Effekt i TL1000R?

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
På lördag 23/4 ska jag till Schneiders i Upplands Väsby för att köra min Suzuki TL1000R -00 i effektbänken. Undrar just hur mycket den bör ge på bakhjulet, har någon annan bänkat sin? Min är helt standard förutom ett par Microndämpare i kolfiber. Hursomhelst ska det bli intressant att få svart på vitt, och det till en billig peng dessutom. Den här lördagen kunde man boka en körning för bara 300:- ! Tack för mig och kör med eftertanke därute!

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Tack för svar om TLR!

Tack! Kul att ha någonting som referens. Projekt TLR låter intressant förresten.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
MR Z skrev:
På lördag 23/4 ska jag till Schneiders i Upplands Väsby för att köra min Suzuki TL1000R -00 i effektbänken. Undrar just hur mycket den bör ge på bakhjulet, har någon annan bänkat sin? Min är helt standard förutom ett par Microndämpare i kolfiber. Hursomhelst ska det bli intressant att få svart på vitt, och det till en billig peng dessutom. Den här lördagen kunde man boka en körning för bara 300:- ! Tack för mig och kör med eftertanke därute!
Lånar tråden för att fråga är din tlr röd och kan det va dig jag såg i lördags vid 15,30 tiden i grödby på Sorunda vägen.Bara undrar

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
tlmartin skrev:
Lånar tråden för att fråga är din tlr röd och kan det va dig jag såg i lördags vid 15,30 tiden i grödby på Sorunda vägen.Bara undrar

Det måhända att jag är helt ute och cyklar men jag är ganska säker på att röd endast fanns 98:a på TLR om den nu inte är omlackad.

Svampe: Jo det stämmer nog men dom flesta TLR som bänkats original har hamnat på 119-120 hk om jag inte är ute och cyklar igen.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Twosaint skrev:
Det måhända att jag är helt ute och cyklar men jag är ganska säker på att röd endast fanns 98:a på TLR om den nu inte är omlackad.

han inte se vilken årsmodell jag såg den från ca 50m i tre sek så vet ej därför fråga skulle va kul att ha en tl åkare i närheten

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Twosaint skrev:

Svampe: Jo det stämmer nog men dom flesta TLR som bänkats original har hamnat på 119-120 hk om jag inte är ute och cyklar igen.

Beror nu vad det är som redovisas med... korrigerade hästar.. okorrigerat...
Min TLR i bänken vi körde gav 119 Men luftburksmod. pc2a och mullerburkar.
Finns nog några st här på forumet som kan intyga att min gick betydligt bättre en orignal...
Om jag inte minns fel så gav j_bones ca 125... Med helsystem. Jag hade 113 före mappning...
Dessutom är Scniders bänk är "känd" för att visa höga siffror.. så gillar man det ska man åka dit... :)
Med tanke på diffar mellan bänkar så finns det ingen mening med att jmf hojar som är bänkade i olika bänkar... Tyvärr så är det så... Sen det viktiga är ju igentligen af kurvan... Dvs att du har rätt blandning i din hoj...

// SENSEI

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
tlmartin skrev:
han inte se vilken årsmodell jag såg den från ca 50m i tre sek så vet ej därför fråga skulle va kul att ha en tl åkare i närheten

Läs första inlägget ordentligt :7peta

Sensei: som sagt jag påpekade att jag kunde ha fel.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Om det är så att bänkarna ger olika så kanske man skulle börja ställa krav på att de som uför jobben kalibrerar sina bänkar rätt :fakta Det är ju inte en siffra man vill ha utan rätt siffra!

Lillebror

shaken but not störd
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Robertsinspirerad TLR
MR Z skrev:

Hej Mr Z

Tycker absolut att det är värt att bänka maskinen , för att få insprutet
avstämt gentemot avgassystem, luftfilter mm,

Även om det visst är så , att olika bänkar visar olika mycket ,
så är det ju ändå SKILLNADEN Före/Efter som är intressant !!

Min TLR är utrustad som din , med Micronburkar (slipon),
med dessa på , och originalmappning: 116 hk
..efter justering av sprutet: 124 hk

..en billig "trimning" som motorn dessutom mår bättre av :)
upplevdes "live" som skillnaden mellan full tank å nyäten ,
kontra , nästan tom tank å nybajsad :tummenupp

Lycka till !

/ Lillebror

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
bebbe skrev:
Om det är så att bänkarna ger olika så kanske man skulle börja ställa krav på att de som uför jobben kalibrerar sina bänkar rätt :fakta Det är ju inte en siffra man vill ha utan rätt siffra!
Tveksamt. Folk här på forumet har lagt upp bänkningar när deras orginal R1 lämnat 150 hk på slangen och varit sååå lyckliga. Så fel kan man inte justera en bänk. Det måste vara medvetet.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
HanneZ skrev:
Tveksamt. Folk här på forumet har lagt upp bänkningar när deras orginal R1 lämnat 150 hk på slangen och varit sååå lyckliga. Så fel kan man inte justera en bänk. Det måste vara medvetet.

Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se och inte volvo turbo 240 club siffror :rolleyes:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
bebbe skrev:
Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se och inte volvo turbo 240 club siffror :rolleyes:
Så är det. Så att jämföra mellan olika är ganska ointressant. Däremot fyller dom ju sitt syfte genom att man bänkar före och bänkar efter samt använder den för att justera bränsleblandning.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
bebbe skrev:

Vaddå, menar du att 250 hästar på vänster bakhjul på en 240 -78 låter orimligt? :D

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
enligt Akrapovic, så har de bänkat en orginal TLR til ca 118 SAE
vid ca 9000rpm.
Hoppas att den medföljande bilden funkar..

Bifogat

• tlr.gif
    tlr.gif
    39.5 KB · Visningar: 119

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
bebbe skrev:
Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se..

Du slog just spiken på huvet. Om du kan förse dem med en konverteringsfaktor från hk, hp, PS, CV med SAE och DIN - till "pollar", så är det löst :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras