duketråden?

Gick med
29 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
CBR 600RR-07 och KTM 690-07
...ja, tjejen är jag. Som har ff har allt original på min Duke. :tummenupp

Nickeluring skrev:
2402726 Jag ställer ventilerna var 500 mil som vanligt. Samma sak med oljan. Däremot klappar jag på den lite oftare...

Nej, det måste ha varit någon annan på Hornsgatan. Jag har träffat en annan gul Duke på onsdagskörningarna. Det var en tjej som hade den, men hon har inte varit med mer än en gång vad jag vet...
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Tjena mitt bena!! Ja kör oxå dukeII, lekstuga på hög nivå:D .. Tänkte kolla vad ni andra kör på för däck? Man vill ju inte att d ska släppa för lätt när man gasar lite i kurvorna.. tänkte aven att ni skulle berätta vad ni har för drevning (ja har 16/40) o hur ni tycker det funkar? Ja har lite problem med glödlampan bak, den pajjar hela tiden,skit irriterande..
Ha d brajj så hårse vi :tummenupp
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Ja det var väl så dags med en Duketråd då min efter 3 år ligger på blocket.:tuttar
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Diodlampa bak är bra,finns hos Mekonomen.


Jag kör på Pirelli Dragon HR/DR.

Sänkt gaffelkronorna ca 1 cm fram och nästan full höjd på förspänningen bak,blir lagom lättstyrt.


Orginaldrevat med TMR41 och Sebring helsystem,lurar på att fixa till toppen eller något spex under vintern,vi får se.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Toppsnäckan skrev:
2406335 ...ja, tjejen är jag. Som har ff har allt original på min Duke. :tummenupp

Hallå! Du får ta o hänga med när det körs igen. Din kille var med för ett par veckor sedan. Jag lurade honom att köra vilse...:rodnar


snajdarn skrev:
2406649Tänkte kolla vad ni andra kör på för däck? Man vill ju inte att d ska släppa för lätt när man gasar lite i kurvorna.. tänkte aven att ni skulle berätta vad ni har för drevning (ja har 16/40) o hur ni tycker det funkar? Ja har lite problem med glödlampan bak, den pajjar hela tiden,skit irriterande..

Jag kör med Pilot Power bak. Bra grepp, men jag är faktiskt lite förvånad över att det släpper lite i kurvorna ibland. Men det kanske beror på vägarna...inga problem att fixa släppen i alla fall, de släpper snällt.

Jag kör med 16/42. Hade 16/40 förrut, men nu är det roligare. 16/40 skiljer inte mycket alls från originaldrevningen.

Jag köpte min diodlampa hos www.bilbroderna.se.


Juha-p skrev:
2406858 Är det nån som kör med annan iställning på dämparna, har funderat på testa ändra lite.

Jag provade att öka förspänningen bak ett tag. Det var ingen hit, hojen fladdrade fram som tokig när jag kom upp i lite hastigheter. Livsfarlligt!!! Men den gick skitbra med passagerare.


Långa farbron skrev:
2407165Sänkt gaffelkronorna ca 1 cm fram och nästan full höjd på förspänningen bak,blir lagom lättstyrt.

Vad menar du med "sänkt gaffelkronorna"? Är det samma sak som att flytta upp gafflarna 1 cm i klammorna?
Med "full höjd på förspänningen", menar du att du släppt på förspänningen nästan max? Blir den inte svampig då?
Nöjd med TMR41?
 
Last edited:

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Har ni sett nya Duke III

KTM_Duke_III_01r.JPG
 

viktorjansson

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Ort
borlänge
Hoj
DukeII men tusen hästar! minst
Nickeluring skrev:
2394283 Ja, de kanske ska vara så. Tycker det är lite jobbigt ibland när man måste köra sakta, det känns ju som om man satt på en känguru...

Jag hade lite funderingar på att gå ännu längre med trimningen (cylinder, kolv, topp) men då börjar det kosta sjukt mycket. Stor risk för ras oxå.

haru koll på hur mkt mer mn/hk man får ut om man byter kamm o filter...har sebring på nu...och troru man klararsig med att bara bestycka om förgasaren?...:arsele
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
viktorjansson skrev:
2408567 haru koll på hur mkt mer mn/hk man får ut om man byter kamm o filter...har sebring på nu...och troru man klararsig med att bara bestycka om förgasaren?...:arsele

Schysst o visa rumpan!
Nej, jag har ingen koll på vad det ger eller hur effektkurvan ser ut. Jag skulle behöva bänka den.
Vad menar du med "bara bestycka om förgasaren"? Om du menar att behålla originalförgasaren och bestycka om den, så klarar man sig med det. Du får inte samma gasrespons, men effekten lär inte skilja nämnvärt. Vad du ska bestycka med beror på årsmodell. Har du HiFlow toppen så blir det troligtvis lagom med 180 i main, om du har en äldre modell så kanske 170 eller 175 är bättre.
 

viktorjansson

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Ort
borlänge
Hoj
DukeII men tusen hästar! minst
Nickeluring skrev:
2408617 Schysst o visa rumpan!
Nej, jag har ingen koll på vad det ger eller hur effektkurvan ser ut. Jag skulle behöva bänka den.
Vad menar du med "bara bestycka om förgasaren"? Om du menar att behålla originalförgasaren och bestycka om den, så klarar man sig med det. Du får inte samma gasrespons, men effekten lär inte skilja nämnvärt. Vad du ska bestycka med beror på årsmodell. Har du HiFlow toppen så blir det troligtvis lagom med 180 i main, om du har en äldre modell så kanske 170 eller 175 är bättre.


tyckte röven var smakfull...sån e jag...jo jag har en 03a....funderar på hög-komps kolv och kamm,K/N filter det blir ju lite pengar..men en förgasart kostar ju fläsk o 40....så jag tänkte hur långt orginalförgasaren räcker...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Nickeluring skrev:
2407431



Vad menar du med "sänkt gaffelkronorna"? Är det samma sak som att flytta upp gafflarna 1 cm i klammorna?
Med "full höjd på förspänningen", menar du att du släppt på förspänningen nästan max? Blir den inte svampig då?
Nöjd med TMR41?


Just det upp med benen.

Nej tvärt om jag har förspänningen på nästan max för att få upp rumpan på den.

Jo då den fungerar,dock är det lite för trångt i den gammla toppen för att den skall komma till sin fulla rätt.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
:(:( Vad ja blev besviken idag.. Drevade om duken när ja böt drivpaket till 16/42 från 16/40 med förhoppningen att man kanske skulle kunna slita upp den på slangen på fyran... men nej nej, nu måste ja köra ännu saktare på trean för o få upp hojjen:(... Deprimerande.. Kanske om man sätter på ett 17 drev fram:va nån som vet eller prövat??
 

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
690cc, 60bhp om jag inte missminner mig och tyvär nytt lykthus.

jimpo skrev:
2410959 690cc, 60bhp om jag inte missminner mig och tyvär nytt lykthus.

nä, 60 låter lite. kommer inte ihåg
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
snajdarn skrev:
2410780 :(:( Vad ja blev besviken idag.. Drevade om duken när ja böt drivpaket till 16/42 från 16/40 med förhoppningen att man kanske skulle kunna slita upp den på slangen på fyran... men nej nej, nu måste ja köra ännu saktare på trean för o få upp hojjen:(... Deprimerande.. Kanske om man sätter på ett 17 drev fram:va nån som vet eller prövat??

Byter du till 17 fram så blir det mer som 16/40 som du hade innan. Vill du ha upp den på 4an så kanske du skulle prova med ett 45 bak istället. Eller ett big bore kit...
 

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
hallå ni dukes å dukettes, jag har en fråga: det sitter en mikuni fugge på min duke, brukar det göra det?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top