Ducatismutskastartråd

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Skit e det..

Ångrar bittert att jag köpte en Ducati, för nu är jag fast i träsket.
Vill bara köpa mer o mer godis till henne, och det kostar ju
med kolfiber o magnesium kan jag lova. :(
Sen måste man spara pengar för att ha råd till de där bankörningarna oxå,
hon trivs lixåm bäst där, precis som ägaren..
Dessutom, när jag tänker på framtiden, när jag byter till en ny hoj,
så vill jag ju ha en Ducati då oxå, typiskt, de kostar ju skjortan... :huvet

Näe... suck.. passa Er, undvik att fastna som jag gjort.... :tungan

Ha en trevlig helg nu alla... :fyllisar
Eller nä.. har knapt råd med bira..
Men lika glad är jag ändå, för i garaget väntar gummn..

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Zee skrev:
Sicken roli tråd. Jag har faktiskt läst hela tråden, otroligt nog.

Jag kör själv Ducce men inte fan är jag fanatiker för det. Alla jappsar suger inte. Jag förstår att endel stör sig på SDK-Ducce-fanatismen, men gränsen mellan entusiasm och hat för andra märken är hårfin, låt oss säga. Som Ducatist köper jag inte en Duc för att vara "inne" eller köra Bologna-hoj. Inte ens för att vara med i ryggdunkarklubbar o tycka att jag valde världens bästa hoj. MEN! Det är inget fel i att ha entusiasm för Duccar. Bara trevligt för fan. Men visst tusan kan jag gilla andra hojar också. Det var ang. märket det. :)

Sund entusiasm ! :tummenupp

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Goodstuff skrev:
Man ser ju i MotoGP hur Ducati suger! De kan bara vinna om reglerna är skrivna för dem som i SBK.
Ducati är motorcyklarnas motsvarighet till Alfa Romeo - snygga att titta på, trevliga att köra men totalt sett tämligen värdelösa. :crash

Nu fick ni något att bita i! Trevlig helg. ;)

Ditt inlägg är tämligen värdelöst!!!!!!.ok för att ducce kanske suger.Smaken är ju som röven.Men att kalla alfa romeo värdelösa är ju riktigt sugigt.
Orkar inte ens räkna upp alfas dominans i standardvagnsracing ända sen dtm startade.Vet inte men du kanske lekte med modeller då.Och snälla,kom inte med några comments om alfa i svenska gärsgårdsmästerskapen för fjolårsbilar.
Läs på lite nästa gång.Du brukar ju faktiskt wrajta ganska bra grejer annars.

Ps.Jag kan inte kasta smuts på ducce.Ungefär som jim carrey i liar,liar känns det.Men jag kan väl hata en liten grej.Återfjädrande stödet suger fan purjoDS.

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Slangan skrev:
Goodstuff skrev:
Man ser ju i MotoGP hur Ducati suger! De kan bara vinna om reglerna är skrivna för dem som i SBK.
Ducati är motorcyklarnas motsvarighet till Alfa Romeo - snygga att titta på, trevliga att köra men totalt sett tämligen värdelösa. :crash

Nu fick ni något att bita i! Trevlig helg. ;)

Ditt inlägg är tämligen värdelöst!!!!!!.ok för att ducce kanske suger.Smaken är ju som röven.Men att kalla alfa romeo värdelösa är ju riktigt sugigt.
Orkar inte ens räkna upp alfas dominans i standardvagnsracing ända sen dtm startade.Vet inte men du kanske lekte med modeller då.Och snälla,kom inte med några comments om alfa i svenska gärsgårdsmästerskapen för fjolårsbilar.
Läs på lite nästa gång.Du brukar ju faktiskt wrajta ganska bra grejer annars.

Ps.Jag kan inte kasta smuts på ducce.Ungefär som jim carrey i liar,liar känns det.Men jag kan väl hata en liten grej.Återfjädrande stödet suger fan purjoDS.

Tycker inte hans inlägg var värdelöst iom. att tråden handlade precis om smutskastning på ducati. Förövrigt suger alfa hästdolme. Och det mest skandalösa med alfa är att dom blivit utsedda till årets bil för ett tag sedan.
Skrämmande.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Alfa är ju råsköna bilar! Sickna härliga motorer!

angående Ducati, så känns det för gubbigt på något sätt, ungefär som när man blir 50+ o köper en merca mohahaha

Japp jag har en skithoj, det är för att jag är ung och fattig!

Rebell! :yoparty

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Superbee skrev:
Alfa är ju råsköna bilar! Sickna härliga motorer!...
OT! För att inte tala om dom härliga elsystemen, alla lampor som blinkar i tid och otid. Eller som en bekant till mig på Power car(verkstad i sthlm för italienska bilar) brukar säga: -alfa är en bra bil, för mekaniker!
Men jag måsta hålla med om dom är för-jvla sköna att köra..

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
homerone skrev:
Tycker inte hans inlägg var värdelöst iom. att tråden handlade precis om smutskastning på ducati. Förövrigt suger alfa hästdolme. Och det mest skandalösa med alfa är att dom blivit utsedda till årets bil för ett tag sedan.
Skrämmande.

Som skrivet.Jag skrev att ducce kanske suger,helt ok.Det värdelösa va alfas eventuella sugighet.Kraftigt ot att svara av mig men kunde inte låta bli.

För övrigt ännu mer ot.Du kanske gillar små snikbilar och gråpanter fordon mer än alfa.Första gången på många år som en designad bil som drar lite mer soppa å som inte lastar mest osv,bla,bla, mm. blir årets bil.Men smaken är som baken återigen.Köp du en svenssonbil istället så blir det mer skoj att åka icke svennebil.

Kom just på att det är ducatismutskastning här så kan klaga lite till på
prissättningen.Kostar mer än det smakar.Men har man eller tar sig råd så smakar det säkert jävligt gott.

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Ducati
Teddy skrev:
Hej Björn,

En polare på jobbet säger att fabriksarbetarna i Bologna pissar i tanken på hojarna innan de lämnar fabriken. Stämmer det?

Den kommentaren var inte helt poänglös. Jag hade ju faktiskt en och en halvliter piss i tanken då, när jag kikade. Och hojjens tank är ju rostig på insidan juh.. måste stämma att de pissar i tanken.

Fonne

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
R1
Sakligt inlägg:

Efter 5 Ducati är jag tilbaka i sadeln på en Japs. Den känns död, kall, opersonlig och faktiskt lite mesig. Dock talar siffror mot Ducati. Känsla hit eller dit - en gammal R1 kör faktiskt åttor runt vilken Ducati som helst, R1 är billig i inköp, R1 har kamkedja istället för servicekrävande remmar. Med en R1 kommer man både iväg och hem utan att nåt dyrt pajat. En R1 kan servas på flera olika auktoriserade verkstäder på samma ort = konkurrens.

Många snorungar åker R1, men fantastiskt många fjollor kör Ducati nuförtiden. Möter du en Ducatiåkare på macken kan det mycket väl vara en rik pappas pojke, det är t.o.m ganska troligt. För 20 år sedan (min tid) hade något sånt varit otänkbart, då var Ducati en motorcykel för riktiga män.

Jag sneglar på fräsiga Ducati, gärna SPS:er. Men det blir aldrig som första mopeden när man var 15, det är väl den känslan vi alla letar efter?

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Bingo skrev:
Sportstern är också ett intressant alternativ i den klassen. 900:an är billigare än Multstradan. 1200:an är sportigare.

Aj Aj Aj ja skrattar så att ja får magknip :) :) :) :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag var inte så allvarlig men det är trots allt en smutskastartråd. Ingen hyllningstråd, den finns menhar betydligt färre inlägg. :hihi

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Goodstuff skrev:
Jag var inte så allvarlig men det är trots allt en smutskastartråd. Ingen hyllningstråd, den finns menhar betydligt färre inlägg. :hihi

Det är alltså bevisat, skithojar, samt att jag är lurad..

/B

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Behöver man kasta smuts på en ducce ??
tycker dom talar bra för sig själv med sin skramlande torrkoppling,,
o svindyra servicar,, speciellt på 4-ventilarna,, :gnissla

Bj.O.rn skrev:
Det är alltså bevisat, skithojar, samt att jag är lurad..

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jocke i köping skrev:
Behöver man kasta smuts på en ducce ??
tycker dom talar bra för sig själv med sin skramlande torrkoppling,,
o svindyra servicar,, speciellt på 4-ventilarna,, :gnissla

Nädå, jag jobbar skitbilligt, i princip gratis.. I alla fall åt mig själv... kopplingsrasslet är du bara avundsjuk på

/B

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
jocke i köping skrev:
ja inte e ja avis på detta ,,

1) Och vad är det för ngt? Vad har hänt?
2) VM i trådlyftning?
3) Nu ska jag dricka mer kaffe. (Obs! Tid: 07:54)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
martan skrev:
O va ä det där för Ducce?

/M

Testastrettatopp, dom är av ventilsläppet dömma helt japaniserade nu, av desmon återstår bara en myt..

Alternativt en biodynamisk kamdrivning som gett upp hoppet..

Skithojjar!

/B

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj