Effekt!!!! AAAGHHH!

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Nu tröttnar jag snart på min Dr! Jag har satt på ett nytt slipon med rakt rör, jag har bytat munstycke från 137,5 till 170 och jag har öppnat luftburken!
Ändå, trots alla dessa kirurgiska ingrepp måste jag fortfarande rycka lite för att få upp den i ettan! ja, ni läste rätt, i ettan!!! i ettan ska den fan bara vilja slänga av mig..
ok, den kan vara felinställd med tanke på alla förändringar men den bluddrar inte så mycket på några varvtal så den är inte totalt cp-inställd.. någon som har några tips på hur man får upp effekten lite? gärna något ekonomiskt tips.. Kan det rent av vara så att jag satt på ett för stort munstycke så den går sämre för det?
 

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
tyresö
Hoj
xr 600
Anarchist skrev:
Nu tröttnar jag snart på min Dr! Jag har satt på ett nytt slipon med rakt rör, jag har bytat munstycke från 137,5 till 170 och jag har öppnat luftburken!
Ändå, trots alla dessa kirurgiska ingrepp måste jag fortfarande rycka lite för att få upp den i ettan! ja, ni läste rätt, i ettan!!! i ettan ska den fan bara vilja slänga av mig..
ok, den kan vara felinställd med tanke på alla förändringar men den bluddrar inte så mycket på några varvtal så den är inte totalt cp-inställd.. någon som har några tips på hur man får upp effekten lite? gärna något ekonomiskt tips.. Kan det rent av vara så att jag satt på ett för stort munstycke så den går sämre för det?

Tror att 170 är alldeles för stort. Min verkar gå bäst med 158 och samma moddar som dig.

Prova att köra en fullgas repa och kolla stiftet efteråt.
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
UrbanTiger skrev:
Kanske prova att lyfta nålen ett hack. Huvudmunstycket gälle i stort sett bara de högre registret.

Höja, alltså flytta ner clipset? för det har jag redan gjort nu...
Men det är helt enkelt för lite drag genom hela registret, den är för slö helt enkelt.. Alltså när man drar på så rör den ju sig framåt men den visar inga egentliga tendenser att resa sig.. jag kan för fan knappt få upp den med koppling i tvåan.. (knappt = inte men kan bero på skicklighet.)
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Rupert skrev:
Prova att köra en fullgas repa och kolla stiftet efteråt.

Det har du rätt i att jag kan göra! det har jag inte ens tänk på! tack för det tipset!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Anarchist skrev:
Nu tröttnar jag snart på min Dr! Jag har satt på ett nytt slipon med rakt rör, jag har bytat munstycke från 137,5 till 170 och jag har öppnat luftburken!
Ändå, trots alla dessa kirurgiska ingrepp måste jag fortfarande rycka lite för att få upp den i ettan! ja, ni läste rätt, i ettan!!! i ettan ska den fan bara vilja slänga av mig..
ok, den kan vara felinställd med tanke på alla förändringar men den bluddrar inte så mycket på några varvtal så den är inte totalt cp-inställd.. någon som har några tips på hur man får upp effekten lite? gärna något ekonomiskt tips.. Kan det rent av vara så att jag satt på ett för stort munstycke så den går sämre för det?

'
för stort borde märkas..men du skrev blöddra nästan inge?
ska väl inte blöddra..de gorde de på min xr på låga varv innan jag bytte lågfartsmunstycke o nu går den faen upp på 3an på gasen..förut på bara 2an.
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
ozeo skrev:
'
för stort borde märkas..men du skrev blöddra nästan inge?
ska väl inte blöddra..de gorde de på min xr på låga varv innan jag bytte lågfartsmunstycke o nu går den faen upp på 3an på gasen..förut på bara 2an.

Alltså på riktigt låga varv, typ tomgångskörning eller lite över kan den gå dåligt och den slocknade precis när jag var ute och körde också (precis innan en rondell för övrigt).. så lågfartsmunstycke kanske skulle vara nått.. men upp till vilka varv gör det nytta?
 

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
tyresö
Hoj
xr 600
Anarchist skrev:
Alltså på riktigt låga varv, typ tomgångskörning eller lite över kan den gå dåligt och den slocknade precis när jag var ute och körde också (precis innan en rondell för övrigt).. så lågfartsmunstycke kanske skulle vara nått.. men upp till vilka varv gör det nytta?

Du har ju bränsle skruven att justera på testa det innan du byter lågfartsmunstycket.
Den sitter under förgasaren strax innan insugnings gummit skruva in= tunnare ut=fetare. Funkar på de lägre varvtalen.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
japp....som ovan...skruva på blandskruven de första du gör..den gör stor skillnad om den inte e rätt :tummenupp
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
ozeo skrev:
japp....som ovan...skruva på blandskruven de första du gör..den gör stor skillnad om den inte e rätt :tummenupp

Har skruvat flera varv på den men jag märker ingen tydlig skillnad.. iaf inte i effekten, möjligtvis lite mindre bludder men det ger ingen effekt fortfarande..
Inte flera varv på en gång då utan ungefär ett halvt i taget..
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Anarchist skrev:
Har skruvat flera varv på den men jag märker ingen tydlig skillnad.. iaf inte i effekten, möjligtvis lite mindre bludder men det ger ingen effekt fortfarande..
Inte flera varv på en gång då utan ungefär ett halvt i taget..


tja man märker på gången om de e fel..vi har inte samma fuggar säkert heller men de märks stor skillnad för mig om jag skruvar den ett kvarts varv..de e som natt o dag.
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
ozeo skrev:
tja man märker på gången om de e fel..vi har inte samma fuggar säkert heller men de märks stor skillnad för mig om jag skruvar den ett kvarts varv..de e som natt o dag.

Men märks det alltid, oavsett hur felinställd den är?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
ozeo skrev:
tja man märker på gången om de e fel..vi har inte samma fuggar säkert heller men de märks stor skillnad för mig om jag skruvar den ett kvarts varv..de e som natt o dag.
Som natt och dag i hela registret???

Man skall BÖRJA med huvudmunstycket och sen ta sig nedåt, inte tvärtom.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
HanneZ skrev:
Som natt och dag i hela registret???

Man skall BÖRJA med huvudmunstycket och sen ta sig nedåt, inte tvärtom.

ne mest på lågvarven..skruva jag den ett kvartsvarv nånstans från de läge den är i nu så antingen dör den eller blöddrar kraftigt vid gaspådrag.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
ozeo skrev:
ne mest på lågvarven..skruva jag den ett kvartsvarv nånstans från de läge den är i nu så antingen dör den eller blöddrar kraftigt vid gaspådrag.
Ok, så känsligt brukar det inte vara. Men som sagt blandskruvar påverkar minimalt på mellan o hög.
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
HanneZ skrev:
Ok, så känsligt brukar det inte vara. Men som sagt blandskruvar påverkar minimalt på mellan o hög.

Ja, men jag vill ha mer effekt och det händer att den stannar på låga/mellan (kan inte riktigt avgöra vilket som är vilket på min) och då tänkte jag att jag kanske kan få ut mer effekt av att få bort det..
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Blandskruven brukar täcka tomgång o strax där över, lågfartsmunstycket typ lågvarv, bludder betyder oftast för stor del soppa. Kom ihåg att ett för stort huvudmunstycke påverkar hela registret.
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
ReDan skrev:
Annars kan du ju alltid löpa en effektstarkare hoj!

Ja, jag har funderat på den nödlösningen.. en husa kanske.. fast de kanske inte är så smidiga att köra längra sträckor med..
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Dr 650 är väl inget monster direkt , men var det inte på dom man kunde få rätt bra sprutt igenom att sätta på en 42mm flatslide och byta kam , pch säkert nåt mer som skulle göras ocskå.
En som jag jobbar med har nämligen en sån , och det är inte så mycket att köra med , och det var han som sa nåt om förgasaren och kammen.
 

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Stefanp skrev:
Dr 650 är väl inget monster direkt , men var det inte på dom man kunde få rätt bra sprutt igenom att sätta på en 42mm flatslide och byta kam , pch säkert nåt mer som skulle göras ocskå.
En som jag jobbar med har nämligen en sån , och det är inte så mycket att köra med , och det var han som sa nåt om förgasaren och kammen.

Men då är det nästan billigare att byta hoj så det blir nog inget sånt.. Jag tänkte att man kanske kunde få ut lite mer iaf av nytt munstycke och 57 kr kunde man ju avvara..
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top