Och på att vi betalar för vissa delar genom våra försäkringspremier. Det finns ingen vettig människa som betalar 7 500 kr för en sidokåpa (exempel ovan) om pengarna skall tas ur egen ficka. De enda som betalar sådana priser är försäkringsbolagen - som skickar kostnaden vidare till oss genom höga premier.Freedom skrev:Dock är priset på vissa originaldelar hutlöst dyrt på grund av att det finns sån liten marknad för piratdelar för vissa hojdelar.
Bingo skrev:2299573Och på att vi betalar för vissa delar genom våra försäkringspremier. Det finns ingen vettig människa som betalar 7 500 kr för en sidokåpa (exempel ovan) om pengarna skall tas ur egen ficka. De enda som betalar sådana priser är försäkringsbolagen - som skickar kostnaden vidare till oss genom höga premier.
Swedie skrev:2296731Berätta om vilka produkter ni anser har extremt hög vinstmarginal. Jag har ett exempel. Var och köpte en mutter för styrlagret som är lite aluminium med ett visst gängsnitt. Den kostar väl kanske 50 öre att tillverka.
Gissa vad jag fick betala... jo 260 kr.
Gå till en bilhandlare och kolla vad dom tar. Dom har också nylonförstärkta slangar för bensinAnders R skrev:2296797Kan fylla på med en soppaslang av gummi ca 25 cm med en nylonfläta runt för 285:-. Den borde kosta mindre än en 10:a att tillverka. Så grov att jag inte hittat ngt billigt alternativ.
raiderpatz skrev:lite andra jämförelser: lambda sond till audi V8 kostar 12300:- hos VAG. det är ju inget speciellt med den, biltema tar 400 för samma sak. men som nämnts tidigare, lagerhållning och försäljningsfrekvens påverkar priset.
General E skrev:2300677Det roliga är att audi motsv brukar prata om att lager är dyrt etc, men på något märkligt sätt gäller det inte för biltema? ? ?
Johanjulgran skrev:2300005Gå till en bilhandlare och kolla vad dom tar. Dom har också nylonförstärkta slangar för bensin
Lawner skrev:2494332bromsvätskebehållaren till en r1 98 kostar 400+ moms. 500 ink.
Lite dyrt tycker jag med tanke på att plasten under sadeln kostar 582 ink moms.
Fick en lite förklaring av RN Mc service. -Dom grejerna som går sönder ofta är dyrare än dom som inte går sönders så ofta,då det finns en del reservdelar på lager sedan så blir det dyrt när det inte finns så mycket reservdelar.
Varför kan man köpa ett pirat bromshandtag för 159 när ett orginal kostar 800?
hur fan kan "pirat" bolaget gå med vinst?
Arawak skrev:2494366Vilka säljer pirat kopplings- och bromshandtag?
Arawak skrev:2494366Vilka säljer pirat kopplings- och bromshandtag?
Swedie skrev:2296731Berätta om vilka produkter ni anser har extremt hög vinstmarginal.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|