Ebay

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Inazuma skrev:
Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.

Betala med paypal så slipper du ge ut dit kortnr. till säljaren :tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Inazuma skrev:
Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Okey, men jag var ju tvungen att uppge mitt kortnummer när jag skulle registrera mig. Hade jag inte behövt göra det eller är det riskfritt?

sgtpepper skrev:
Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Föreningssparbanken har E-kort det innedär att du gör ett kort bestämmer hur mycket som är på det och volla... de kan inte plocka dig på mer pengar än du har sagt att de får :tummenupp

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Du menar när du registrerade dig på Paypal?
Det är riskfritt. :tummenupp Paypal är bra till att betala med. Mindre bra att ta emot pengar då de tar en del "avgifter". Nåja överlag är de bra.

Föresten använd E-kort. Då är det bara banken som vet ditt "riktiga" nummer.

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Pay pal upplever jag som riskfritt, som att lämna ut ditt kontonr. till en bank.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Inazuma skrev:
Okey, men jag var ju tvungen att uppge mitt kortnummer när jag skulle registrera mig. Hade jag inte behövt göra det eller är det riskfritt?
Ja, självklart. Utan kortnummer inget köp. Du måste ju dra ditt kort när du handlar på ICA, samma sak. Det man skall se till är att man enbart ger ut sitt kortnummer till pålitliga motparter, PayPal är en sådan. Kan du inte lita på PayPal så kan du inte heller lita på din lokala ICA-butik.

PayPal ägs förövrigt av Ebay.

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
ebay

Hallå!

Menar du att du har fört över pengar till det kontonummer som säljaren uppger? Jag har några fuggar på g och säljaren, som för övrigt är ny och inte har några resentioner, vill att jag skall sätta in pengar på hans bank. Vad tror du? Han vill inte skicka fuggen förrän han ser att det finns pengar på hans konto.

Tack på förhand...

Tomas/Inazuma

sgtpepper skrev:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha