andersbrink
hasenfrasen
brallan skrev:ja att jag måste upp i bänk med cykeln hade jag räknat med ! sån tur är så bor jag inte långt ifrån ett garage med just en fint liten testbänk
har suttit och läst på en hel drös med hemsidor om just detta med ombestyckning och så och de flesta skriver just att de rekomenderar 122 munstycken och flytta upp nålen 2steg, men det innebär ju att jag måste byta mina nålar då de inte är justerbara eller är det shimms som gäller ?
Huvudmunstycken ställer du in i bänk, fram tills dess kan du/vi bara spekulera.
Trottelnålarna ställer du in på landsväg, dvs kollar på färg och bränsleförbrukning och körbarhet. Shims (små brickor för M2.5 eller M3 skruv) funkar om de inte har C-clips. För gatbruk ska trottelnålarna ska vara så klent inställda att den knappt går jämt när du kör i 70 (om nu inte choken används) när motorn är kall (dvs de första 60 sekundrarna). För race... spelar det inte roll om den är lite fet - men stiften slaggar igen lättare om man fis-kör.