Dunlop D208 fuck dat.....

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Har satt på mina D208or nu och kört ca. 80 mil.
Har fått ett grymt förtroende för dem under den tid jag har haft dem på.
Mycket bra fäste både fram och bak, enda gången de har släppt överhuvudtaget var när jag precis satt på dem och kopplade lite oförsiktigt...

//Anders.
 

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
R1
Jag kör ett 208 fram nu, det kommer inte att bli ett igen.

Lade på det innan vi stack till Norge på lite touring. Under den trippen fick jag inget större förtroende för däcket. En känsla av att det vandrade i kurvorna men inget direkt släpp. Hojen kändes som man fick brotta ner den och sen upp igen. Det kan iofs bero på att jag bytte från toppslitna bandäck innan.

Bak satt nu ett Pilot road som kan förklara lite av det tungstyrda. Är dock imponerad av kombinationen av inget slitage men ändå hyffsat grepp på väg. Funkar fint att knäskrapa på väg med det däcket.

Dags att åka bana. Byte bakdäck mot bandäck igen, Supercorsa. Lite Rörken, en dag på Kinnekulle osv. Visst blev hojen "snabbare" att svänga en skillnaden var inte dramatisk. Däremot fick jag känslan av att däcket överhettade på Kinnekulle och kasade så det kändes osäkert.

Nej, det blir inte ett vanligt 208 igen.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Dea skrev:
Jag kör ett 208 fram nu, det kommer inte att bli ett igen.

Lade på det innan vi stack till Norge på lite touring. Under den trippen fick jag inget större förtroende för däcket. En känsla av att det vandrade i kurvorna men inget direkt släpp. Hojen kändes som man fick brotta ner den och sen upp igen. Det kan iofs bero på att jag bytte från toppslitna bandäck innan.

Bak satt nu ett Pilot road som kan förklara lite av det tungstyrda. Är dock imponerad av kombinationen av inget slitage men ändå hyffsat grepp på väg. Funkar fint att knäskrapa på väg med det däcket.

Dags att åka bana. Byte bakdäck mot bandäck igen, Supercorsa. Lite Rörken, en dag på Kinnekulle osv. Visst blev hojen "snabbare" att svänga en skillnaden var inte dramatisk. Däremot fick jag känslan av att däcket överhettade på Kinnekulle och kasade så det kändes osäkert.

Nej, det blir inte ett vanligt 208 igen.
Så här kör jag på mina 208:eek:r iaf
 

Bifogat

  • rejvkinne2.jpg
    rejvkinne2.jpg
    114.9 KB · Visningar: 105

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Hemma
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Ravetrancer skrev:
Så här kör jag på mina 208:eek:r iaf

Å vad skulle va skillnaden på ditt nerlägg å mitt förutom att jag pumpar lägre :D . Äh skit däck ere vad det är, kan tilläga att jag burna med däcket en gång å drog från parkeringen å skulle hoista en wheelie på ettan sådär sakta ni vet så drog skiten loss. HAR ALLDRIG NÅNSIN HÄNT MED ETT MICHELIN, SOM VARIT SLUT TILL OCH MEEEEED :mad:

Så skit bakom spakarna ere inte här iallafall (vem e GR??) :tungan
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
220mil fick jag på mitt bakdäck då var de nere vid markeringen!
sen slängde jag på ett 3år gammalt macadam för jag skulle besiktiga och jävlar vilket grepp jag fick.skandal :confused:
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
DanTheMan71 skrev:
Nu fattar jag nada.Kör själv på D208 GP o kan bara säga att det e bästa däcket jag kört på o då var jag lite av anti-Dunlop innan jag testade.
Kört 400 mil på däcket o det e hur mycket som helst kvar på det.Iofs så slits mina däck bara på sidorna men det e en del kvar där oxå.
Kan verkligen rekommendera det däcket.Körde Rennsport Soft innan o dom e ganska likvärdiga dock tar det längre tid för 208:eek:rna att bli varma vilket man fått erfara ett par ggr.Men väl varma så e greppet något bättre än Rennsportisarna.
menar han GP då så det inte är bara 208???
GP däcket är grymt, kört 3 säsonger med 208 GP hur bra som helst
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
DanTheMan71 skrev:
Nu fattar jag nada.Kör själv på D208 GP o kan bara säga att det e bästa däcket jag kört på o då var jag lite av anti-Dunlop innan jag testade.
Kört 400 mil på däcket o det e hur mycket som helst kvar på det.Iofs så slits mina däck bara på sidorna men det e en del kvar där oxå.
Kan verkligen rekommendera det däcket.Körde Rennsport Soft innan o dom e ganska likvärdiga dock tar det längre tid för 208:eek:rna att bli varma vilket man fått erfara ett par ggr.Men väl varma så e greppet något bättre än Rennsportisarna.
fattar oxå nada eftersom alla säger att det nu skulle vara så bra.värsta skit jag haft iafa.hade inte gp dock..i fortsättningen kör jag vidare på sporttech m1 däck dom har jag varit mest nöjd med..
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
peter the great skrev:
fattar oxå nada eftersom alla säger att det nu skulle vara så bra.värsta skit jag haft iafa.hade inte gp dock..i fortsättningen kör jag vidare på sporttech m1 däck dom har jag varit mest nöjd med..
ska jag vara uppriktig så fattar jag inte att det däcket rä så kasst som du säger, jag menar det finns åtskilliga som kört med det o tycker det är suveränt......Kan ju vart nån dålig batch.....?
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
Ravetrancer skrev:
ska jag vara uppriktig så fattar jag inte att det däcket rä så kasst som du säger, jag menar det finns åtskilliga som kört med det o tycker det är suveränt......Kan ju vart nån dålig batch.....?
dålig batch?förklara vad det innebär.personligen tror jag att det måste vara nå fabrikations fel,för när man ligger på lite efter små krokiga vägar så driver hojen oroväckande mycket och om man kollar på däcket efter körning så ser det ju ut som rossi kört på hojen.men kollar man nogare så ser man att det inte korvat sig utan att det släpt små gummibitar liksom torrsläppt(svårt att förklara)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top