E den här sajten for real ?!11

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns ju faktiskt saker som är både bra och billiga!
Men som vanligt i forumen på denna sida så är det SKUMT och SUSPEKT när någonting e billigt eller illa formulerat av någon som kanske inte är kung på att marknadsföra sina prylar..

Så du tycker inte det luktar lågbudget när saker kostar en tredjedel av vad 'riktiga' grejjer kostar? Att det dessutom är konstigt formulerat i varupresentationen gör det ju inte bättre. Eller? Skulle du köpa en noname-hjälm som kostar en tredjedel av vad du hade tänkt att betala - osedd, från en hemsida där varupresentationen är konstig?

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Så du tycker inte det luktar lågbudget när saker kostar en tredjedel av vad 'riktiga' grejjer kostar? Att det dessutom är konstigt formulerat i varupresentationen gör det ju inte bättre. Eller? Skulle du köpa en noname-hjälm som kostar en tredjedel av vad du hade tänkt att betala - osedd, från en hemsida där varupresentationen är konstig?

Vad är det som är så konstigt med att jämföra sitt pris på ett okänt märke,
med vad andra tar för kända?
För det är ju det dom gör.. (Kostar säkert ca 7- 14000 om märket är känt)
Och sen när blev billigt samma som lågbudget?
Är det priset som avgör vad som är "riktiga" prylar? :machinegu
Helt klart hade jag kunna köpa hjälmen du talar om beroende på vad jag ska ha den till.
Står ju inte vad han ska ha stället till men kan ju gissa att det inte e till racing han ska använda det. (då skulle han nog inte frågat)
Men ha det till "vardagskörning" så duger det säkerligen..

Last edited:

sportbike

Guest
karl_magnum Fan så mycket idioter det finns på detta forum! :mad: Hade jag inte vart en själv så hade jag nog slutat hänga här.. :va[/QUOTE skrev:
:D :tummenupp

( Pejer själv har iaf alltid varit seriös )

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
0112bla333x.gif
ingen rippoff på beriks ls3213 ställ iallfall *hehe*

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Var och handlade där förra veckan. Köpte ett par handskar och beställde ett skinnställ till tjejen. Han hade inget ställ som passade henne så då tog han måtten och beställde ett, utan att det kostade nått extra. Inte illa! Ställen ser bättre ut i verkligheten än på bild och jag kunde då inte se några fel på dem. Dessutom som nån skrev tidigare i tråden så kör Jimmy "Hilmer" Wyrén med samma märke av ställ i superbike. Riktigt trevlig prick han Pejer oxå. Jag kan rekommendera i varje fall. :tummenupp

Last edited:

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Var och handlade där förra veckan. Köpte ett par handskar och beställde ett skinnställ till tjejen. Han hade inget ställ som passade henne så då tog han måtten och beställde ett, utan att det kostade nått extra. Inte illa! Ställen ser bättre ut i verkligheten än på bild och jag kunde då inte se några fel på dem. Dessutom som nån skrev tidigare i tråden så kör Jimmy "Hilmer" Wyrén med samma märke av ställ i superbike. Riktigt trevlig prick han Pejer oxå. Jag kan rekommendera i varje fall. :tummenupp

Hmm. Blev faktiskt sugen på att beställa nu.
Och jag lovar, e inte smålänning :arsele

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Skulle gissa att det är skinnställ tillverkade i Pakistan. Fick reklam därifrån när jag körde butik.

Skydden håller CE-klass så det är säkert lugnt att vurpa i dom. :D

kan informera om att en stor del motardförare i sm kör med skinnställ från pakistan så det är nog ingen större fara att vurpa i dom.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag klantade mig i somras och drog av vägen i ganska bra fart = helikopter därifrån å utslagen några dar. En stor portion tur och bra skyddskläder den gången gör att jag lever idag, och att jag inte fick några men. Utan ryggskydd hade jag antagligen suttit i rullstol, och med sämre stövlar (SMX3) hade jag om inte annat iaf varit gipsad nån månad. Hjälmen (Raid II) var en vecka gammal pga att den ramlade av backspegeln när hojen blev påkörd på en parkering. Efter vurpan blev hjälmen svampig och krasar när man klämmer på den. Undrar hur bra den hade skyddat mig om den redan hade fått en rejäl smäll?
Jag kör lugnare, men risken är iaf stor att det händer igen, rullgrus, rådjur, bilister osv kan ju ställa till det även om man kör något sånär lagligt. Eller om man tänjer gränserna på bana. Då känns det skönt att inte snåla på något så otroligt viktigt som skyddskläderna, utan vara medveten om riskerna vi utsätter oss för och ta hänsyn till det.

SATLinkan

Hojakare
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Jag tror att det är viktigt att komma ihåg att det är många som ska vara med och dela på kakan för de stora märkena. Grossister/generalagenter, butiksled. Sedan har ju de stora märkena enorma marknadsföringskostnader osv. som ska täckas i försäljningspriset. Ta med någon ni litar på, åk och jämför. Priset kanske inte är allt. Ibland kan det dock kännas skönt med att kunna identifiera sig med ett varumärke, står det för kvalitet har man ju kommit en liten bit på vägen.

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
i kina finns det en ce märkning som ser exakt ut som väran fast där betyder det China Export....

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
kan informera om att en stor del motardförare i sm kör med skinnställ från pakistan så det är nog ingen större fara att vurpa i dom.

Det skrev jag inte heller att det skulle vara. Jag skrev bara att jag gissade att ställen var fran Pakistan. Det finns massor med skrädderier där och skickar ut reklam att de kan sy upp och leverera skinnställ och allvädersställ till laga priser. Man kan alltsa tillverka sin egen kollektion under sitt egna varumärke.

När det gäller skydden sa är dom CE märkta eller sa är dom inte det. CE märkningen som sadan är ingen garanti för att det är bra kvalitet. Det var mer formuleringingen som jag tyckte var skoj, som om det är själva märkningen som skyddar en.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Spelar det någon roll var i världen grejerna är sydda? Har ingen åsikt om just dessa produkter, men efter att ha sonderat olika fabriker runt om i världen efter just mc-utrustningar så kan jag lova er att era fina a-stars ställ för 15000+ inte var en krona dyrare i tillverkning än de som länkats till här i tråden. Den som tror något annat är bra naiv.

Sedan är det givetvis möjligt att "GP racing whatever" inte har alla "funktioner" som dyrare ställ, men det är knappast något som gör en avgörande skillnad i inköpspris.

mvh Calle.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Spelar det någon roll var i världen grejerna är sydda? Har ingen åsikt om just dessa produkter, men efter att ha sonderat olika fabriker runt om i världen efter just mc-utrustningar så kan jag lova er att era fina a-stars ställ för 15000+ inte var en krona dyrare i tillverkning än de som länkats till här i tråden. Den som tror något annat är bra naiv.

Sedan är det givetvis möjligt att "GP racing whatever" inte har alla "funktioner" som dyrare ställ, men det är knappast något som gör en avgörande skillnad i inköpspris.

mvh Calle.

Vad är det då som gör skillnaden?

Min kompis köpte ett par handskar av märket High Five, billiga som satan. Efter första säsongen var de slut, flera sömmar trasiga, inget fäste kvar i kardborre mm.

Mina betydligt dyrare märkeshandskar är inne på 4:e säsongen nu och är fortfarande perfekta, men jag tänker köpa nya för att de börjar se skabbiga ut.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Vad är det då som gör skillnaden?

Min kompis köpte ett par handskar av märket High Five, billiga som satan. Efter första säsongen var de slut, flera sömmar trasiga, inget fäste kvar i kardborre mm.

Mina betydligt dyrare märkeshandskar är inne på 4:e säsongen nu och är fortfarande perfekta, men jag tänker köpa nya för att de börjar se skabbiga ut.

Och mina skinnhandska jag köpte för 6 år sedan ser fortfarande lika fina ut som då de köptes. Har varit i marken ett flertal gånger, och det märks inte. Made in pakistan på lappen, och kostade under 500 pix.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Och mina skinnhandska jag köpte för 6 år sedan ser fortfarande lika fina ut som då de köptes. Har varit i marken ett flertal gånger, och det märks inte. Made in pakistan på lappen, och kostade under 500 pix.

Alltså, dyrt behöver inte vara bra och billigt behöver inte vara skit :)

Krill e pill e

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
SP1
Nöjd

Jag fick hem ett ställ från Pejer i dag och jag blev glatt överraskad. Bättre skinnställ för de pengarna finns inte

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept