Dyra Gotland "Ring"

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Jag o några grabbar skall åka till ön o köra hoj på Gotland ring i helgen. :krama

Vi tänkte komma så billigt undan som möjligt och har turen att ha en polare med stuga ganska nära banan :krama, så login är nästan gratis, nu till skiten!

Resa med 1hoj, en människa, med den billigaste biljetten tur o retur. (ner fredag hem sön) över helgen bara, lite snabbt sådär för nöjet att köra lite bana. 954kr. då utan avbokning o annat skit, bara det billigaste.

Ok det är taget! men sen kommer ban-kostnaden på 900 fucking kronor.

Nu tycker man att det börjar kosta lite kosing, men ok! det är kul att komma iväg lite med grabbsen o köra lite......

JOJO!!! NU skall det betalas en medlemsavgift på.! " Membership in Gotland Ring Motor Sport Club (390 SEK / year) is mandatory for participation in public driving.
The membership fee can be paid at the track during the event." :arsele

Medlemsavgifter 2009
1/1 t.o.m. 31/12 - 390 SEK
Vid betalning av medlemsavgift direkt på Gotland Ring tas en administrativ avgift om 50 SEK ut. :gnissla

Car and Motorcycle (driving with your own vehicle):

5-6 hr event - 900 SEK / participant
2-4 hr event - 600 SEK / participant

Så min lilla resa för att köra nån tims på banan GOTLAND RING blir:

2249kr ev+50 i admin.
Då är inte mat o bensin med räknat, vill inte tänka på att hasa omkull!

Ska de va så djävla dyrt! :va

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Je eju för fan äldre än dig!! så jag kan ju byta dina blöjor om du är snäll!?:krama

din ålder är inte utskriven på din sida...så jag antar att du ljuger och egentligen är en hormonstinn 22-åring som just tagit mc-kortet och sålunda borde dra tillbaka till skogs till bmx polarna...:näsblod

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jag o några grabbar skall åka till ön o köra hoj på Gotland ring i helgen. :krama

Vi tänkte komma så billigt undan som möjligt och har turen att ha en polare med stuga ganska nära banan :krama, så login är nästan gratis, nu till skiten!

Resa med 1hoj, en människa, med den billigaste biljetten tur o retur. (ner fredag hem sön) över helgen bara, lite snabbt sådär för nöjet att köra lite bana. 954kr. då utan avbokning o annat skit, bara det billigaste.

Nu tycker man att det börjar kosta lite kosing, men ok! det är kul att komma iväg lite med grabbsen o köra lite......

JOJO!!! NU skall det betalas en medlemsavgift på.! " Membership in Gotland Ring Motor Sport Club (390 SEK / year) is mandatory for participation in public driving.

Medlemsavgifter 2009
Vid betalning av medlemsavgift direkt på Gotland Ring tas en administrativ avgift om 50 SEK ut. :gnissla

2249kr ev+50 i admin.

Drygt två tusen pix för att få tillgång till en riktigt trevlig bana i sex timmar... Tycker du att det är dyrt?

Vad tror du det kostar att driva runt en motorbana som ett företag?

Sedan att biljetterna för resan dit är dyra, tycker du att det har med banhyran att göra?

Det är lika sjukt som om jag skulle räkna på vad det skulle kosta mig att ställa hojen på en lastbil ner till Nürburg ring, addera kostnaden för att köra, och sedan räkna ihop summan och gnälla på ett internetforum för att det är så jävla dyrt att köra på Ringen...

900 spänn för sex timmar på Gotland Ring, kom igen... :rolleyes:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
personligen tycker jag inte att 900 i banavgift är så jäkla dyrt faktiskt... finns ju de bankörningar som kostar mer.
Sen kan du ju inte beskylla Gotland Ring för att båten över är dyr, det är ju ett helt annat bolag... för skall man räkna in sånt så kan man sitta här och klaga över att det är såååå dyrt att köra på Nürnburgh Ring också.

Men blir det inte billigare om ni slänger på ett släp på en bil och tar 2-3 hojar på det viset?

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
din ålder är inte utskriven på din sida...så jag antar att du ljuger och egentligen är en hormonstinn 22-åring som just tagit mc-kortet och sålunda borde dra tillbaka till skogs till bmx polarna...:näsblod

Är du alkoholist!? :arsele

Du antar fel.

Får se om tråden spårar ur nu! :arsele

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
900 är ju billigt med tanke på att du har 1,5 pass á 20 minuter i timmen i snitt.
I vanliga fall brukar det oftast va 1 pass i timmen. Så sluta gnäll o slanta upp. Annars får du väl simma över med hojen på släp på en fin flotte som du snickrat ihop av drivved du hittat om det råkar va för dyrt för dig.

stockholmare...ni upphör aldrig att förvåna

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Kan hålla med om att 1300kr för 6h nöje är snuskigt dyrt.
Men majoriteten av folket på forumet verkar ju skit pengar så de kanske vill donera dig lite om de anser det vara billigt nöje.

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Drygt två tusen pix för att få tillgång till en riktigt trevlig bana i sex timmar... Tycker du att det är dyrt?

Vad tror du det kostar att driva runt en motorbana som ett företag?

Sedan att biljetterna för resan dit är dyra, tycker du att det har med banhyran att göra?

Det är lika sjukt som om jag skulle räkna på vad det skulle kosta mig att ställa hojen på en lastbil ner till Nürburg ring, addera kostnaden för att köra, och sedan räkna ihop summan och gnälla på ett internetforum för att det är så jävla dyrt att köra på Ringen...

900 spänn för sex timmar på Gotland Ring, kom igen... :rolleyes:

Jag läser vad du skriver och tycker att "ringen" är den roligaste banan i landet att köra, Klart man skall betala en banhyra. MEN att proppsa på att man måste vara medlem i en specifik klubb för att få åka på banan är inte ok!. Förra året så var det samma regler som gällde men då fick man rabatt på banhyran, i år är det dyrare och ingen rabatt!.
Skulle inte "ringen" tillsammans med Destination Gotland kunna orda med ett "paket" (billigare) Då skulle fler åka oftare o banan skulle tjäna mer pengar...

Nu till ett dåligt ex. Om du går på Bajens hemma match så måste du bli medlem i bajen klubb för att komma in på arenan när du håller på örgryte!?? :rolleyes:

900 är ju billigt med tanke på att du har 1,5 pass á 20 minuter i timmen i snitt.
I vanliga fall brukar det oftast va 1 pass i timmen. Så sluta gnäll o slanta upp. Annars får du väl simma över med hojen på släp på en fin flotte som du snickrat ihop av drivved du hittat om det råkar va för dyrt för dig.

Du som kommer ifrån landet kanske kan snickra den åt mig då jag inte vill bli smutsig! :krama

Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
åk till bulten och lägg bombvarv där istället!

Medlemsavgifter 2009

2249kr ev+50 i admin.

schizophrana

Guest
Skulle inte "ringen" tillsammans med Destination Gotland kunna orda med ett "paket" (billigare) Då skulle fler åka oftare o banan skulle tjäna mer pengar.

Destination Gotland är kända för att suga ut så mycket pengar som möjligt ur folk, prisdebatten för övergång fastland-ön och vice versa har gått het på gotland sen länge nu och dom tycker dom har pressat ned tillräckligt (vilket som förvisso har, men mest kännbart för gotlänningar) så att dom skulle sänka ytterliga några priser är rätt otänkbart.
Dessutom känns 900 spänn inte speciellt dyrt med tanke på vad allt annat kostar på gotland, har man lagt sig med en dyr sport så får man räkna med att betala.

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03

Muahahahahahahahahahaha.........
Terje är ju för fan överlevare tranad av SSg ala John Rambo......
Han skulle kunna klara det.....:D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...