Kul med en dyktråd!
Tog ow+aow -95, slutat logga så vet inte riktigt hur många dyk längre. Efter jag köpte undervattenshus till kameran så kändes de inte lika kul att logga, allt finns på bild iaf.
Dyker nikel också eller? Hälsa han från mig
Vilka härliga bilder! Nu vet jag vad jag har att se fram emot!!!
Nikel har inte dykcert, men jag tror att han är lite sugen på att ta...
Ska man dyka på Koh Tao får man passa sig för "Trigger fish", då dykare som spelar in filmer provocerar Trigger fish att anfalla, bara för att få en snygg film, så händer det att de attackerar även när de inte ska. När vi var nere var det en instruktör som fick sy 28 stygn i ansiktet efter han blev biten =/
Ja, ibland så lägger sig människan i lite för mycket... Jag ser det som att vi är gäster där nere. Dumt att störa den naturliga balansen!
Högsta utbildning Divemaster (jobbar dock inte med det längre, roligare att få dyka själv)
Har dykt Sverige, Norge, Indonesien, Thailand, Egypten, i Februari åker vi till Florida/mexico i en månad och blandar lite nöjespark med hajdykningar och lite grottdykning (Y).
De bästa dyket jag gjort hittills är nog i Egypten där det kom en flock med delfiner som var väldigt närgångna. Annars är nog Lembeh (indonesien) De bästa dykstället. Helt jävla otroliga fiskar som du knappt kan se någon annan stans. Är man på ytan kan man verkligen tror att man är på en soptipp (fast på boendet var det otroligt vackert) men när man kommer ner är det bara helt underbart. Annars tycker jag vakdyk är de mest intressanta dyken så nästa år kommer det att bli teknisk utbildning och sen en ålandresa.
Låter fantastiskt!! Vilken typ av haj har du dykt med?