Nickeluring
Lurig som få...
jesseboy skrev:2496898Hej alla Duke-fans!
Jag kunde inte hjälpa att lägga mig i, då jag själv haft en Duke II -01 och saknar henne fortfarande, kanske byter tillbaka till en sån snart.
Jag har kört på Pirelli Diablo och Dunlop 207, båda tyckte jag funkade skitbra.
Ang. hur man får mer effekt ur motorn; min kompis hade för tillfället en 640, de ska ju gå i stort sett lika, men han hade en TM 40 och portad topp.
Även innan bytet av knasaren var det en stor skillnad mellan hojarna.
Mao så tror jag på att porta toppen som ett av de första stegen i strävande efter mera mos. Dels ger det märkbar effekt, dessutom kostar det inte alls särskilt mkt.
Det + TM 40 + avgassystem och rätt bestyckning kommer man en bit på.
Det kan kosta lite att bänka hojen, men allvarligt, har man lagt ut säg, 6-7 papp på grejer och sen går hojen dåligt så kunde man ju lika gärna lagt pengarna på annat. Bänka den och testa er fram till rätt bestyckning!
Duke III, är det någon som har bilder/länkar till den? Eller är det Superduken vi talar om?
Porta toppen är bara att glömma eftersom det är en Hi-Flow topp det gäller.
Jag skickade iväg min för portning, men fick tillbaka den helt orörd. Enligt topp-gurun Anders Brink så har Hi-Flow toppen en regelrätt grottis-portning direkt från gjutformen.
Det som däremot går att göra med toppen är att fixa större ventiler som jag tidigare påpekat. Detta kostar dock en slant...
Din gamla 01:a däremot hade mått bra av en portning.