Dunder on a Sportbike, 16 år gammal :)

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Tråkig film... Men, vad spelar det för roll om du är 16 eller 17 eller vad du nu är med tanke på att saker och ting är lättare att lära sig när man är yngre. Du lär dessutom ha mycket mer fritid att ha tid att träna på än en 30 åring.

Äntligen en förklaring till varför jag kunde köra flera hundra meter på bakhjulet på cykeln när jag var 16 men inte nu längre! Jag är för gammal helt enkelt!:tomten

Dunder finns bara ett ord och det är dunder! :tummenupp
 

axelsson_vpg

Guest
Tackar tackar, Jo men släpp loss lite nu va:D skulle inte du vara glad om du gjorde det som 16 åring ;)? eller du kanske var ännu bättre?


Hahahaha

Varför då? Lust att förklara dig?

Edit: Glömde ju att kommentera klippet :rodnar såg riktigt schyst ut :tummenupp

:yoparty Har du ekonomi och viljan så kan du nog gå riktigt långt!


för att han är så jävla nöjd och ful, de räcker väll med att han är duktig, att han är 16 spelar väll fan ingen roll...
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
de räcker väll med att han är duktig, att han är 16 spelar väll fan ingen roll...

Klart det gör. Det innebär att han omöjligen kan ha haft mycket tid på sig att lära till skillnad mot en 30-åring som påstår sig endast kört en månad men smygtränat i åratal.

Dessutom leder det bevisligen till att folk blir arga och det är ju kul.

Bra kört.
 
Last edited:

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
gurrez, sluta lacka bara för du inte kan göra en slow uiiiiile :D

Jag har inte lackat, jag har bara sagt att jag tycker stunting samt låtvalet är fjolligt.

Alla kör på bakhjulet these days, fjantar på moppar sätter på 12bars och såvidare.
Nätet svämmar över av stuntfilmer, det är inte roligt alls att kolla på länge. Det kommer inget nytt.

Motorcykel för mig står för fart, frihet, osv. Att ta en fin sporthoj och förstöra den med massa fula modifikationer och sen åka runt runt i cirklar på bakhjulet långsamt känns fel, det känns som att man missbrukar cykeln.

Kul att folk blir spydiga när man säger detta, är nästan lite tabu att inte bli impad verkar det som.

Stunting = Konståkning. Och det är fan inga män som sysslar med konståkning.

Sen blev jag irriterad på att Dunder skryter? om att han är 16, vad spelar det för roll? En 16åring har nog mycket lättare att bli bra på detta än en vuxen.
Det hela känns lite " Kolla på mig jag är ascoolll!!111 "
Rubriken tex, Dunder on a sportbike, 16 år gammal :)

Akta er vad cool han är, så cool att det inte ens går att skriva på svenska !
Nädå men det är bra, redan i rubriken får du fram att det är ingen moped du kör, utan en asball sportbike.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag har inte lackat, jag har bara sagt att jag tycker stunting samt låtvalet är fjolligt.

Alla kör på bakhjulet these days, fjantar på moppar sätter på 12bars och såvidare.
Nätet svämmar över av stuntfilmer, det är inte roligt alls att kolla på länge. Det kommer inget nytt.

Motorcykel för mig står för fart, frihet, osv. Att ta en fin sporthoj och förstöra den med massa fula modifikationer och sen åka runt runt i cirklar på bakhjulet långsamt känns fel, det känns som att man missbrukar cykeln.

Kul att folk blir spydiga när man säger detta, är nästan lite tabu att inte bli impad verkar det som.

Stunting = Konståkning. Och det är fan inga män som sysslar med konståkning.

Sen blev jag irriterad på att Dunder skryter? om att han är 16, vad spelar det för roll? En 16åring har nog mycket lättare att bli bra på detta än en vuxen.
Det hela känns lite " Kolla på mig jag är ascoolll!!111 "
Rubriken tex, Dunder on a sportbike, 16 år gammal :)

Akta er vad cool han är, så cool att det inte ens går att skriva på svenska !
Nädå men det är bra, redan i rubriken får du fram att det är ingen moped du kör, utan en asball sportbike.

Surt sa räven om rönnbären :pannkyss
Skadar han dig? tränar han utanför ditt hus? förstör han på nåt sätt för dig?
Skulle inte tro det förutom att du blir avis över att han kan detta. Lägg ner din jävla stil att försöka få det som att det inte är nåt speciellt. Killen gör nåt som många andra drömmer om inkl. jag själv.

Alla kan gasa och köra fort, är du trött på det också? eller påstår du att det är det som är ett riktigt mc intresse? vissa gillar att köra fort raktfram, andra göra en massa knäskrap, vissa köra på ett hjul fort/sakta, vissa gillar att mecka, andra puttsa, vissa bygga om hojen ja listan kan göras lång. Så vem säger att mc intresse behöver vara svart eller vitt? finns faktist en gråskala också. Eller är du trött på allt som har med mc att göra?

Såna inlägg som ditt inlägg borde man få en varning för att bli bannad!
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Skadar han dig? tränar han utanför ditt hus? förstör han på nåt sätt för dig?


Nej, inte på något vis. Har jag påstått det? Jag har aldrig blivit skadad en spindel heller men jag ogillar dem ändå.



Skulle inte tro det förutom att du blir avis över att han kan detta. Lägg ner din jävla stil att försöka få det som att det inte är nåt speciellt. Killen gör nåt som många andra drömmer om inkl. jag själv.


Varför svär du?
Som jag skrev rätt tydligt i mitt förra inlägg så blir jag inte impad av sånthär, så varför skulle jag vara avundsjuk på det?
Om du drömmer om att stunta så go for it! På med bur o sånt och ut med dig o träna! bara att nöta så kan du det tillsist.






Såna inlägg som ditt inlägg borde man få en varning för att bli bannad!


Haha jaså det tycker du? Varför? För att jag inte gillar stunting? :rolleyes:


btw kompis,

argue091204.jpg
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Nej, inte på något vis. Har jag påstått det? Jag har aldrig blivit skadad en spindel heller men jag ogillar dem ändå.




Haha jaså det tycker du? Varför? För att jag inte gillar stunting? :rolleyes:


btw kompis,

argue091204.jpg

det är en sak att verkligen inte tycka illa om något..

men att känna ett så stort behov av att bajsa ur dig all din frustration över en kille som är jätteglad för vad han kan , det är lågt,

negativ kritik är bra.. men du som tillför inte diskussionen något..

jag gillar inte stunting heller. men jag sitter inte och gnäller om att det är så jävla tråkigt när någon lägger ut en tråd om det..

det var nog det som menades med att ditt inlägg borde vara bra grund för en banning..

btw

snyggt dunder,
 

Dunder

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Järna
Hoj
Yamaha R6 05a, med mycket mera.
Tråkig film... Men, vad spelar det för roll om du är 16 eller 17 eller vad du nu är med tanke på att saker och ting är lättare att lära sig när man är yngre. Du lär dessutom ha mycket mer fritid att ha tid att träna på än en 30 åring.


Jo, jag tycker faktiskt också filmen är ganska tråkig. Och det går faktisk att lära en gammal hund att sitta, men det kanske krävs lite mera vilja? eller bara att inte tänka på riskerna så mycket, men i stuntning finns det inte så många risker.. Och det där med att jag skulle ha mera fritid att träna på än en 30 åring, det stämmer inte, då jag varken har körkort så att jag kan transportera hojen till ställen där jag har tillåtelse att köra på vilket en 30 åring oftast har tillgång till, så jag har kört ca 3 heldagar stunt med hojen i hela mitt liv.

Hahahaha




för att han är så jävla nöjd och ful, de räcker väll med att han är duktig, att han är 16 spelar väll fan ingen roll...

jo jag är faktiskt riktigt nöjd då jag överträffade mina förhoppningar, och sen ser jag faktiskt ganska bra ut:) tackar iaf att du tycker jag var duktig!

Hur får man råd med en 05:a r6a när man är 16?

AVIS


jag sommarjobbat hela sommrarna, haft massa mopeder jag köpt och sålt, tillslut fick jag råd, och den var faktiskt inte så dyr..
 
Last edited:

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag har inte lackat, jag har bara sagt att jag tycker stunting samt låtvalet är fjolligt.

Alla kör på bakhjulet these days, fjantar på moppar sätter på 12bars och såvidare.

Haha du kan inte åka på slangen och är bitter just på grund av det :arsele

Det är som någon tidigare sa att det är ju visst jäkligt bra av killen då han endast är 16 år gammal. Ni som är över 30 och kanske har kört sen ni var 18 har ju haft bra många fler år på er att träna.

Det är ju som att säga att kalle 7år gammal backflipp inte var någon big deal, då han är så ung och smidig.

Snyggt kört!

//falken - som enbart kan åka på slangen rakt fram (Änsålänge) :)
 
Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Asgrymt kört :tummenupp

"norrlänningen" klagar bara för att dom har snö året runt..skit i honom:D
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag har inte lackat, jag har bara sagt att jag tycker stunting samt låtvalet är fjolligt.

Alla kör på bakhjulet these days, fjantar på moppar sätter på 12bars och såvidare.
Nätet svämmar över av stuntfilmer, det är inte roligt alls att kolla på länge. Det kommer inget nytt.

Motorcykel för mig står för fart, frihet, osv. Att ta en fin sporthoj och förstöra den med massa fula modifikationer och sen åka runt runt i cirklar på bakhjulet långsamt känns fel, det känns som att man missbrukar cykeln.

Kul att folk blir spydiga när man säger detta, är nästan lite tabu att inte bli impad verkar det som.

Stunting = Konståkning. Och det är fan inga män som sysslar med konståkning.

Sen blev jag irriterad på att Dunder skryter? om att han är 16, vad spelar det för roll? En 16åring har nog mycket lättare att bli bra på detta än en vuxen.
Det hela känns lite " Kolla på mig jag är ascoolll!!111 "
Rubriken tex, Dunder on a sportbike, 16 år gammal :)

Akta er vad cool han är, så cool att det inte ens går att skriva på svenska !
Nädå men det är bra, redan i rubriken får du fram att det är ingen moped du kör, utan en asball sportbike.

Men din bittra filur. Har du inget vettigt att tillföra kan du då bara inte vara tyst och hålla din åsikter för dig själv eller har du kanske ett tvångsartat begär av att kläcka dina åsikter om sådant som inte faller innanför dina ramar vad gäller tycke och intresse? Vad bidrar du med annat än gnäll och dålig stämning?
Jag förstår inte folk som beter sig så bittert som du gör eller jo, det gör jag. Efter mina år inom psykiatrin där jag fick höra mycket från olika personer som bara tedde sig bittert då de själva inte hade utfört något eller inte hade fått arslet ur vagnen att leva och berika livet och göra saker de innerst inne velat.
Nu säger jag absolut inte att så är fallet med dig, du gör säkert det du gillar och du berikar säkert ditt liv på något sätt som inte påverkar andra negativt:rolleyes: .
Låt andra göra det på sitt vis och låt dem slippa totalt meningslösa och icke konstruktiva åsikter och uttalanden som dina trots att det kanske är din berikning i livet att få kläcka ur dig åsikter om saker som som inte faller dig i smaken...

Fast jag småflinar rätt mycket över ditt inlägg:D Kan du inte starta någon ny tråd där du vräker ur dig dina åsikter om saker i vår vardag. Kan bli väldigt underhållande läsning:tummenupp :D

Din ton i det du skriver är faktiskt rätt skön om man läser det med en stark ironi och föreställer sig en gnällig, bitter gubbe i "gubbkeps" som sitter i sin volvo 240 och hytter med näven över alla som kör om honom när han ligger i 65 på 70väg eller hur han gnäller över hur han inte kan förstår hur ungdomarna kan förstöra sina mopeder och motorcyklar på det viset med stålställningar bak å förstöra bakdäck genom att bara slira på asfalten så det ryker. Nää, usch. Det var bättre förr:mattias när ingen gjorde sånt eller ja, ingen mer än Arto Nyqvist och någon jänkare, men då var det ballt för ingen annan gjorde det. :fakta
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Varför ska det alltid bli debatt av allting? Jag blir så jävla uttråkad av att läsa långa inlägg. Någon säger att han suger röv och någon annan hyllar honom. Sen ska ni göra allt för att bevisa att ni själva har rätt och andra fel. Enligt min egna personlig åsikt som mycket väl kan vara helt fel enligt andra så tycker jag faktiskt inte att det är så jäkla ashäftigt att åka runt i en ring på bakhjulet, inte på film i alla fall. Utanför donken på kungsgatan är det däremot rätt tufft. På film ser jag hellre någon som kör av vägen eller bryte pannbenet eller något liknande. Men det är ju bara min egna åsikt och den är säkert hemsk och felaktig. Och förmodligen så kommer ni att komma fram till att mina föräldrar måste vara syskon och jag är lika vrickad som personer som väljer att köra mc utan skyddsutrustning. En fråga då, knullar ni allihopa med kondom eller?
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag har inte lackat, jag har bara sagt att jag tycker stunting samt låtvalet är fjolligt.

Alla kör på bakhjulet these days, fjantar på moppar sätter på 12bars och såvidare.
Nätet svämmar över av stuntfilmer, det är inte roligt alls att kolla på länge. Det kommer inget nytt.

Motorcykel för mig står för fart, frihet, osv. Att ta en fin sporthoj och förstöra den med massa fula modifikationer och sen åka runt runt i cirklar på bakhjulet långsamt känns fel, det känns som att man missbrukar cykeln.

Kul att folk blir spydiga när man säger detta, är nästan lite tabu att inte bli impad verkar det som.

Stunting = Konståkning. Och det är fan inga män som sysslar med konståkning.

Sen blev jag irriterad på att Dunder skryter? om att han är 16, vad spelar det för roll? En 16åring har nog mycket lättare att bli bra på detta än en vuxen.
Det hela känns lite " Kolla på mig jag är ascoolll!!111 "
Rubriken tex, Dunder on a sportbike, 16 år gammal :)

Akta er vad cool han är, så cool att det inte ens går att skriva på svenska !
Nädå men det är bra, redan i rubriken får du fram att det är ingen moped du kör, utan en asball sportbike.

haha ger mig fan på att du suger som fan på att köra hoj och är bara piss of för att killen här gör det du har drömt om sen du visste vad en moppe lr hoj va.

Sen till dunder : grymt härligt att se en köra så på en hoj. Du ser helt klart lovande ut!
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Visst är han duktig. Men det är lite boring att kolla på. En snygg wheelie ska vara låg och i hög fart.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top