Inazuma skrev:Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.
Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.Inazuma skrev:Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.
sgtpepper skrev:Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.
Ja, självklart. Utan kortnummer inget köp. Du måste ju dra ditt kort när du handlar på ICA, samma sak. Det man skall se till är att man enbart ger ut sitt kortnummer till pålitliga motparter, PayPal är en sådan. Kan du inte lita på PayPal så kan du inte heller lita på din lokala ICA-butik.Inazuma skrev:Okey, men jag var ju tvungen att uppge mitt kortnummer när jag skulle registrera mig. Hade jag inte behövt göra det eller är det riskfritt?
sgtpepper skrev:Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|