Dunlop Roadsmart vs Pilot Road 2ct?

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Liknar min körstil. Jag har kört på roadsmart och har just nu pilot road på. Jag märker ingen skillnad och är hittils nöjd med båda alternativen. Har även kört på metzeler z6 och de funkade också bra tycker jag. Fast med metzeler hade jag släpp enstaka gång. Det har inte släppt hittils med roadsmart eller pilot road. Inte ännu iallafall.

Får på mitt roadsmart där bak ikväll men fram behåller jag michelin pilot power 2ct då det håller ett tag till.
Frågan är om jag ska köpa roadsmarts framdäck sen eller köpa sportsmart fram, vilket är rekommenderat ? Måste man ha samma modell av fram & bak eller blir hojen mer lättstyrd om jag väljer ett mer bandäck än gat däck fram ??? :confused:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Får på mitt roadsmart där bak ikväll men fram behåller jag michelin pilot power 2ct då det håller ett tag till.
Frågan är om jag ska köpa roadsmarts framdäck sen eller köpa sportsmart fram, vilket är rekommenderat ? Måste man ha samma modell av fram & bak eller blir hojen mer lättstyrd om jag väljer ett mer bandäck än gat däck fram ??? :confused:
Jag vet inte. Jag kan för lite för att kunna ge rekommendationer ang detta.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ahh bra tråd.

Får bli att slå till på ett par Dunlop Sportmax Roadsmart bak, nu på momangen! :tummenupp

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Gaaaaa rena djugeln det här.... Står i mina papir att jag ska ha Dunlop Sportmax Qualifier.... men finns det nått däck som är "bättre" då jag kör 98% gata och en del längre turer men gärna bett när det blir lite åka av??

JonasvdT

Ny medlem
Gick med
26 May 2010
Hoj
ingen, för tillfället...
Gaaaaa rena djugeln det här.... Står i mina papir att jag ska ha Dunlop Sportmax Qualifier.... men finns det nått däck som är "bättre" då jag kör 98% gata och en del längre turer men gärna bett när det blir lite åka av??

Vilka dimensioner kör du på?
skulle kunna tänka mig att Dunlop's nya, SportSmart, passar dig alldeles utmärkt ;)

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Där har du allt fel:krama, med en SV650 så är miltalet minsta problemet med tanke på effekt/körsätt mm, fästet samt våtegenskaperna skall alltid sättas i första hand eftersom det är det som kan vara skillnaden på klara utav en situation eller inte, något som ej påverkas nämvärt av antal mil!!:tummenupp

Vad är ditt tips om man ska iväg på en längre semester men ändå kör på ganska hårt på kurviga vägar? Någon bandag typ SHK/BKK med SMC slänger man väl in också på ett år...
Har tittat på:
Michelin Pilot Road 2 eller Pilot Power 2CT
eller
Dunlop Sportmax Roadsmart eller Sportmax Sportsmart?

Tacksam för åsikt och hjälp.

/Johan

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Vilka dimensioner kör du på?
skulle kunna tänka mig att Dunlop's nya, SportSmart, passar dig alldeles utmärkt ;)

180/55 17".... Kollase på dunlops hemsida där "rekomenderades" sportsmart.... Hur många mil kan man få ut ur dom? Orginal Qualifier höll ca:700 varav 100 va inkörning..

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Japp, det var där jag beställde. Lär ju inte hitta billigare någon annan stans.

Hoppas de levererar snabbt bara. Vill ju ut och åka i det här (förutom idag) härliga sommarvädret!

La in beställningen på en söndag kväll och på fredagen ringde postbilen på dörren, inte världens snabbaste frakt men helt ok för mig :tummenupp

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
La in beställningen på en söndag kväll och på fredagen ringde postbilen på dörren, inte världens snabbaste frakt men helt ok för mig :tummenupp

Ahh ok, tack då vet jag lite vad jag kan förvänta mig. Men är de billigast får man väl räkna med att de inte även är snabbast. Jag la in beställningen idag, så jag får väl räkna med att det dyker upp på måndag då.

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
180/55 17".... Kollase på dunlops hemsida där "rekomenderades" sportsmart.... Hur många mil kan man få ut ur dom? Orginal Qualifier höll ca:700 varav 100 va inkörning..

700mil på ett Qualifier, är inte det ett mjukt bandäck :confused:
Alla har nog olika körsätt, fick ut 400mil på ett Michelin pilot power CT2.
Dunlop D-208 höll 300mil och Road-2 fick jag ut 500mil, hoppas roadsmart ger minst 500mil så är jag nöjd :)
Kör bara gata..........och det kostar att åka hoj.......:tuttar

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
La en beställning på dexon.se på ett Sportsmart, söndag kväll. Idag fick jag ett sms om att det finns att hämta. Billigast och snabbast verkar de vara just nu :tummenupp

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
700mil på ett Qualifier, är inte det ett mjukt bandäck :confused:
Alla har nog olika körsätt, fick ut 400mil på ett Michelin pilot power CT2.
Dunlop D-208 höll 300mil och Road-2 fick jag ut 500mil, hoppas roadsmart ger minst 500mil så är jag nöjd :)
Kör bara gata..........och det kostar att åka hoj.......:tuttar

Jo det är nog det :p så hårt kör jag... Hehe då blir nog sportsmart kanon ;)

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag har funderat på hur det funkar med att ett däck är snabbare än ett annat på en viss bana? Det måste väl ändå bero på föraren och hur mycket han vågar hålla i? Så länge det inte handlar om rena släpp?!

Hur resonerar man? Jag vet ärligt talat inte, men har funderat på det...

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Själv har man en fundering angående inkörning av däck. Enl Dunlop ska jag köra in däcket under ca 160 km. Iom detta så kommer inte kanterna på däcket att vara slitna.
Innebär detta att när jag sedan kör en bandag så är däcket fortfarande halt ut mot kanterna?

En annan fråga: Någon som vet en site för rek däckstryck på bana för Dunlop Sportsmart?
Fursten kanske?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...