Dynojet????

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Är det värt det?
blir det någon mer effekt?
Fördelar nackdelar?

Jag har en monster med sportluftfilter (KN) men kan tyvärr inte köra med det helt öppna luftburks locket vilket gör att man går mista om en massa grymt insugs ljud!
När jag pröva med den öppna ramen så fick den för mycket luft och gick som en tysk imoprterad budbil!
Kan det vara värt att dynojetta mitt minster?

Tacksam för svar...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
K/N filter hjalper sallan. Och du maste dynojet'a hojjen for att komepensera all extra luft som K/N'et slapper in.

Du kommer fa battre drag i hojjen.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Skippa Dynocrappet och bestycka om förgasarna själv istället, köp lite munstycken hos din lokala handlare och labba.
 

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Sprint RS
OLJEKYLD GSXR skrev:
Skippa Dynocrappet och bestycka om förgasarna själv istället, köp lite munstycken hos din lokala handlare och labba.

Precis, enligt allt det man kunnat läsa om "egna erfarenheter" de sista åren, i olika forum etc, så är det bara till vissa modeller som K&N filter ger bättre flöde.
Dynojet ger inte bättre effekt i sig, men kan till vissa modeller ge en aningen snabbare gasrespons (då returfjädrarna till trottlarna är mjukare).
Bättre att bara satsa på en noggrann justering av ventiler och förgasare, samt spara en del pengar på köpet.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Swedie skrev:
K/N filter hjalper sallan. Och du maste dynojet'a hojjen for att komepensera all extra luft som K/N'et slapper in.

Du kommer fa battre drag i hojjen.

Hej!
Jag ska på o montera ett Akrapovic helsystem på min 00:a R1:a.
Killen sa att jag behöver ett kN filter samt dynojet kit.
Dock hade han nån hemliga tricks,tror han använder dynojet nålarna o sen orginal trottel fjädrar...inte säker.Vet ej mer vad där ska ändras typ munstycke,har oxå en viss skeptis till dynojet då man hör många säga att det räcker o labborera med olika munstycken osv.
Nån där ute som har erfarenheter av det på R1:an o vad har ni fått för resultat.
Mvh Peter
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top