. f-låt Sporthoj.com!:D

Man skall tillägga att de flesta tar kommentarerna med en klackspark och förstår att vi kör med glimten i ögat. Det är åtminstone så jag uppfattar tråden och många av inläggen. Tar man det för seriöst så behöver man ut och skaffa ett liv.

Alla kör det de känner för, skulle alla köra samma hoj skulle vi alla ha tråkigt.
Ingen bryr sig egentligen om tröja/inte tröja, Japs/italienska eller annat.. vi bara gnabbar eftersom vi har en massa dödtid på jobbet.

För övrigt håller jag med ovanstående.. Vi är van. Det blir alltid såhär när man snackar Ducati:tummenupp

Last edited:

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
amullo skrev:
2547070

Alla kör det de känner för, skulle alla köra samma hoj skulle vi alla ha tråkigt.
Ingen bryr sig egentligen om tröja/inte tröja, Japs/italienska eller annat.. vi bara gnabbar eftersom vi har en massa dödtid på jobbet.

För övrigt håller jag med ovanstående.. Vi är van. Det blir alltid såhär när man snackar Ducati:tummenupp

Denna tråd är bannad från sånna inlägg..

Vadå.. Tröja är löjligt.. men igentligen bryr jag mig inte..

O Ducce är snabbast i kurvorna och har själen och känslan som fattas
i riskokare.. :mad:

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Tråden har nu fått ett troll! :hej Ett ganska ilsket sådant.

Vem är trollet? Motivera Ditt svar.

troll.jpg

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
2547037 och..., som vanligt så är det bara gissningar från din sida...:pannkyss
Hellre gissningar än menlöst svammel och pre-pubertal argumentationsteknik (beklagar det långa orden, be någon vuxen att förklara om du inte förstår).

Klart som korvspad att en japs MotoGP-replika både skulle bli bättre och billigare än dito från Ducati. Så ser det ju ut för alla andra modeller :hihi

Ducati for life

Guest
sandstream skrev:
2546962 De kan väl göra som Ducati, bygga en kopia och sedan få mindre begåvade personer att tro att den har något förutom utseendet och motorkonfigurationen gemensamt med MotoGP-hojen.

så ja så ja :krama gubben lilla - Förstår att det är jobbigt för dig att Ducati är trendsättare och japcrappet är usla kinaplagiat - men de kommer nog en Suzuki till dig me så småningom och då kan du ju skaffa en sådan, le och vara glad.

Mackz skrev:
2547105 Tråden har nu fått ett troll! :hej Ett ganska ilsket sådant.

Vem är trollet? Motivera Ditt svar.

troll.jpg

Sandstream utan skinnställ?

Last edited:

sandstream

Guest
Ducati for life skrev:
2547154 så ja så ja :krama gubben lilla - Förstår att det är jobbigt för dig att Ducati är trendsättare och japcrappet är usla kinaplagiat - men de kommer nog en Suzuki till dig me så småningom och då kan du ju skaffa en sådan, le och vara glad.
Ducati = trendsättare :lol :rofl :crash :D :wiggle :hoppskrat :skrattaåt :såjaponken

Fakkverk skrev:
2547170 För stor kuk för att vara Sandstream gissar jag.
Japp, ser mer ut som din morsa, du vet hon som är syrra till din farsa och som du aldrig lär dig om du ska kalla för mamma eller faster :D

Ducati for life skrev:
Sandstream utan skinnställ?
För mycket hår på huvudet och för lite på kroppen för att var likt mig.

amullo skrev:
Störtskön :tummenupp

Last edited:

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
*Superlight* skrev:
2546976
Men det är klart..., jappsarna har alltid varit bra på att kopiera..., och priset för en MotoGp replica blir säkert jääääättebilligt när den är japsproducerad...:rolleyes:

Jag tycker det är fantastiskt att ducce aldrig kopierat något från någon. De har uppfunnit allt själv, exempelvis hjulet, styret, motorn och rörramen. :rolleyes:

Allting på en ducce är helt unikt och hemgjort. De använder sig aldrig av underleverantörer utan det är mc entusiaster som bor och lever på fabriken som gör allt för hand.

Tänk att man kan lura folk att tro på sådan smörja... :tungan :näsblod

Men är det verkligen ducce som har hittat på duccemyten?

De verkar rätt klarsynta, fabriken får vem som helst besöka (där alla kan se att hojarna skruvas ihop av prefabricerade delar från underleverantörer), de spottar fram retrohojar som folk vill ha och har väl givit upp det där med sporthojar för flera år sedan.

Kanske är duccemyten ett svenskt påhitt av några sorgliga själar som inte vill acceptera att japsen kör åttor runt dem på banan :D :D

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
sandstream skrev:
2547209 Ducati = trendsättare :lol :rofl :crash :D :wiggle :hoppskrat :skrattaåt :såjaponken

Japp, ser mer ut som din morsa, du vet hon som är syrra till din farsa och som du aldrig lär dig om du ska kalla för mamma eller faster :D

För mycket hår på huvudet och för lite på kroppen för att var likt mig.

Störtskön :tummenupp

Den här tråden borde stängas nu, du känner säkert själv också att den inte är riktigt lika kul som den har varit!? Alltmer desperata återupplivningsförsök med mer brutala påhopp vittnar om det iaf. You have made your point.

sandstream

Guest
Bonnie skrev:
2547245 Jag tycker det är fantastiskt att ducce aldrig kopierat något från någon. De har uppfunnit allt själv, exempelvis hjulet, styret, motorn och rörramen. :rolleyes:
Glöm inte de desmodromiskt styrda ventilerna, det bara måste ha varit Ducati som kom på dem....eller vänta nu, det var visst en kille från England som hette Arnott som kom på det 46 år innan Ducati hade det i sin första GP-hoj, fan också :mad:
Bonnie skrev:
Allting på en ducce är helt unikt och hemgjort. De använder sig aldrig av underleverantörer utan det är mc entusiaster som bor och lever på fabriken som gör allt för hand. Tänk att man kan lura folk att tro på sådan smörja... :tungan :näsblod
Den här tråden, som alla andra Ducati-trådar visar att det finns ett gäng som svalt det med hull och hår.
Bonnie skrev:
Kanske är duccemyten ett svenskt påhitt av några sorgliga själar som inte vill acceptera att japsen kör åttor runt dem på banan :D :D
Japp, det är grabbarna som inte vågar åka ihop med jappshojar :rofl

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
sandstream skrev:
2547111 Hellre gissningar än menlöst svammel och pre-pubertal argumentationsteknik (beklagar det långa orden, be någon vuxen att förklara om du inte förstår).

Klart som korvspad att en japs MotoGP-replika både skulle bli bättre och billigare än dito från Ducati. Så ser det ju ut för alla andra modeller :hihi

Ett återkommande tema i dina "svar" är att du anser att andra använder sig av en barnslig ton i debatterna, samt lika barnsliga liknerser. Med tanke på ditt konstiga skrivspråk ( extremt likt Sistenhoff´s, samma person tror jag ibland ) så undrar jag om du helt enkelt inte förstår riktigt, och likt en hörninträngd iller bara sprätter vilt omkring dig istället för ett välriktat försvar?

I övrigt rörande trådämnet så kör jag bara Ducce för att det låter bättre.

Räcker med att säga att man äger en Ducce så har man strålkastarljuset DIRECKT.

Vem vet vad en K5 är?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...