Dyra jäkla Sthlm, behöver jobb i Linköping!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
I skrivandes stund sitter jag och kolla lägenheter i Linköping och kan inte hjälpa att hakan faller till golvet ett antal gånger. Det är ju så billigt jämfört med Sthlm..!

Om man skulle ta och flytta kanske.. nära till Sviestad får man ju. Perfekt om jag skall ta licens och sluta köra gata. Någon som kan tipsa eller erbjuda jobb i Linköping? :Bugar

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Bikerbitch skrev:
I skrivandes stund sitter jag och kolla lägenheter i Linköping och kan inte hjälpa att hakan faller till golvet ett antal gånger. Det är ju så billigt jämfört med Sthlm..!

Om man skulle ta och flytta kanske.. nära till Sviestad får man ju. Perfekt om jag skall ta licens och sluta köra gata. Någon som kan tipsa eller erbjuda jobb i Linköping? :Bugar

Hörruduru, Falkenberg är inte så pjåkigt heller;) Vi har ju egen bana, samt nära till Knutstorp, Anderstorp (ca 1 timme) och helt ok avstånd till både Mantorp och Linköping om man vill åka dit nångång! :tummenupp

Just d ja...vi har hyffsat nära till Kinnekulle oxå!:)

Last edited:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Jä jä!!

I skara köppte jag en insatslägenhet på 64kvm för 20k och det var ändå i centrala delen, månadshyra på 3000:-
och det finns bana här (kinnekulle)

Slå det.. :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Falkenberg hade isåfall blivit för din skull ;)
Glömde väl kanske nämna att Linköping är bra för det tar bara 1½-2 timmar till Sthlm om man skall hälsa på.

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Bikerbitch skrev:
Falkenberg hade isåfall blivit för din skull ;)
Glömde väl kanske nämna att Linköping är bra för det tar bara 1½-2 timmar till Sthlm om man skall hälsa på.

Hehe..du e go du!:) Men visst...flyttar du till Linköping så tar d ju "bara" 3 timmar för dej att komma ner till Falkenberg å hälsa på vid tillfälle! :tungan

Håller tummarna för att du får napp på jobbfronten i Linköping! :tummenupp

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
...bör dock tilläggas att priserna på lägenheter/hus aldrig varit högre i Linköping än just nu.

Förra "haussen" var cirka 1990, då folk lånade vilt och köpte, för att sedan knappt "ha råd" att sälja när dippen neråt kom i mitten på 90-talet. (En av mina grannar "tappade" cirka 100.000:-.)

Prisrusningen från slutet av 90-talet har varit grym, men alla är lika övertygade idag (som 1990) att det aldrig kommer att sjunka igen...vi får väl se.

Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Kom igen

hehe Jannica du vet att det bara är å flytta ner som gäller

Allt är ju bättre i Linköping har du ju sett nu under helgen ;)

Hoppas du finner lya (det ska inte vara något problem alls) samt jobb (kan va lite svårare men de fixar en tös som du galant) ;)

/oXydex

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjejen hyr en egen kåk på kinnekulle ca 3 km från banan. 140 kvm. Fräscht. El, värme och gräsklippning (!!!) ingår. 1800:- / mån. Ingen insats..

Så det du ;)

- Johan

stony skrev:
Jä jä!!

I skara köppte jag en insatslägenhet på 64kvm för 20k och det var ändå i centrala delen, månadshyra på 3000:-
och det finns bana här (kinnekulle)

Slå det.. :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
mr_rockster skrev:
Tjejen hyr en egen kåk på kinnekulle ca 3 km från banan. 140 kvm. Fräscht. El, värme och gräsklippning (!!!) ingår. 1800:- / mån. Ingen insats..

Så det du ;)

- Johan
Har även acceptabla avstånd till Karlskoga, falkenberg, linköping etc...

- Johan

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Bikerbitch skrev:

Säger bara så här: Lägg ner planerna om att flytta hit. Linköping suger stenhårt!! Jävla skitstad :mad:

Last edited:

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
jag betalar bara 3500 för 21kvm utan kök i sthlm! så har jag ju ioförsig lön på ca 6900 10 månader om året iaf... tänk om man kunde ha råd med sin livsstil =)))

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
mr_rockster skrev:

Så det du ;)

- Johan

Shit... det var helt klart överkomligt, Dock är det långt att gå till/från krogen och jag antar att bredband saknas :tungan

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Om du har allvarliga planer på att flytta kan du ju höra av dej, har några kontakter i bostadsbranschen iaf... jobb kan va svårt... lägg ut ett CV så man ser vad du kan(?) :D

Sen beror det lite på vad hyra får va osv osv.... eller insats, känner flera st (bla 1 här på mitt jobb) som ska sälja i dagarna

//håkan

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Självklart ska du flytta hit! Hör av dig om du vill ha hjälp med en lägenhet, annars har jag ett rum ledigt :D

Farbror Bosse

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Honda Fireblade
Re: Flytta till Linköping

Bikerbitch skrev:

Jag jobbar som teamledare på Manpower Solutions (contact Center, försäljning & kundtjänst) och kan kanske ordna något åt dig. Skicka ett PM med din CV, så återkommer jag med mer information. :tummenupp

Mvh Mattias

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...