Dynojet????

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Är det värt det?
blir det någon mer effekt?
Fördelar nackdelar?

Jag har en monster med sportluftfilter (KN) men kan tyvärr inte köra med det helt öppna luftburks locket vilket gör att man går mista om en massa grymt insugs ljud!
När jag pröva med den öppna ramen så fick den för mycket luft och gick som en tysk imoprterad budbil!
Kan det vara värt att dynojetta mitt minster?

Tacksam för svar...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
K/N filter hjalper sallan. Och du maste dynojet'a hojjen for att komepensera all extra luft som K/N'et slapper in.

Du kommer fa battre drag i hojjen.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Skippa Dynocrappet och bestycka om förgasarna själv istället, köp lite munstycken hos din lokala handlare och labba.
 

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Sprint RS
OLJEKYLD GSXR skrev:
Skippa Dynocrappet och bestycka om förgasarna själv istället, köp lite munstycken hos din lokala handlare och labba.

Precis, enligt allt det man kunnat läsa om "egna erfarenheter" de sista åren, i olika forum etc, så är det bara till vissa modeller som K&N filter ger bättre flöde.
Dynojet ger inte bättre effekt i sig, men kan till vissa modeller ge en aningen snabbare gasrespons (då returfjädrarna till trottlarna är mjukare).
Bättre att bara satsa på en noggrann justering av ventiler och förgasare, samt spara en del pengar på köpet.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Swedie skrev:
K/N filter hjalper sallan. Och du maste dynojet'a hojjen for att komepensera all extra luft som K/N'et slapper in.

Du kommer fa battre drag i hojjen.

Hej!
Jag ska på o montera ett Akrapovic helsystem på min 00:a R1:a.
Killen sa att jag behöver ett kN filter samt dynojet kit.
Dock hade han nån hemliga tricks,tror han använder dynojet nålarna o sen orginal trottel fjädrar...inte säker.Vet ej mer vad där ska ändras typ munstycke,har oxå en viss skeptis till dynojet då man hör många säga att det räcker o labborera med olika munstycken osv.
Nån där ute som har erfarenheter av det på R1:an o vad har ni fått för resultat.
Mvh Peter
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top