Dynorun sida?

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jerka E skrev:
Nån som vet nån bra sida med dynoruns samt tips om Dynokitning?

Du skall inte ha nåt Dynokit på en gammal GSX, du skall ha Mikuni RS36!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
gixxer_1255 skrev:
Du skall inte ha nåt Dynokit på en gammal GSX, du skall ha Mikuni RS36!

Mikuni roundslide 33'or passar ännu bättre. Originalinsuget är ju bara 32 mm på GSX-topparna. RS36'orna gör bara att den blir lite mer svårkörd.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Well, här på hjälpforumet är det nog knappast någon som säljer förgasare. Möjligen i "Köpes/Säljes" forumet. :D
 

Jerka E

PMC
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Gsx1100
andersbrink skrev:
Well, här på hjälpforumet är det nog knappast någon som säljer förgasare. Möjligen i "Köpes/Säljes" forumet. :D
Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris. :D
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jerka E skrev:
Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris. :D

Du behöver inte kitta originalarna. Ett Dynojet-kit gör varken bu eller bä för din motoreffekt, egentligen. Vad du vill göra är att ställa in dina originalförgasare så att du får ut mest effekt, det gör du på en Dynobänk. Dyno-operatören byter då huvudmunstycken tills du får max effekt. Vill du har lite fetare mellanregister, höj då bara trottelnålen genom att sänka C-clipset ett eller två snäpp. Har du inget ställdbart C-clips på trottelnålen - montera en liten M3 bricka under trottelnålen för att justera nålhöjden.

Dvs, lägg pengarna på en riktig bänkning istället för ett Dynocrap-kit. Det blir t.o.m. billigare!

http://www.ncracing.com/ är billiga på att bänka hojar. Dom är inga duvungar utan trimmar själv sin turbohojar som dom kör med i dragracingklassen Pro Street Bike. Dom köpte Dynobänken för två månader sen så dom behöver alla uppdrag dom kan få - eftersom de än så länge är så pass okända på den marknaden.
 

Jerka E

PMC
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Gsx1100
Tackar!Jag har haft på känn att dynokitten inte e värda pengarna. Jag har original 125 munstycken,hur mkt ska jag gå upp tycker du?Det sitter ett helsystem på+K&N i burken.Jag tänker nog byta munstycken själv å åka å bänka den sen.Eller?
andersbrink skrev:
Du behöver inte kitta originalarna. Ett Dynojet-kit gör varken bu eller bä för din motoreffekt, egentligen. Vad du vill göra är att ställa in dina originalförgasare så att du får ut mest effekt, det gör du på en Dynobänk. Dyno-operatören byter då huvudmunstycken tills du får max effekt. Vill du har lite fetare mellanregister, höj då bara trottelnålen genom att sänka C-clipset ett eller två snäpp. Har du inget ställdbart C-clips på trottelnålen - montera en liten M3 bricka under trottelnålen för att justera nålhöjden.

Dvs, lägg pengarna på en riktig bänkning istället för ett Dynocrap-kit. Det blir t.o.m. billigare!

http://www.ncracing.com/ är billiga på att bänka hojar. Dom är inga duvungar utan trimmar själv sin turbohojar som dom kör med i dragracingklassen Pro Street Bike. Dom köpte Dynobänken för två månader sen så dom behöver alla uppdrag dom kan få - eftersom de än så länge är så pass okända på den marknaden.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Låt den som bänkar bestycka om förgasarna. Jag skulle hellre ha använt originalluftfiltret eftersom originalförgasarna är designade för just det insugsmotstånd som den filtertypen åstadkommer. Oftast är originalförgasarna väldigt fett bestyckade från fabrik så det är inte helt omöjligt att 125 är det som är den optimala storleken.
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top