Ebay-konto, samma på de och com

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Försöker Goggla runt för att hitta ett sva men icke. Men här finns kompetens.

Jag har ett konto på Ebay. Men när jag är på Ebay.de kan jag inte logga in.
Är det olika inloggningar mellan länderna?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det skall vara samma. Dock blir E-bay misstänksamma och spärrar ditt konto efter en stund och hänvisar till misstänkt kontoaktivitet.

Jag har Ebay.co.uk men kan använda .de/.com/.se tills de får för sig att det är misstänkt att använda andra länder än .uk och blockar mig.
Sen skall man ringa upp någon kundtjänst i USA för att väcka liv i kontot igen. Ringa USA är ju som vanligt nästan "gratis" och det faktum att du står i telefonkö en längre stund gör att man snabbt lär sig att använda det E-bay där man registrerat sig och söka worldwide istället.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
När vi ändå diskuterar Ebay.
Om man söker på prylar, hittat något och sen vill titta på vad människan/företaget mer säljer får jag ofta upp en tom lista när det är kinesiska säljare. Man kan knixa och leta upp deras varor genom kinesiska ebay men det är för krångligt. :zpy

Kan man inte lösa det på något sätt?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Det skall vara samma. Dock blir E-bay misstänksamma och spärrar ditt konto efter en stund och hänvisar till misstänkt kontoaktivitet.

Jag har Ebay.co.uk men kan använda .de/.com/.se tills de får för sig att det är misstänkt att använda andra länder än .uk och blockar mig.
Sen skall man ringa upp någon kundtjänst i USA för att väcka liv i kontot igen. Ringa USA är ju som vanligt nästan "gratis" och det faktum att du står i telefonkö en längre stund gör att man snabbt lär sig att använda det E-bay där man registrerat sig och söka worldwide istället.

RINGA? räckt med email för mig...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag kan låsa kontot genom att handla på .co.uk och sen senare på dagen handla på .de.
Suspected activity och sen när man kollar inloggningar så är de gjorda från samma ip-nr. Dvs. mitt eget.

En bra dag kan jag shoppa på .de, .co.uk, .com och emellanåt .it.

Aldrig haft kontot spärrat, har iof hållit på då i några år.

Funderar på att starta en AE-grupp...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag vet inte med er men om jag går in på .com eller co.uk så kommer även annonser från alla länder upp?

Hittar ju även exakt samma annonser på alla sidor.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja och väljer man worldwide behöver man inte surfa runt på alla en och en? Orka knappa runt på tyska sidan liksom. Räcker ju med att annonstexten är en pain in the ass att läsa.

Svaret är nog att det kostar extra att synas överallt, för utbudet skiljer sig mellan nationaliteterna.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Svaret är nog att det kostar extra att synas överallt, för utbudet skiljer sig mellan nationaliteterna.

Det kan inte kosta mycket extra. Söker jag på Auspuff på .com får jag som billigaste träff någon slags special-nit från tyska sidan för 15 kr. Så det lär ju som sagt inte kosta mycket extra annars har nog denna säljaren gjort en liten tankevurpa.

Är det bara jag som tycker PayPal är krångligt? Inte kan man betala på nåt annat sätt?

Varför är paypal krångligt? Brukar man inte kunna betala med sitt visa/mastercard direkt bara att det går till paypal och inte direkt till säljaren?

Jag har aldrig upplevt några problem iaf.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det kan inte kosta mycket extra. Söker jag på Auspuff på .com får jag som billigaste träff någon slags special-nit från tyska sidan för 15 kr. Så det lär ju som sagt inte kosta mycket extra annars har nog denna säljaren gjort en liten tankevurpa.

Varför är paypal krångligt? Brukar man inte kunna betala med sitt visa/mastercard direkt bara att det går till paypal och inte direkt till säljaren?

Ja, var det nu bara den niten säljaren hade på sin totala repertoar har du nog rött.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Dom betalar i procent av försäljningsvärdet. Det kanske blir dyrare om den ska dyka upp worldwide. Jag tycker utbudet skiljer mycket mellan de olika.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--

För nåt år sen när jag skulle skaffa det så skulle det tas kopia på id, o bekräftas o krånglas, men det kanske är lättare nuförtiden.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC