Triggerhappy skrev:
2534782 Nej det är ju du som gör det...jag skall f-n tjalla på SDK
Jag är bara avundsjuk å det är ok enligt bibeln, du gör ju en Judas...det är ju du som kommer bli stenad till döds av Amullo, Emullo, Omullo och Bomullo...iofs hållandes i ett par prisvärda och effektiva clip-on med yamaha loggor på....det sista du ser YAMAHA....sen sitter det ett par vippor i din rygg
Ska jag berätta en hemlis...?
Anledningen till att det blev Yamaha R1 i ERF-B är lika enkel och logisk.
1. Det är en dussinhoj som är rätt billig i inköp då andrahandsvärdet på en R1:a suger. Detta beror på att markanden är översvämmad av Rossiwannabes som alltid vill ha det "värsta". När dom sen upptäcker att fjårtisen vid korvmojjen faktiskt inte blev så impad av att se ännu en "retta" och att försäkringen knäcker deras ekonomi så blir dom tvugna att sälja.
2. Det finns massor av reservdelar tillgängliga på marknaden då ovanstående Rossiwannabes faktiskt då och då försöker sig på konststycket att svänga skiten på en kurvig väg. Dom inser inte att den där "räkan" dom sitter på har alldeles för mycket effekt och bromsar som kanske inte är riktigt anpassade till den. Slutresultatet blir att dom hamnar i spenaten. Då får FB lösa in hojen och sen hamnar den på skroten där lyckliga ERF team kan handla vrakdelar.
Kontentan: R1 är en superbra ERF hoj, körställningen är dock lite touring orginal så man får lasta på den lite rejsigare höjda fotpinnar och andra clipons, en effektivare bromspump och andra broms- och kopplingsgrepp är inte heller fel.
Kort o gott, en leksak som passar bra att ha i sandlådan ihop med hink o spade.
EDIT: "Amullo, Emullo, Omullo och Bomullo..." fan det där var riktigt kul!
Vi får väl se hur bröderna brothers agerar under dagen, det är ju fredag och dom kan nog försaka ännu en dag på jobb "här".