Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2534681
Hehe, det är faktiskt en av Yammorna som har tagit upp garagetid..., den
stannade så fort den blev varm..., men det är löst nu :)

Den sympati stannade säkert för att vara snäll mot Duccarna så de slapp känna sig otillräckliga...

Deje

Grymmast
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ingen just nu...
Nogger skrev:
2534688 Som sagt Kungen av dubbelmoral.....

....åhh med ducatin gick det inte och köra till gränsen va, den höll inte så länge... Japp du hade koll på gränsen och bytte till yamma i tid så du kunde va med på ett HELT ERF...

Ducekillarna! Vicket sorrgligt gäng! vet en på min skola som vill ha ducari. ahaha min farsa med

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
*Superlight* skrev:
2534713 Muhahaha, som vanligt har iiiiingen aning vad du snackar om :hihi :hihi :hihi

Jag blir sponsrad med en R1:a, jag har inte lagt några pengar på den själv :D

Men du hade väl antagligen tackat nej om någon helsponsrat dig med en Ducce..., eller hur :rolleyes:

Bra försök :tummenupp MEN :hördu Rödluvan och vargen är redan berättad av ngn annan... hur va det med känslan osv dom andra trettio sidorna här på forumet som du varit inblandad i dog dom när du behövde en hoj som håller mm..????!!!!

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Nogger skrev:
2534688 Som sagt Kungen av dubbelmoral.....
....åhh med ducatin gick det inte och köra till gränsen va, den höll inte så länge... Japp du hade koll på gränsen och bytte till yamma i tid så du kunde va med på ett HELT ERF...

Sponsringen gällde Rookie 1000 från början, men jag ville hellre köra ERF eller vad det nu kommer att heta när dom delat upp det i 2 klasser...

Nogger skrev:
2534688Att du kommer och köra den Privat innebär på inhägnat område med ducceklubben så ni kan köra inbördes beundran bland alla 80-90 hk monster...

inte riktigt så nä..... :pannkyss

P.S. Förklara gärna var i dubbelmoralen ligger..., jag hängde inte riktigt med där..., men jag kör ju Ducce...:va

Triggerhappy skrev:
2534726 Hmmm...klart jag tackat ja till en gratis ducce, den kan man ju sälja å tjacka två Yammor :D
:hihi

Jo..., att sälja andras hojar är kanske helt ok där du kommer ifrån

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2534739
P.S. Förklara gärna var i dubbelmoralen ligger..., jag hängde inte riktigt med där..., men jag kör ju Ducce...:va

Men när det gäller att åka fort å vinna så blir det på en japanare...men när du åker för att jäsa blir det på ett knippe rör ?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
*Superlight* skrev:
2534739 Sponsringen gällde Rookie 1000 från början, men jag ville hellre köra ERF eller vad det nu kommer att heta när dom delat upp det i 2 klasser...

inte riktigt så nä..... :pannkyss

:hihi

Jo..., att sälja andras hojar är kanske helt ok där du kommer ifrån

Det brann väl lite däruppe och blev väl lite för mkt som för Ducati for life... Se citatet från honom på min sida.....

Konstigt att ingen ville sponsra med en ducce, dom som har vunnit SBK så mkt osv..... :va Näe just det det va inte så konstigt..:)

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nogger skrev:
2534733 Bra försök :tummenupp MEN :hördu Rödluvan och vargen är redan berättad av ngn annan... hur va det med känslan osv dom andra trettio sidorna här på forumet som du varit inblandad i dog dom när du behövde en hoj som håller mm..????!!!!

Som sagt.., så länge jag ska betala så håller jag mig till min Ducce..., men så är nu inte fallet med R1:an.....

Förklara gärna det där med rödluvan..., för den förstod jag faktiskt inte alls.... (obs ingen ironi)

Triggerhappy skrev:
2534749 Men när det gäller att åka fort å vinna så blir det på en japanare...men när du åker för att jäsa blir det på ett knippe rör ?

Så du hade alltså tackat nej till fullsponsring pga att det är ett märke eller modell du inte själv skulle köpt??????

Nogger skrev:
2534754Konstigt att ingen ville sponsra med en ducce, dom som har vunnit SBK så mkt osv..... :va Näe just det det va inte så konstigt..:)

Nä, de e klart...,. självklart borde jag tacka nej bara för det är Yamaha.., vafan tänkte jag på när jag sa ja....:huvet

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2534759
Så du hade alltså tackat nej till fullsponsring pga att det är ett märke eller modell du inte själv skulle köpt??????

Nej det är ju du som gör det...jag skall f-n tjalla på SDK :D

Jag är bara avundsjuk å det är ok enligt bibeln, du gör ju en Judas...det är ju du som kommer bli stenad till döds av Amullo, Emullo, Omullo och Bomullo...iofs hållandes i ett par prisvärda och effektiva clip-on med yamaha loggor på....det sista du ser YAMAHA....sen sitter det ett par vippor i din rygg :D :D

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Triggerhappy skrev:
2534782 Nej det är ju du som gör det...jag skall f-n tjalla på SDK :D

Jag är bara avundsjuk å det är ok enligt bibeln, du gör ju en Judas...det är ju du som kommer bli stenad till döds av Amullo, Emullo, Omullo och Bomullo...iofs hållandes i ett par prisvärda och effektiva clip-on med yamaha loggor på....det sista du ser YAMAHA....sen sitter det ett par vippor i din rygg :D :D

:D :rofl :hihi :wiggle BOMULLO .... Jag tror jag dör *Priceless*....

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Triggerhappy skrev:

Akta dig för att retas med MULLORNA...

mvh

U.S.A MA

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2534759 Som sagt.., så länge jag ska betala så håller jag mig till min Ducce...,/QUOTE]

Om du hade en Yamaha kanske du haft råd att ha egen ERF hoj :D

NU retas jag rejält f.låt

*Superlight* skrev:
2534811 Akta dig för att retas med MULLORNA...

mvh

U.S.A MA

Ha ha...

Det är ju därför jag sitter på en kawwa...de har inte trim nog att hänga på mig :D (Shit, nu e det sandlåde takter från min sida)

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Triggerhappy skrev:

Ska jag berätta en hemlis...?

Anledningen till att det blev Yamaha R1 i ERF-B är lika enkel och logisk.

1. Det är en dussinhoj som är rätt billig i inköp då andrahandsvärdet på en R1:a suger. Detta beror på att markanden är översvämmad av Rossiwannabes som alltid vill ha det "värsta". När dom sen upptäcker att fjårtisen vid korvmojjen faktiskt inte blev så impad av att se ännu en "retta" och att försäkringen knäcker deras ekonomi så blir dom tvugna att sälja.

2. Det finns massor av reservdelar tillgängliga på marknaden då ovanstående Rossiwannabes faktiskt då och då försöker sig på konststycket att svänga skiten på en kurvig väg. Dom inser inte att den där "räkan" dom sitter på har alldeles för mycket effekt och bromsar som kanske inte är riktigt anpassade till den. Slutresultatet blir att dom hamnar i spenaten. Då får FB lösa in hojen och sen hamnar den på skroten där lyckliga ERF team kan handla vrakdelar.

Kontentan: R1 är en superbra ERF hoj, körställningen är dock lite touring orginal så man får lasta på den lite rejsigare höjda fotpinnar och andra clipons, en effektivare bromspump och andra broms- och kopplingsgrepp är inte heller fel.

Kort o gott, en leksak som passar bra att ha i sandlådan ihop med hink o spade. :)

EDIT: "Amullo, Emullo, Omullo och Bomullo..." fan det där var riktigt kul! :D
Vi får väl se hur bröderna brothers agerar under dagen, det är ju fredag och dom kan nog försaka ännu en dag på jobb "här".

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jaa.... Den om mullorna har jag ALDRIG hört förut.. Den var så orginell och nyskapande att jag riktigt förundras över kvickheten hos postaren som uppenbarligen haft mycket tankemöda nedlagt bakom det otroligt vitsiga inlägget.

Tack för den. Jag har inte hört de skämten sen jag gick i högstadiet.. eller var det lågstadiet.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Deje skrev:
2534723 Ducekillarna! Vicket sorrgligt gäng! vet en på min skola som vill ha ducari. ahaha min farsa med

*okej*...

Han på din skola, håller han upp en skylt där det står "jag vill ha en ducari" på bilden i skolkatalogen där "dataklubben" förevigas?

Din farsa också??? Ahaha.

Du föredrar tydligen att (kanske tillsammans med sandstream) inte ha någon hoj alls. Kör du Rieju Drac fortfarande?

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
Men du hade väl antagligen tackat nej om någon helsponsrat dig med en Ducce..., eller hur :rolleyes:
Frågan är våldsamt hypotetisk eftersom ingen vid sinna fulla sinnes bruk skulle sponsra någon med en Ducati för att köra en svensk RR-klass, snacka om att slänga pengarna i sjön.

Bomullo, det kommer jag med min något inskränkta japanska wannabe mentalitet att garva åt resten av dagen :rofl

En annan intressant notering på samma ämne, dvs nicken här på SH.
Ducati-folket förfasar sig över att japanerna är bra på att kopiera saker samtidigt som de själva inte klara av att välja ett eget nick utan alla heter SuperLight och lägger till något konstigt tecken, grymt originellt :rofl

@amullo: Är du och emullo släkt? Tyckte jag såg i en annan tråd att ditt nick kommer från ditt riktiga namn.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Maverick_ou812 skrev:
2535448

EDIT: "Amullo, Emullo, Omullo och Bomullo..." fan det där var riktigt kul! :D
Vi får väl se hur bröderna brothers agerar under dagen, det är ju fredag och dom kan nog försaka ännu en dag på jobb "här".

Tja alla..

Härligt att "diskutionen" lever vidare.. diskution om vad? tja, hojar va..

Information om mullo..
"means 'one who is dead'. A dead person would return and do bad things and/or feed on the blood of a living person"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mullo

Fast jag lovar.. vi ÄR snälla..

Rigmor Mortis

Baby Götterdämerung
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Snart så!
amullo skrev:
2535538 Jaa.... Den om mullorna har jag ALDRIG hört förut.. Den var så orginell och nyskapande att jag riktigt förundras över kvickheten hos postaren som uppenbarligen haft mycket tankemöda nedlagt bakom det otroligt vitsiga inlägget.

Tack för den. Jag har inte hört de skämten sen jag gick i högstadiet.. eller var det lågstadiet.

Det var väl roligt att du fick höra skämten igen då :kiss för visst var det lite roligt, gubben :nicka

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM