Duscha med skinnställ, bra eller kass??

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu har jag precis klivit ur duschen och slitit av mig skinnstället :)

Gjorde en herrans massa gymnastikövningar och även efterliknande av sittposition på mc, stället blev plötsligt rörligt som en mysdress, nu får jag nog plats med ryggskyddet också :tummenupp

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
fogerty skrev:
Nu har jag precis klivit ur duschen och slitit av mig skinnstället :)

Gjorde en herrans massa gymnastikövningar och även efterliknande av sittposition på mc, stället blev plötsligt rörligt som en mysdress, nu får jag nog plats med ryggskyddet också :tummenupp

Nämen grattis!
Var känslan som du drömt om hela vintern? :hihi

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Hmmm, jag provade mitt skinnställ idag och det var inge skoj alls. Det är på tok för litet, spec över lår och bröst. Det var redan lite för tajt i slutet av förra sesongen och jag har ju inte blivit mindre över vintern, tyvärr. Har lite funderingar på att bada med stället men mitt ställ har några år på nacken. Tror ni det kan tänja sig en aning till eller är det kört?

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Färgar det inte av sig så man blir zebra-färgad över kroppen några veckor efteråt ? Dragkedjorna brukar väl bli fasligt kärva efter ett bad ?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Evil M skrev:
Hmmm, jag provade mitt skinnställ idag och det var inge skoj alls. Det är på tok för litet, spec över lår och bröst. Det var redan lite för tajt i slutet av förra sesongen och jag har ju inte blivit mindre över vintern, tyvärr. Har lite funderingar på att bada med stället men mitt ställ har några år på nacken. Tror ni det kan tänja sig en aning till eller är det kört?

du får följa med mej till viktväktarna på ons, jag har varit med i 2 v och gått ner 3,5 kg :tummenupp :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kan man duscha ett par stövlar på samma sätt..?
De är äckligt svåra att knäppa.... Tycks vara omöjliga att töja också..
:3freak

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
fogerty skrev:
Har precis köpt mig ett rejsställ till bra pris. Fick rådet att kliva in i duschen med stället och tänja och även gå runt med det blött ett tag för att senare impregnera det när det nästan torkat.

Nån annan som gjort på detta vis??
Jag gör det innan varje säsong... duscha, smörja in innan det är helt torrt, sen sitter det som ditt eget skinn. Ett tips bara, se till att axelskydden inte glider från klädhängaren, skinnet töjs väldigt konstigt där då.

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Rooki skrev:
1823193 Hehe jag har samma problem med bollarna!! :3freak
men jag har nån form av strech tyg i dom partierna,, men när man står upprätt så kan man ju lika gärna stå naken,,, man ser ju hela paketet med pinne och bollarna på var sida om skarven :lol
funderar på att lämna in det till nån skräddare å fråga om han kan fixa mit bollproblem :D

Hehe.. Är det bara vi killar som lider av detta? Eller har tjejerna problem med kameltår?

:tungan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sitter nu i skinnstället och tänjer det lite, drar mig lite för att duscha då det bara är vid magen det sträcker sig. Ska man bara duscha jackan då eller?

Det dumma är att jag måste byta dragkedjan som delar på stället också. Va fasen går en ordentlig dragkedja på + jobbet?

Just ja! är det någon som känner till nån bra skräddare norr om stockholm typ Täby, Uppl Väsby eller nåt? :Bugar

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...