E-Bay och PayPal?

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -07
Ni som kan dehär med paypal. har registrerat mej nu, Men kört fast här.

Enter the 4-digit PayPal code from your card statement to get Verified and lift your limits..

Var/hur ???

Innebär att om du betalar en dollar (tror det var en dollar) till Paypal så kommer de att dra en dollar från ditt konto/kort och samtidigt kommer det att på ditt kontoutdrag stå en fyrsiffrig "kod" som du på din paypalsida verifierar dig med. Du blir då uppgraderad till en verifierad paypal member vilket i sin tur innebär att du höjer din status (limit och möjlighet till transaktioner ).

Vissa säljare på ebay säger att de enbart säljer till "paypal verified members" (=verified adresses).

Jag gjorde detta för några år sedan och det fungerade klanderfritt, dock har jag för mig att de sedan nån tid tillbaka bara har verifierade adresser till US bosatta.

Tony.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Elektroniska överföringar

Har fungerat ypperligt! Har idag över 100 köp på e-bay och säkert är över 50% betalda via Pay-pal. Men olyckan kan ju alltid vara framme. Kolla säljaren så gott det går. Toyman

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ni som kan dehär med paypal. har registrerat mej nu, Men kört fast här.

Enter the 4-digit PayPal code from your card statement to get Verified and lift your limits..

Var/hur ???

Det är 15kr som dras från ditt konto, dessa 15kr sätts sedan in på ditt PayPal-konto dagen efter och på kontoutdraget på ditt bankkort så står den 4-siffriga koden du behöver.

Kostar alltså ingenting mer än att du flyttar 15kr från ett konto till ett annat.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
ja den koden ser du på kontoutdraget. smidigt med paypal å ebay. Jag har till å med fått pengarna tillbaka av paypal en gång när en taiwanes försökte blåsa mig.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Man ska aldrig börja med ebay :S..
Det är beroendeframkallande o man handlar fan saker såfort man har minsta lilla tråkigt :gnissla
just nu väntar jag på tröjor, ja TRÖJOR, WHY?!?! för 2700 spänn, en jävla massa mer eftersom det såklart kommer fastna i tullen.. (det är nu ni ska säga att man inte behöver tulla på kläder så jag iaf blir lite gladare..)

800cc

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Hoj
04 Suzuki vl800
Man ska aldrig börja med ebay :S..
Det är beroendeframkallande o man handlar fan saker såfort man har minsta lilla tråkigt :gnissla
just nu väntar jag på tröjor, ja TRÖJOR, WHY?!?! för 2700 spänn, en jävla massa mer eftersom det såklart kommer fastna i tullen.. (det är nu ni ska säga att man inte behöver tulla på kläder så jag iaf blir lite gladare..)

Har själv precis beställt nya ljuddämpare på E-bay ifrån usa , finns stor risk att dom fastnar i tullen:gnissla .

Kollade på www.tullverket.se/[/URL] och försökte klura ut vad det skulle kosta om packetet fastnade med det var inte det lättaste. Så det får bli en överaskning vad priset blir tillslut.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Har själv precis beställt nya ljuddämpare på E-bay ifrån usa , finns stor risk att dom fastnar i tullen:gnissla .

Kollade på www.tullverket.se/[/URL] och försökte klura ut vad det skulle kosta om packetet fastnade med det var inte det lättaste. Så det får bli en överaskning vad priset blir tillslut.

Jag brukar räkna på ett tillslag på 40% för att vara på "säkra" sidan..
Det allra värsta med tullen o de är att posten dem idiotjävlarna lägger till 100 spänn i nå jävla hanteringskostnader eller nå sånt...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
annars kan man be säljaren (som jag gjorde) att deklarera varan som "industry products" och då är det bara 3% tullavgift om den fastnar i tullen.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
man kan alltid be de skriva "Gift" men få gör det. Annars är det klart det bästa alternativet

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Har själv handlat saker på Ebay genom paypal för över 15pap dom senaste måndaderna.
beställt bara ifrån Asien och Usa, och England

så det är bara att tuta och köra.

EBAY+Paypal iz tha shiit..

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Men hur är det.... kostar det någon avgift att betala en säljare i USA? Det står att det är gratis.... Får man tramsväxelkurs eller hur är det?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Men hur är det.... kostar det någon avgift att betala en säljare i USA? Det står att det är gratis.... Får man tramsväxelkurs eller hur är det?

PayPal är jättebra och defacto standard för internet betalningar idag. Från deras sajt LINK :

"Signing up for a PayPal account is free and there's no charge to send money. PayPal's low transaction fees are applied when Premier and Business Account holders receive money."

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Har ca 40 transaktioner via ebay m paypal i nästan alla fallen. En gång fick jag en bakaxel som var sprucken, troligen ett misstag men efter ett telsamtal löste det sig och jag blev ersatt, förlorade dock frakten.

Vissa säljare passar på att ta ut sin avans på frakten så kolla alltid frakten innan köp. Kan även löna sig att ifrågasätta frakten om den verkar hög.

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Instämmer med RC. Jag köpte lite delar från Tyskland och deras fraktförslag vekade en aning högt. Så jag frågade bara om de kunde skicka med ett brev istället. Det fungerade utmärkt.

Kan väl säga att jag gjort en del banköverföringar också. Fungerar enligt mig lika klanderfritt som Pay Pal: )

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Coolt! Tack för tipsen/kommentarerna. Sen kan jag inte hjälpa att jag känner ett visst obehag över att lämna ut mitt kontonummer till någon därute... som ska sitta på det och ha det och använda det och INTE ta ut pengar när som helst. Känns som en motorväg rätt in till ALLA MINA PENGAR!!!!

Måste nog skaffa ett kort till tror jag..... Som jag bara använder till detta...

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Sitter nu och väntar.

Vann ett bud via ebay.de på ett komplett Akra titan till min zx9r. Förde över pengarna omgående till hans konto vilket för övrigt var den 23/1. Alltså 8 dagar sedan. Innan jag hade betalat så svarade han på alla mail direkt, men nu efter överföringen så har han inte svarat på ett anda email som jag har skrivit. Nu har det som sagt var bara gått drygt 1 vecka och personen har även fått positiva omdömen efter det att jag vann auktionen vilket gör att jag ändå hoppas på att grejerna kommer.

Har aldrig haft problem tidigare, men man blir ju lite nojig när man inte får ett svar.

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Jag har inte vågat mig på att handla från annat än EU. Verkar bli så krångligt med tullavgifter och sånt. Har köpt lite småkrafs från Tyskland och England.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fått mitt Paypal-konto hackat 2 (!) gånger, båda gånger har paypal i princip inte frågat några frågor, utan fått tillbaka pengar inom 2 dagar. Ena gången ringde det en "Mister Amerikan" och bara frågade om det stämde jag jag har skickat dessa uppgifter.
Pengar 2 dagar senare tillbaks på kontot. Ena gången var det 1200kr, den andra 200.

Omjag fortsätter använda Paypal? Självklart :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024