Dyra mc-firmor?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Vi har ju en sån anläggning här i stan..
De riktar ju sig uppenbarligen mot de som vill kunna köpa allt under samma tak och få en "personlig säljare" på allt från hoj till handskar. Ser man på inredningen så är det ju inte snabba deals och bra priser utan snarare "här kan du köpa en ny livsstil".

Klart att de kan passa på och ta extra betalat då. De som kommer dit är väl införstådda på att det kommer att kosta och det är ju värt det eftersom de får köpa från affär och inte behöver krångla med privatpersoner :3freak

precis så känns det hos dem.

väldigt spridda åsikter, så många som är toknöjd med dom, men oftast är de personer som köper nytt o dyrt av dom och dom verkar bli behandlad på ett annat sätt, senare med när de gäller inbyten och köpa nästa dyra grej.

ah! de funkar ju tydligen för dom och de är kul de går bra för nån nu för tiden,
man kan inte vara arg på folk för att man tycker dom tar för mycket betalt,
men jag håller mig därifrån.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Väldigt olika från handlare till handlare vad dom ger inbyte ... min gamla B-king strålande exempel

handlare 1 erbjöd 60k , jag var spekulant på en ny osåld några år gammal hoj .... visste inte om jag skulle skratta eller gråta (hojen jag ville köpa stog ett halvår till i hallen för att sedan sänkas i pris ännu mera )

Handlare 2 gav 80 (eller var det 83 , kommer inte riktigt i håg) i inbyte vid köp av en ny hoj (som ej stått osåld några år med torra däck å skit ) .... kan säga att kingen gick nåra veckor senare för en bit över 90k ... alla nöjda och glada

Har inte ens besökt handlare 1 sen dess... fast jag är gammal stamkund (samt Kingen köptes ny och servades,vinterförvarades osov hos dom , så ville dom rövknullas med extremt skambud och dumförklaring )

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Klart att ett företag vill ha så hög marginal som möjligt på en produkt de säljer.
Sen är det upp till kunden att avgöra om priset är skäligt eller inte.
Möjligheten att pruta finns ju alltid där, och går det inte att komma överens om priset är det ju säljarens förlust som inte får sälja.
Självklart kommer det att störa mig om jag hittat en hoj jag vill ha, men inte får ett pris jag är villig att betala.

Men jag resonerar som så att det inte är jag som förlorat något, utan säljaren då de står kvar med en osåld hoj, och chansen att jag ska komma tillbaka som kund har minskat drastiskt.
Jag har ju mina pengar kvar att spendera någon annan stans. :hihi

Att bli förbannad på höga priser är bara dumt, det är ju inte så att någon tvingar en att köpa hoj.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fast vad vet jag lixom typ nada koll på vad nått e värt å så. Mitt senaste inköp var en kolfiberorgie producerad i 30 exemplar utan regpapper:dummer
2002-ktm-660-sms.jpg

Lite OT här men den där är fett snygg!!!!!!!!! :D

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
Och vad mer exakt vill du ha sagt med detta?

Att du inte var nöjd med det inbytespris de erbjöd och att du minsann lyckades sälja cykeln för mer pengar på blocket. Är det inte just så företag som säljer beggade fordon arbetar? Lever på marginalen mellan vad man erbjuder i inbyte och vad man tror sig kunna sälja cykeln för...:va:va:va

Och när det kommer till den överprisade GSXR så får du gärna visa mig var man kan köpa en schyst k2 för 20-25kkr. Jag hittar 6st GSXR 600-1000 av relevanta årsmodeller på blocket. 2st för 25kkr, vurpade lik med hemlackade kåpor. 2st privata säljare i rimligt skick för 27-28kkr. 3st hos handlare för 29-33kkr. Och en nisse som gör en intressekontroll på 32kkr. Fast det är säkert så att priserna sjunker i takt med att våren kommer....

Har du ens läst inlägget ovanför mitt? :va ( och ja jag är fullt medveten hur en handlare jobbar eftersom jag har jobbat åt en... )

Råkat ut för andra firmor som erbjuder 40 % lägre pris än ett normalt marknadsmässigt pris( hojen blev såld tämligen omgående ) i inbyte?

Absolut inga problem! Bara hålla utkik och ja. Priserna brukar vara högre såhär på våren, men det vet du ju. Ser att 600 an fortfarande ligger kvar på deras hemsida... :tungan

Last edited:

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
kollade på en fz1 för ett tag sen på blocket, och mailade butiken där ja för övrigt hade köpt min mt-07a. och frågade om dom kunde göra en värdering på min mt-07a om ja bytte in den hos dom och ifall det gick att göra något med priset på fz1an som låg på 60kkr, fick inte ens ett svar....

senare så mailade jag igen och till slut så ringde dom upp mig istället för att maila. dom värderade min hoj till 47kkr och sa att ja lika gärna kunde ta bort helsystemet som sitter på om ja byter in den. dom ger inte många kronor extra för ett system som kostat 6.5k och rullat 200 mil.
jag sa även att det jag max kan lägga i mellan är 10k vid byte. men då va dom inte speciellt intresserade av att byta hoj med mig. jag menar dom hade bara behövt gå ner 3k så hade det blivit affär.
och det är ju jävligt snålt med tanke på att ja tidigare köpt sprillans hoj + hjälm av dom.
fick 53500 för yamahan på blocket efter snabb affär någon vecka senare, men men så är det ju.

mailade även på en annan fz1 sa att ja var intresserad av hojen men måste få provköra (visst det var mitt i vintern men det var 4-5 + ute och regnade. men jag skrev iaf att om det torkar upp samt är några + grader ute så va ja sugen på en provtur så att ja kan avgöra om ja ska byta till radfyra lr inte.
annonsen på hojen har förnyats på blocket, men fortfarande inget svar...

blev ingen fz1 för mig men hade ja fått en okej deal hos butik nr 1 så hade ja haft en nu.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Tja, en handlares enda syfte på begagnatmarknaden egentligen är väl att många uppfattar det som smidigare att göra affär genom dom. Själv sparar jag gärna dom där pengarna för vad som oftast rör sig om några timmars arbete.
Det fanns en nästan exakt likadan fz1 jag köpte för ett par månader sedan hos en handlare i Göteborg som ville ha mer än 15tkr mer än jag till slut gav för min. Fick inte ens svar på mitt mail när jag erbjöd dom ett inbyte på min förra hornet. Bästa pris en handlare ville ta in horneten för var 30tkr, 35tkr om den hade haft ABS sa en. Sålde den sedan själv för 41tkr. Lade som sagt inte ner många timmar, men sparade väl sisådär minst 15tkr på att göra allt själv och handla privat

Raderad medlem 61114

Guest
Ordning och reda :D Stor 2008 mil på info med 4957mil på displayen. Blandade nog ihop årsmodell där också ;)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Den annonsen måste sparas. :tummenupp För med det priset kan Hondan vara borta från Blocket när som helst ! :7peta
Men det skulle inte förvåna mig om det är avsiktligt. För att folk ska ringa och påpeka felet. Om säljarna har lite att göra just nu.
OT:
Motsatsen är det låga priset, På en tid 1960-talet när jag köpte min BMW-R60 för 3000kr och drömmen var en Triumph Bonneville.
Så satte "vännerna" in en annons till Söndags upplagan av Sydsvenskan.
"Bonneville säljes för 995kr. Bråttom, behöver köpa barnvagn. Tel: 123456"
Dom hade ǵift sig på lördagen !

Bifogat

• NorthBike-Honda-849084900kr.jpg
    NorthBike-Honda-849084900kr.jpg
    57.5 KB · Visningar: 128
Last edited:

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Det finns mycket skittrådar här men jag tror den här tar priset!
Vilken idiotisk tråd!

Jag har varit i kontakt med northbike för provkörning, allmänt hojjsnack eller reservdelar till en Honda jag hade, köpte min första utrustning hos northbike.
Dom har verkligen en passion för vad dom jobbar med, jag har varit runt på flera mc butiker i Sverige och tyvärr ingen bemöter en som på northbike.
Sätter du dig på en kolfiberstinnad HP4 för över 200k så kommer säljaren och bara kallpratar även fast man bara drömmer sig bort ofta får du provköra även fast du bara är en drömmare.

Nånting du inte ser är ju vad cykeln säljs för, aha den är 10000kr dyrare på annons men vad såldes den för?
Det vet du inte!
Snacka om att ge ett företag dålig publicitet helt utan anledning!
Du tycker priset är högt, en filur på Systembolaget i Stockholm som aldrig vad jag kan utläsa av denna tråd varit in på butikerna och aldrig pratat pris med dom.
Om en "produkt" på blocket har fel pris så brukar den inte bli såld men northbike har väldigt bra omsättning på cyklarna både nya och gamla, duke R blev såld! Trots att nån vrålade ockerpris.

Det är ju som att hänga ut dig som försäljare på Systembolaget som sålde alkohol till en minderårig för att jag tyckte hon såg ung ut och du kollade inte legitimation.
Du vet inte vad det slutgiltiga "överpriset" blev och jag vet inte hur gammal personerna var.
Låter rimligt?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det finns mycket skittrådar här men jag tror den här tar priset!
Vilken idiotisk tråd!

Jag har varit i kontakt med northbike för provkörning, allmänt hojjsnack eller reservdelar till en Honda jag hade, köpte min första utrustning hos northbike.
Dom har verkligen en passion för vad dom jobbar med, jag har varit runt på flera mc butiker i Sverige och tyvärr ingen bemöter en som på northbike.
Sätter du dig på en kolfiberstinnad HP4 för över 200k så kommer säljaren och bara kallpratar även fast man bara drömmer sig bort ofta får du provköra även fast du bara är en drömmare.

Nånting du inte ser är ju vad cykeln säljs för, aha den är 10000kr dyrare på annons men vad såldes den för?
Det vet du inte!
Snacka om att ge ett företag dålig publicitet helt utan anledning!
Du tycker priset är högt, en filur på Systembolaget i Stockholm som aldrig vad jag kan utläsa av denna tråd varit in på butikerna och aldrig pratat pris med dom.
Om en "produkt" på blocket har fel pris så brukar den inte bli såld men northbike har väldigt bra omsättning på cyklarna både nya och gamla, duke R blev såld! Trots att nån vrålade ockerpris.

Det är ju som att hänga ut dig som försäljare på Systembolaget som sålde alkohol till en minderårig för att jag tyckte hon såg ung ut och du kollade inte legitimation.
Du vet inte vad det slutgiltiga "överpriset" blev och jag vet inte hur gammal personerna var.
Låter rimligt?

Vilket idiotiskt svar! Det finns många idiotiska svar men jag tror att ditt svar tar priset!
Jag har suttit och jämfört deras priser mot andra företag och dom ligger nästan alltid högre i pris än andra företag. Snacka om att vara naiv, jag har inte sagt att dom har dålig service någon gång. Det är inte vad tråden handlar om, faktum är att dom är spottar dig rätt i ansiktet när dom tar ockerpriser för "bra" service! vafan det nu betyder? Får du en klapp på ryggen när du har betalat 10k extra för din hoj? om du tycker att det är värt det så är det ditt val. Siffror ljuger ju inte eller hur? Nu kan du knipa din käft om du inte har något vettigt att säga.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sen är de sjukt annorlunda priser ovanför uppsala. jag köper bilar på firmor neröver då de är billigare än vad privatpersoner är här i trakterna(s-svall) tror de har med utbud att göra.

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
Vilket idiotiskt svar! Det finns många idiotiska svar men jag tror att ditt svar tar priset!
Jag har suttit och jämfört deras priser mot andra företag och dom ligger nästan alltid högre i pris än andra företag. Snacka om att vara naiv, jag har inte sagt att dom har dålig service någon gång. Det är inte vad tråden handlar om, faktum är att dom är spottar dig rätt i ansiktet när dom tar ockerpriser för "bra" service! vafan det nu betyder? Får du en klapp på ryggen när du har betalat 10k extra för din hoj? om du tycker att det är värt det så är det ditt val. Siffror ljuger ju inte eller hur? Nu kan du knipa din käft om du inte har något vettigt att säga.

Hör ju han aldrigt köpt en hoj på northbike... :banana

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Jag fick ner min zx10r från 69 900kr till 63 000 kr. Och fri hemkörning. Så omöjliga lär dom ju inte va. :banana

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Men vad tror ni... Priserna i annonsen är satta för att ta höjd för att kunna ge "bra" inbytespriser. Vad de säljs för i verkligheten har absolut inget med annonspriserna att göra.

Jag köpte en nästan ny snöskoter ifjol - annonspriset var 109.900, sedan nedsatt till 99.900. Jag lade ett bud på 75.000 och fick den för 78.000.

På samma sätt är det med hojar om man handlar vid rätt tillfälle. Och Northbike hade förstås inte sålt en enda hoj om de inte sålt dem till vad folk är beredda att betala.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Har dom kapital nog för att hålla i hojarna så funkar det ju. Man ser ju flertalet hojar från de "dyrare" säljarna som har stått i över året utan att bli sålda och annonserna bara förnyas (oftast utan prisändring) för att inte trilla bort från blocket.

Förr eller senare så kommer ju ngn och köper hojen, men de måste som sagt ha råd att vänta på rätt köpare :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år