Läste ett test av en hoj med Sportmax Sportsmart II i Fast Bikes. KTM 1290 testad i England med utetemperatur ca +3C. Det gick inte att få upp den på bakhjulet. För bakhjulet bara spann loss. Efter 3 st 100metersrepor med spinnande bakhjul stannade man och gjorde en burnout. Efter den var däcket så varmt så det gick att wheela. Men egentligen säger det här kanske inte så mycket om Sportmax Sportsmart II utan mera att friktionen på "sportdäck" nu på vårkanten är lägre än på sommaren.
Så det behöver inte vara grus på vägen för det ska släppa.
Någon som testat Sportsmart 2? är de samma 1.9/2.1 i kalltryck på dem?
...lät som att 2orna inte har ntec-tjofräset som var själva grejen med att köra dem på lägre tryck bak speciellt...?
Jag åker vidare på gamla sportsmarten och låter er testa vidare.
Låter som vettig temp, kanske i underkant fram och överkant bak men rätt ok såvitt jag förstår. Optimal arbetstemp på dem ska väl vara runt 50-70 grader? 80 är för varmt iaf, det har jag testat och då är de halkiga.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |