WCM byggde en motor med delar från R1 2002 och den fick de inte starta med även om delarna var kraftigt modifierade.
Så var det. Dorna kände sig troligen förolämpade när någon vågade närma sig deras fina depå med delar från ett löpande band. Åtta år senare kryper de till korset och låter trimmade originalmotorer driva motorcyklarna som ska ersätta 250-prototyperna. Frågan är om samma förändring är på gång i MotoGP; för att få bukt med de orimliga och skenande kostnaderna är det inte osannolikt och WSBK kommer inte möta en sådan utveckling med armarna i kors. Se deras bemötande som publiceras på superbikeplanet i dag:
------------------------------------------------------------------------------------------
"With reference to several declarations published recently by daily newspapers and weekly magazines, according to which the organizer of the
Grand Prix World Championship is reported to be evaluating the possible participation of
bikes equipped with production based 1000 cc engines in the MotoGP class, Infront Motor Sports wishes to make the following statement.
Infront Motor Sports does not consider a similar idea either to be realistic or feasible in view of the existing contracts between the FIM and Infront Motor Sports itself and in view of the specific characteristics of the World Superbike and MotoGP championships.
We believe therefore that such a project will not have any follow-up. Nevertheless, wherever future developments should render necessary any
action of defense of the rights of Infront Motor Sports, as well as those of all the teams, manufacturers, riders, sponsors and media who have invested in the Superbike and Supersport World Championships, such action
will be immediately set in motion at all levels."