Earth Hour - Släck ljuset för klimatet 28/3 kl. 20.30-21.30

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
1. Det är en manifestation. Det handlar inte i första hand om att spara en massa energi för stunden och rädda planeten utan att öka medvetandet hos folk att tänka mer eko.
Helt korrekt! Precis samma princip som med Trasdocke-kortegen, som brukar dra en hel del hojåkare. Det är inte den minskade förbrukningen ikväll som räddar världen, eller att färre barn blir våldtagna just under kortegen. Det handlar om att öka folks medvetande, visa att man bryr sig och stå enade. Sen om det handlar om att minska tärandet på naturresurserna eller minska övergreppen på barn är ganska irrelevant, det viktiga är att vi inte blundar för det som händer.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Ni som är så
"manliga" och ska gå emot strömmen (för det är så ovanligt när det gäller sånt här), eller bara inte växt ifrån trotsåldern kan i alla fall ta en funderarare på vad ni vinner på att inte släcka ner.

Men vinner på att man får det ljust... :va

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det är inte en så dålig analogi som du tror. Elektrisk ström bygger upp ett magnetfält som inte kan ändras momentant. Det motsvarar vattnets trögmoment i liknelsen. Googla på reaktiv effekt om du vill veta mer.

Ah, du har rätt. Analogin var mycket riktigt bättre än jag trodde, och hade jag inte varit så insnöad på el i betydligt mindre skala så borde jag själv ha insett att magnetfälten ger upphov till inte helt försumbara mekaniska krafter på prylarna. :tummenupp

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Bostongurka släckte allt förutom routern och laptoppen som ni tydligt kan se ovanför mig, vilken hjälte! :)

Dominator-Rocks

Guest
Det är lugnt, jag kontrade med att gå ner i källaren och dra ut huvudsäkringarna för hela byggnaden. :cdevil

Jag drog på mig en rånarluva och sprang in hos alla grannar och flippade på allt... nyss hemkommen :svettig

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vill utlysa "Farty-party" Hour. 1:a Maj kl 06:30-07:30. Då är det bara att släppa på så mycket ni orkar. Jag har sänt iväg Dreggel att möta världens alla länders ledare för att sprida detta.

Vi måste kompensera för all koldioxid Earth Hour har kostat oss. :mad:

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det finns väl ingen som sitter i mörker nu. Trams. *ut o köra lite sportbil nu i brist på annat vettigt att göra*

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Drog på 2 extra lysrör i akvarierampen så fiskarna fattar att sommaren snart är på G :tummenupp

Hudik

Guest
Jag har gjort vad jag kan, jag tände upp ALLA lampor i hela huset och sedan gick jag ut och varmkörde hojen på gården med all gårdsbelysning på.

Är så less på allt jä**a "miljösnack" , jag menar kommer någon och vill ha ett miljösnack med mej så vet jag att jag kommer att få en polisanmälan på mej för att jag varit lite för hårdhänt :fart .

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Jag har gjort vad jag kan, jag tände upp ALLA lampor i hela huset och sedan gick jag ut och varmkörde hojen på gården med all gårdsbelysning på.

Är så less på allt jä**a "miljösnack" , jag menar kommer någon och vill ha ett miljösnack med mej så vet jag att jag kommer att få en polisanmälan på mej för misshandel.

De är rett slå ner alla oliktänkande BAH !!! :mad: :kicker

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping