Jerka E
PMC
Nån som vet nån bra sida med dynoruns samt tips om Dynokitning?
Rundningsmärke skrev:
Jerka E skrev:Nån som vet nån bra sida med dynoruns samt tips om Dynokitning?
gixxer_1255 skrev:Du skall inte ha nåt Dynokit på en gammal GSX, du skall ha Mikuni RS36!
Ja men är det nån som har nåra fuggar att sälja till mig dååå?gixxer_1255 skrev:Du skall inte ha nåt Dynokit på en gammal GSX, du skall ha Mikuni RS36!
Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris.andersbrink skrev:Well, här på hjälpforumet är det nog knappast någon som säljer förgasare. Möjligen i "Köpes/Säljes" forumet.
Jerka E skrev:Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris.
Jerka E skrev:Jag har sökt med ljus å lyckta efter Rs36or men icke!Därför ska kitta originalarna tills jag hittar några 36or till vettigt pris.
andersbrink skrev:Du behöver inte kitta originalarna. Ett Dynojet-kit gör varken bu eller bä för din motoreffekt, egentligen. Vad du vill göra är att ställa in dina originalförgasare så att du får ut mest effekt, det gör du på en Dynobänk. Dyno-operatören byter då huvudmunstycken tills du får max effekt. Vill du har lite fetare mellanregister, höj då bara trottelnålen genom att sänka C-clipset ett eller två snäpp. Har du inget ställdbart C-clips på trottelnålen - montera en liten M3 bricka under trottelnålen för att justera nålhöjden.
Dvs, lägg pengarna på en riktig bänkning istället för ett Dynocrap-kit. Det blir t.o.m. billigare!
http://www.ncracing.com/ är billiga på att bänka hojar. Dom är inga duvungar utan trimmar själv sin turbohojar som dom kör med i dragracingklassen Pro Street Bike. Dom köpte Dynobänken för två månader sen så dom behöver alla uppdrag dom kan få - eftersom de än så länge är så pass okända på den marknaden.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|