Jag har precis kommit ner till slitagemarkeringen på mitt "vanliga" D208 framdäck som jag köpte nytt av Comi i våras. Då stod mätaren på 1050 mil, nu står den på 1865 mil och jag har hunnit med 3 dagar på Motopark, Finland i pingsthelgen, SH-körningen på Gotland ring den 12/6 samt 3 trafikövningar på Sviestad. Kör som regel i snabba gruppen. Därutöver så jag lagt ett antal mil fram och tillbax på Slingerbulten samt liknande vägar. Mestadels så har jag dock kört mellan jobb och hem.
Under tiden så har jag bak nött ut det Michelin Pilot Power som satt på (såg fint ut när jag köpte hojen), ett bankört Rennsport RS1 samt det nu snart slutkörda Dunlop D208
GP som sitter på nu.
Jag måste tydligen ha en ganska ekonomisk körstil som inte sliter mer på däcken (iaf fram) för så långsamt tycker jag inte att det går.
Kanske beror det på att jag inte kan wheela?
Fattar inte heller det där med att de ska vara så hala när de är kalla?? Föråkaren på Sviestad brukar ofta öka takten ganska så fort och jag har inte legat i gräset och mumlat Clintan-repliker än
För övrigt så kissar jag på Rennsport för det totalusla greppet när det är blött.